באותו המקום בדיוק: הבחורים ציינו 120 שנה להקמת הישיבה

    שלמה ריזל No Comments on באותו המקום בדיוק: הבחורים ציינו 120 שנה להקמת הישיבה

    על חלקת האדמה עליה הוקמה הישיבה הראשונה של "תומכי תמימים", ישבו מאות תלמידי ישיבות "תומכי תמימים" שבמוסקבה והגו בתורה ותפילה, יחד עם רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, ראשי הישיבות, צוותות החינוך וההנהלה • מחזה של פעם ב-120 שנה • מרגש

    התלמידים במקום בו הוקמה הישיבה בחסידית הראשונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עבודת התפילה וקול התורה נשמעו שוב בעיירת ליובאוויטש, והפעם, מפיהם של מאות 'תמימים' – תלמידי כל הישיבות הקדושות של חסידות חב"ד במוסקבה, שבאו כשבת אחים גם יחד לכינוס היסטורי ומיוחד לתאריך ט"ו באלול, ביום בו הוקם לפני 120 שנה בדיוק, הישיבה הראשונה של "תומכי תמימים".

    היה זה כ"ק הרש"ב מליובאוויטש נ"ע שהכריז בט"ו באלול בשנת ה'תרנ"ז, על הקמת מסגרת ישיבתית, שבה ילמדו 'חסידות' בעיון מדי יום במשך מספר שעות, בהמשך להשקעה גדולה ב'עבודת התפילה' ולימוד תורת הנגלה בעיון ועמקות. הישיבה הצמיחה גדולי עולם, ומאז התפשטה בכל קצווי תבל, עם רבבות 'תמימים' השוקדים בתורה ובתפילה, ובשליחות קודש למען כלל ישראל בכל מקום שהם.

    לא בכדי החליט מייסד ישיבות חב"ד במוסקבה, רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, על כינוס מיוחד זה בכדי לציין את תאריך ההיסטורי, להגדיל תורה ולהאדירה ולהעצימה בעיני התלמידים, אשר רובם ככולם זה עתה באו מרחוק והצטרפו ללגיונו של מלך, והפכו לתלמידים מן המניין בישיבות קדושות של "תומכי תמימים" במוסקבה.

    צי של אוטובוסים יצא מכל הישיבות הפזורות ב-5 שכונות שונות במוסקבה, והגיעו יחד לעיירה ליובאוויטש לפנות בוקר של יום רביעי ט"ו באלול, כאשר תחושה עילאית חסידית מיוחדת מקיפה את כל המשתתפים הרבים, בהם גם ראשי הישיבות, הצוות החינוכי, מנהלים ותומכי תורה.

    לאחר טבילה בנהר שמול הישיבה, התיישבו התלמידים ללימוד חסידות ותפילת שחרית באוהל ענק שהוקם בשטח בו עמד מבנה הישיבה בשעתו, ואת פת שחרית, ארוחת צהרים והתוועדות חסידית סוחפת – עשו באוהל ענק ומיוחד שהוקם על השטח בו עמד בשעתו אולם האוכל לתלמידי הישיבה המפורסמת.

    הכינוס המרכזי נערך בשעות אחר הצהריים, כאשר בשולחן המזרח ישבו ראשי הישיבות עם הרב הראשי לרוסיה הגר"ב לאזאר, ה'צדיק מלנינגרד' הרה"ח ר' יצחק קוגן, הנגיד החסידי בוגר ישיבת 'תומכי תמימים' בטשקנט ר' לוי לבייב, נציג ישיבות 'תומכי תמימים' בארץ הקודש המשפיע הרה"ח ר' יעקב יוסף קופרמן מישיבת 'תומכי תמימים' בקרית גת, והחוקר החסידי הרה"ח ר' יוסף יצחק קמינצקי. ההתוועדות נמשכה שעות רבות, כאשר מאות התלמידים יוצאים בריקודי שמחה על הזכות הגדולה שזוכים ללמוד ולהיות 'תמים' בישיבות קדושות של 'תומכי תמימים'.

    צילום: לוי נאזרוב



    0 תגובות