בכירי רבני הציונות הדתית לנתניהו: "אל תיתן יד לחילון השבת"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בכירי רבני הציונות הדתית לנתניהו: "אל תיתן יד לחילון השבת"

    במכתב נרגש קוראים בכירי רבני הציונות הדתית לראש הממשלה: "אל תיתן ידך לחילון השבת; השבת שומרת על זהותנו היהודית"

    הרב שמואל אליהו צילום: פייסבוק
    16:12
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט בגבול הצפון: "התקופה הקרובה תהיה מכריעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכירי רבנים מהציונות הדתית לצד רבני ערים מכלל קצווי הקשת בציונות הדתית פנו היום לראש הממשלה בדרישה – אל תיתן יד לחילון השבת.

    הרבנים בהם הרב חיים דרוקמן, ראש מרכז ישיבות בני עקיבא, הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, , הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים, הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, קוראים לראש הממשלה ולשרים להוציא את השבת מכל מחלוקת ולהפסיק ולהפוך אותה לשק חבטות פוליטי.

    "במשך כל שנות קיומו ידע עם ישראל לכבד את השבת ולשמור עליה מכל משמר לבל תתחלל. בגלל חשיבותה של השבת ומרכזיותה בחיי האומה קיבלו על עצמם מוסדות המדינה, מאז הקמתה, לשמור על קדושת השבת בפרהסיה הציבורית כדי שלא לשלוח יד בציפור נפשה של האומה. והנה, בימים אלו נראה לעתים כאילו השבת במדינת ישראל הפכה לשק חבטות. גורמים שונים מנסים לפגוע בקדושתה של השבת על ידי ניסיונות לפתיחת בתי עסקים, קידום תחבורה ציבורית ועתה מתן לגיטימציה ממשלתית רשמית לקיום משחקי כדורגל בשבת".

    הרבנים הוסיפו כי כל אלה הם למעשה מתן גושפנקא חוקית לחילול שבת המוני. וכי "השבת שומרת על זהותנו היהודית ולא יעלה על הדעת שמדינת ישראל תפגע במו ידיה באחד מצינורות החיים המרכזיים שלה".

    לסיום, ביקשו הרבנים לחזק את ראש הממשלה והשרים בשמירת זהותה היהודית של מדינת ישראל אך שבו ודרשו: "אל תתנו יד לחילון השבת! הסירו את השבת מדיון ומחלוקת, חזקו את מעמד השבת בחיינו הציבוריים והרימו את קרנה בישראל, כי בנפשנו הדבר!".

    ממרכז ליב"ה הוסיפו: "לאורך ימיה של מדינת ישראל השכילו ראשי הממשלה לשמור על השבת ולא להיכנע לקולות צעקניים אשר מייצגים רק חלקים שוליים ואינם משקפים את רחשי הציבור כולו. אנו קוראים לממשלת ישראל להמשיך את המדיניות הזו ולא לתת לגיטימציה חוקית לחילולי השבת ההמוניים בכדורגל, ובתחבורה הציבורית. שמירת השבת הציבורית היא מעל לכל החשבונות והמפלגות, כך היה בעבר וכך צריך להישאר".



    0 תגובות