דיווח: יורש העצר הסעודי ביקר בישראל

    שלמה ריזל No Comments on דיווח: יורש העצר הסעודי ביקר בישראל

    דיווחים בעולם הערבי מצביעים על ביקור חשאי של יורש העצר הסעודי בישראל | ההיתכנות, הספקולציות ואיך טראמפ קשור?

    מלך סעודיה ואבו מאזן צילום: עומר רשידי, פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיווח בכלי תקשורת ערביים ובינלאומיים: יורש העצר הסעודי מוחמד בין (המלך) סלמאן, המכהן גם כשר ההגנה הסעודי ביקר בשבוע שעבר בישראל בראש משלחת נרחבת של אנשי צבא סעודיים.

    המידע מתבסס בעיקר על דיווח של קציני מודיעין באיחוד האמירויות הערביות שאמרו לכתבים עמם שוחחו כי הסעודים חווים קשיים כלכליים והם נאלצים להתחיל להתניע את הליך ההכרה הרשמי בישראל בגלל הצורך באישור הלוואות מקרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי – שמציבים זאת כתנאי למתן הלוואות.

    לא ברור אם הדיווח הזה נכון, שכן הסעודים לא "ישפילו" את עצמם בהכרה כזו עבור כסף. כנראה ומדובר בניסיון להקים ציר אנטי-שיעי שכולל גם את ישראל, או בניסיון להגיע לשיתופי פעולה ביטחוניים ומודיעיניים שבהם העולם כולו נזקק לישראל.

    יורש העצר עצמו מעולם לא נחשב כאנטי – ישראלי, ומשכך, למרות ההפתעה הגדולה בביקור שכזה, הדבר לא נשמע מופרך.

    כך או כך, אם וכאשר הדיווחים נכונים, בהחלט מדובר בניצנים שמתחילים לפרוח כתוצאה מביקורו של טראמפ באזור לפני כמה חודשים. טראמפ דחף כבר אז להידוק הקשר בין ישראל לשכנותיה במזרח התיכון, תוך התעלמות "מהבעיה הפלסטינית".

    מה שבטוח, שבטהרן, כמו גם ברמאללה, כוססים כעת ציפורניים נוכח הציר החדש הקם וקורם עור וגידים מול עיניהם המשתאות. בטהרן פחות שכן הישראלים והסעודים תמיד נחשבו אצלם כאובים משותפים, ברמאללה הרבה יותר, שכן עד היום אבו-מאזן היה בטוח שכל שיתוף פעולה בין ישראל לשכנותיה יותנה בהתקדמות במשא ומתן עמו ובוויתורים ישראלים מפליגים.



    0 תגובות