בג"ץ: "הוחלט על ביטולו של חוק הגיוס החדש"

    איתי גדסי 2 Comment on בג"ץ: "הוחלט על ביטולו של חוק הגיוס החדש"

    בפסק דין חדש החליט בית המשפט העליון על ביטול חוק הגיוס החדש שהסדיר את מעמד בני הישיבות באופן מוסכם על החרדים בטענה שהחוק "בלתי מידתי ובלתי חוקתי" • בעוד שנה מהיום – החוק בטל

    חיילים חרדים בצבא • אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפסק דין שניתן היום (שלישי) דן הרכב מורחב של תשעה משופטי בית המשפט העליון בשאלת חוקתיותם של תיקונים לחוק שירות ביטחון המסדירים את סוגיית גיוסם לצבא של תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם".

    בפסק הדין שניתן היום, קבעו כל השופטים כי הסדר הגיוס החדש פוגע בשוויון. שמונה מבין תשעת השופטים בהרכב קבעו כי הסדר הגיוס החדש נכשל כבר במבחן המידתיות הראשון, מבחן הקשר הרציונאלי, שעניינו ההתאמה בין ההסדרים בחוק לבין תכליתו. דהיינו, כי ההסדר הינו בלתי מידתי ובלתי חוקתי. לפיכך, הוחלט, ברוב דעות להורות על ביטולו של הסדר הגיוס החדש לגבי תלמידי הישיבות ש"תורתם אומנותם". שופטי הרוב פסקו כי בטלותו של ההסדר תיכנס לתוקף רק בעוד שנה ממועד מתן פסק הדין, על מנת לאפשר היערכות לקראת ההשלכות הכרוכות בכך. במובן זה התקבלו העתירות בבג"ץ.

    השופט נועם סולברג, בדעת מיעוט, סבר כי יש לדחות את העתירות האמורות שכן טרם בשלה העת להכריע כי הסדר הגיוס החדש אינו חוקתי וכי דינו להתבטל. כל שופטי ההרכב דחו, פה אחד, את העתירה בבג"ץ שבה נטען כי תיקון מס' 81 מפלה לרעה את תלמידי הישיבות.

    כזכור, חוק הגיוס החדש הגיע לאחר גזירת הגיוס שחוקקה עת כיהן יאיר לפיד כשר האוצר וכחבר בכיר בממשלת נתניהו הקודמת. החקו שכונה "גזירת הגיוס" בא על רקע פסילת בג"ץ את חוק טל שהיה במשך שנים חוק גיוס מוסכם ומוסדר על כלל הצדדים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      צה"ל : שמחה של מצווה.