חדשות התיירות: מי היה אחיאב בן מנחם?

    קובי פינקלר No Comments on חדשות התיירות: מי היה אחיאב בן מנחם?

    התחדשויות בתחום המלונאות, המטוס החדש יוצא לדרך, רכבל בצפון הקרוב ושאלת השאלות: מי היה אחיאב בן מנחם?

    הבול שנמצא
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אל על מגשימה חלום
    קמפיין תדמית חדש להצגת מטוס החלומות – הדרימליינר, בהשתתפות אנשי צוותי האוויר של אל על. הקמפיין, צולם בהאנגר אל על בנתב"ג במטוס הדרימליינר 787 הראשון של אל על שנחת בישראל בסוף חודש אוגוסט.

    מירה פיזיצקי, ראש אגף השיווק באל על: "הקמפיין החדש מדגיש את מוכנותה של אל על להתמודד עם האתגרים התחרותיים הניצבים בפניה באמצעות 16 מטוסי הדרימליינר החדשים אשר צפויים להתקבל בחברה בשנים הקרובות ולא פחות חשוב מכך – באמצעות אנשי צוותי האוויר המקצועיים של אל על – הטייסים והדיילים".

    דרימליינר

    הדרימליינר החדיש

    זינוק מרשים לחברת ישראייר

    לפי דו"ח תנועת הנוסעים של רשות שדות התעופה חברת ישראייר מציגה גידול של מעל 24 אחוזים בהשוואה לאשתקד עם מעל 129 אלף נוסעים.
    היעדים המובילים של החברה היו קפריסין, איי יוון, מונטנגרו, איטליה ורומניה.

    גיל סתיו סמנכ"ל השיווק והמכירות של ישראייר: "השבוע האחרון של אוגוסט השנה היה טוב משמעותית משנה שעברה, וזאת הודות לחיזוק החבילות המשתלמות. בכוונתו להמשיך לייצר חבילות חורף ליעדים נוספים השנה כמו: באקו, מונטנגרו וסלוניקי".

    מנכ"ל חדש למרכז האמנויות ומלון היוקרה אלמא

    שמעון קיפניס, 53, מונה למנכ"ל מלון אלמא, שביסס עצמו מאז הקמתו כבית מלון יוקרתי יוצא דופן והן כמרכז אמנויות המארח מגוון רחב של אירועי תרבות, אמנות, מוסיקה ופנאי.

    קיפניס מגיע לאלמא שלוש שנים לאחר הקמת הקומפלקס, אחד מהפרויקטים המסקרנים והמעניינים שהוקמו בישראל בתחום המלונאות והאירוח.
    מלון אלמא הינו המלון היחיד בישראל המאוגד בקבוצת מלונות יוקרה ובישראל נכללים בקבוצה זו שלושה מלונות ישראלים בלבד והם: ריץ קרלטון הרצליה, שרתון ת"א ומלון W ביפו שיפתח בקרוב.

    מנכל אלמא שמעון קיפניס צלם יואב אתיאל

    מנכ"ל חדש, בהצלחה | צילום: יואב אתיאל

    המרכז נפתח לאחר 8 שנות תכנון ושימור במבנה הנחשב לאחד משיאי היצירה הארכיטקטונית בישראל, שזיכה את מתכננו יעקב רכטר בפרס ישראל לאדריכלות בשנת 1972. במלון 95 חדרים, שוכן על רכס הכרמל ומשתרע על 113 דונם של שטח פתוח וחורש טבעי וצופה לנופו עוצר הנשימה של הים התיכון.

    מנכלי"ת חדשה להתאחדות בתי המלון

    נשיאות התאחדות המלונות אישרה את מינויה של עו"ד יהל בן-נר למנכ"לית התאחדות המלונות בישראל.
    "תעשיית התיירות היא הפנים של מדינת ישראל למגיעים מבחוץ ולאזרחי מדינת ישראל היא מקור הבילוי והאתנחתא משגרת היום הלא פשוטה לפעמים וחשוב להבטיח כי הסטנדרטים הגבוהים ימשיכו להישמר וניתן יהיה להמשיך להעניק את השירות הייחודי והאיכותי לכולם" אומרת יהל.
    בן-נר מחליפה את נועז בר-ניר שסיים עבודתו כמנכ"ל ההתאחדות לפני כחודשיים וחצי ומכהן כמנכ"ל קופ"ח כללית.

    רכבל תיירותי יוצא לדרך

    בישיבת הממשלה שנערכה השבוע, אושרה הקמת רכבל תיירותי בדרך הבשורה, אשר יחבר בין נצרת עילית לשיפולי התבור. הפרויקט התיירותי אשר יצא לדרך בשיתוף פעולה בין שר התיירות, יריב לוין, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי ועיריית נצרת עילית, טומן בחובו נתיב המחבר בין אתרים היסטוריים בתוואי שבין שטחה המוניציפאלי של נצרת עילית ועד לשיפולי הר התבור.

    לפי סקר תיירות נכנסת של משרד התיירות, לשנת 2016 30% מהתיירים מבקרים בנצרת ו-36% מהתיירים מבקרים באזור הגליל התחתון וסובב כינרת. המשמעות היא, שמעל מיליון תיירים, מטיילים מדי שנה באזור נצרת והכינרת.

    מנתוני הלמ"ס עולה, שבנצרת לנים כ-90 אלף תיירים בשנה, המייצרים כ-220 אלף לינות בבתי מלון. מספר ימי השהייה הממוצע בנצרת וסביבתה הוא 2.5 לילות (כ-3 ימים).
    תיירות הפנים לאזור מוסיפה ביקוש ללינות בערים טבריה (כמיליון לינות של חצי מיליון ישראלים – ממוצע שני לילות לישראלי) ובנצרת (כ-100 אלף לינות של כ-60 אלף ישראלים). כמו כן יש באזור אפשרויות לינה בצימרים וביישובים הכפריים.

    מעבר לכך, על פי סקר תיירות פנים, אזור הצפון הוא האזור המועדף על כשליש מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל. כ-80% מאוכלוסייה זו בוחרים מדי שנה לנפוש בצפון ובסך הכל נופשים בצפון מדי שנה כ-2.5 מיליון תיירים ישראלים.

    בירוקרטיה ופקידים מן העבר

    מי היה אחיאב בן מנחם? אוסף של עשרות בולות המציינות שמות פקידים ומתוארכות לימי ממלכת יהודה לפני החורבן הבבלי, התגלה בחפירות שנוהלו בחודשים האחרונים על ידי רשות העתיקות בעיר דוד בגן לאומי סובב חומות ירושלים.

    הבולות, (אשר מהן נגזרה המילה בול דואר) הן פיסות טין קטנות ששימשו בתקופות קדומות לחתימת מכתבים. מכתב שהגיע כשהבולה שלו שבורה, העיד שהמכתב נפתח לפני שהגיע ליעדו.

    מכתבים אמנם לא שרדו את השריפה האדירה שהתחוללה בירושלים עם חורבנה, אך הבולות שעשויות מחומר – בדומה לקרמיקה – דווקא השתמרו טוב יותר הודות לאש, והשאירו עדות על קיום המכתבים, ואף על האנשים שעמדו מאחורי המכתבים.

    אחיאב בן מנחם (1)

    "אחיאב בן מנחם"

    על בולה מעניינת במיוחד, נכתב "לאחיאב בן מנחם". שני השמות הללו מוכרים בהקשר של ממלכת ישראל; מנחם היה מלך ישראל, ואילו אחיאב לא מופיע בתנ"ך, אך שמו דומה לשם אחאב – מלך ישראל הידוע לשמצה בסיפורי אליהו הנביא. אמנם איות השם שונה במעט, אך נראה כי מדובר באותו שם. גרסת השם המופיעה על הבולה שנחשפה – אחיאב – מופיעה גם בספר ירמיהו בתרגום השבעים, ואצל יוסף בן מתיתיהו.



    0 תגובות