מטבח מטבח? יעל זלץ עם עצות פרקטיות לערב חג

    יעל זלץ 1 Comment on מטבח מטבח? יעל זלץ עם עצות פרקטיות לערב חג
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כל דבר שאת רוצה להשיג כרוך בהשקעה. באימון אוהבים לדבר על "מחיר" שאת מוכנה או לא מוכנה לשלם, ולכן כל דבר אפשרי אם רק תרצי לשלם את המחיר. העניין הוא שיש מחירים שאין לך לשלם! הסכום מעבר ליכולת שלך! האם בגלל זה לא תוכלי להשיג את היעד?

    מתברר שאפשר להתגמש עם המחירים, לפעמים, ולהחליף את הזמן בכסף, את הכסף בכוח, את הכוח בזמן. את יכולה לבחור להשקיע הרבה זמן בהכנת הארוחות לחג וכך לחסוך ולקנות חומרי גלם זולים יותר ופחות מעובדים [ויותר בריאים, אבל זו שיחה אחרת ?] וכמו מנכ"ל לנהל את המשאבים שלך לפי בחירתך. אין נכון ולא נכון, יש מה מתאים ואיך מממנפים את מה שיש. הנה הטיפים שלי כדי להגיע למקסימום תוצאות במטבח במינימום זמן-כוח- כסף:

      1. תבשלו כמויות מדויקות של מנות עיקריות ושל תוספות. [בגלל זה לא נשאר לי פירור. אני הולכת על JIT – וחוסכת את המתח של לפני, את הבלגן של השאריות אחרי ואת הבזבוזים]
      2. תשתמשו בתנור: תפו"א אפויים, עוף אפוי, דג אפוי, פשטידת ברוקולי במקום מוקפץ, ירקות בתנור במקום מאודה. פחות מלכלך, יותר קל לאחסן [עם התבנית במקרר]
      3. תסמכו על ירקות וסלטים טריים כדי להוסיף אוכל אם נראה פתאום שחסר משהו.
      4. כדי לגוון תשתמשו בסוגים שונים של בשרים אבל תבשלו אותם באותה דרך. למשל: רולדה, חלקי עוף וכדורי בשר שמתבשלים יחד ברוטב אחיד. דרך אחרת לגוון: לבשל אותו סוג מזון בדרך שונה: מכניסים לתנור שתי תבניות של דג סלמון, אחת עם ירקות ואחת עם רוטב עגבניות. מבשלים איטריות – לחצי כמות מוסיפים ירקות מוקפצים עם רוטב סויה, לחצי השני מוסיפים פטריות מטוגנות עם רוטב פטריות ובצל.
      5. אל תכניסו סירים למקרר!! תמיד להעביר לקופסאות או לתבניות שבהם אתם מתעתדים לחמם את המזון.
      6. אל תקפיאו. חבל על הטרחה. הכל נשמר במקרר מצוין למשך חמישה ימים עד שבוע. [אם יש לכם מקרר מהחדשים, משבע השנים האחרונות]
      7. נא להיערך היטב לעבודה במטבח: את עומדת לעמוד על הרגליים לשעתיים הבאות. אולי כדאי להכין כסא? מה משטח העבודה הנוח ביותר? בחרי לך נעל נוחה ושימי לב לתנוחה שלך בעמידה, להתכופפות ולהתרוצצות. זיכרי לשתות – חם במטבח.
      8. אם אתן רוצות לחסוך זמן ולא כל כך אכפת לכן שהדבר יעלה לכן יותר כסף – תחשבו על הקלות משמעותיות בשעת הקנייה: חזה פרוס לשניצל, בצלים מטוגנים קפואים, שום כתוש קפוא, תותים קפואים, קצפת מוכנה [רק ללחוץ ולקשט]. האוכל יהיה בטעם של אמא אבל זמן ההכנות לבישול מתקצר משמעותית.


    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל כך פשוט וקל….אני באה להתארח אצלך.