בנט: ניתקנו מגע מחיזבאללה וקיבלנו ארגון עם 130,00 רקטות

    איתי גדסי No Comments on בנט: ניתקנו מגע מחיזבאללה וקיבלנו ארגון עם 130,00 רקטות

    השר נפתלי בנט נאם בכנס הבינלאומי ללוחמה בטרור ואמר: כשהייתי בלבנון בשנות ה-90, חיזבאללה היה גוף קטן ומוחלש. כשיצאנו מלבנון, ניתקנו מגע מחיזבאללה וקיבלנו ארגון עם עשרות אלפי רקטות • וגם, מה המסר שלו לראש ממשלת לבנון?

    שר הביטחון, נפתלי בנט צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר בנט נאם היום (שני) בכנס הבינלאומי ה-17 ללוחמה בטרור והתייחס לאיום מצפון ולהתחזקות הקשר השיעי בלבנון. "אני רצה להבהיר" אמר "המערכה הבאה בלבנון תהיה שונה מכל מה שהכרנו. לבנון = חיזבאללה. חיזבאללה = לבנון. ירי טילים על מדינת ישראל יהיה הכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל. יידע זאת כל ראש ממשלה לבנוני, יידע זאת נסראללה".

    עוד אמר בנט: "מדינת ישראל צריכה לעבור ממדיניות ניתוק מגע למדיניות של חיכוך יזום. כשאתה מנתק מגע מהאויב אתה מאבד שליטה ומאפשר לו להתעצם. כך היה בלבנון. כשאני הייתי שם בשנות ה-90, חיזבאללה היה גוף קטן ומוחלש. נלחמנו בהם, זה עלה לנו במחיר חיי אדם, אבל לא נתנו להם להתעצם. כשיצאנו מלבנון, ניתקנו מגע מחיזבאללה, ומה קיבלנו? ארגון עם עשרות אלפי רקטות ב-2006. ב-2017 יש להם כבר 130,000 רקטות. לעומת זאת, ביהודה ושומרון בשנת 2002 יצרנו מגע במבצע חומת מגן, הכרענו את חמאס וארגוני הטרור ומאז אנחנו בחיכוך מתמיד על אש קטנה. אין להם שום אפשרות לצמוח כי לא ניתן להם. אנחנו בשטח".

    בנוגע לאיראן, אמר בנט: "אסור שהפעילות הקונבנציונלית של איראן תסיט את עינינו מהאיום הגרעיני. איראן גרעינית היא סכנה קיומית למדינת ישראל. פגיעה של טיל גרעיני איראני בישראל זו השמדה. לעומת זאת, פגיעה ישראלית באיראן זו פגיעה קשה אבל לא השמדה של איראן. אנחנו לא יכולים להשלים עם מצב כזה ולא נשלים עם מצב כזה".

    ובנוגע למעורבות האיראנית בסוריה, אמר "איראן עלולה לגלות שסוריה היא הויאטנם שלה. אסטרטגיית ההתבססות של איראן בסוריה יכולה להפוך בקלות להתבוססות".

    כאשר נשאל לגבי תפקודו של הקבינט בעת חירום ובעת צוק איתן, ענה בנט: " על פי חוק הקבינט הוא מקבל ההחלטות ומפקד הצבא. לא רה״מ ולא שר הביטחון הם מפקדי הצבא. לפני כשנה וחצי דרשתי מרה״מ שדרוג של איכות הקבינט ושדרוג מעמד המזכיר הצבאית ומכאן אני יכול לדווח – הקבינט שודרג דרמטית. כל יום אני מקבל מידע חם עם שליח. לגבי הירידה שלי לשטח בעת צוק איתן – לא רק שאני לא מתחרט כלל, אלא אני מתחרט שלא ירדתי יותר. כשר חינוך אני מבקר מדי שבוע בביקור פתע בתי ספר. זוהי האחריות שלנו לקבל את המידע הנכון ופעם אחר פעם הבאתי מידע לקבינט שלא קיבלנו דרך הצינורות. אין תחליף לירידה של הקברניטים לשטח".



    0 תגובות