תושבי 'נתיב האבות' המליצו, המדינה תומכת

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תושבי 'נתיב האבות' המליצו, המדינה תומכת

    תושבי 'נתיב האבות' מצאו פתרון יצירתי להרס שפסק הדין המשית עליהם הרס, על פי פרסומים שונים המדינה דווקא תומכת בפתרון וכעת נותר להמתין לפסק בית המשפט העליון

    שכונת 'נתיב האבות' | חוק ההסדרה היה מונע פינוי צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות פסק דין חלוט של בג"צ המורה על הריסת 15 בתים בשכונת נתיב האבות באלעזר, הגישו תושבי השכונה עתירה דחופה על מנת למנוע הריסתם של ששה בתים מתוכם. זאת מאחר שרק פינות בתים אלו, שאינם עולים על חצי מ"ר, מצויים לכאורה, על קרקע פרטית. לאור האבסורד שנוצר, מבקשים דיירי הבתים בעתירתם, לנסר את אותם "חלקים בעייתים" במבנים ולהותיר את בתיהם על כנם.

    על פי פרסומים עולה כי המדינה תומכת בניסור החלקים הקטנים של שישה בתים בשכונה אומרים התושבים: "עתירה זו היא תולדה של ניסיונות חוזרים ונשנים מצד גורמים פרו-פלסטיניים לנסות לסלק אותנו מהאזור, ולצערי הגענו לכדי הצעת פתרון, שבעינינו הוא חמור ואינו מונע את ההרס המיותר של עוד 9 בתים. עם זאת, מה בצע להשליך מביתם שש משפחות בגלל חצי מטר לפה או לשם. אנו, מודים למדינה על תמיכתם בהצעתנו לנסר אך נמשיך להיאבק על בתינו ולמנוע את הרס שכונת נתיב האבות".

    ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אומר: "בקשת המתיישבים מהבג"צ להכיר בניסור הבתים כקיום פסק הדין אינה מתקנת את העוול והאבסורד אלא רק מדגישה אותה. אבל עדיין מדובר בנקודת מבחן משמעותית ביותר – קבלת עמדת המתיישבים תהווה מבחינת בית המשפט עמידה על ערכי המשפט הנהוגים בו כיום, לעומת זאת דחיית המתיישבים תהווה הכרזה קבל עם ועדה שאנו נמצאים הרחק ממחוזות המשפטיים במקום של התנכלות על גבול ההתעללות באזרח חסר ישע".



    0 תגובות