כינוס מועצות חכמי וגדולי התורה: "השבת היא סגולתו של הקדוש ברוך הוא"

    איתי גדסי 1 Comment on כינוס מועצות חכמי וגדולי התורה: "השבת היא סגולתו של הקדוש ברוך הוא"

    בשעה זו מתכנסים חברי מועצות חכמי וגדולי התורה לישיבה מיוחדת העוסקת בקדושת השבת • "מאז ששמעו על כינוס הישיבה, עצרו את חילולי השבת בעבודות הרכבת לחלוטין בחודש הקרוב" | מתעדכן

    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו, מתכנסים גדולי ישראל חברי מועצות חכמי וגדולי התורה בת"ת "חוות דעת" בירושלים. את כינוס המועצות פתחו מזכירי המועצות יחד עם ראשי המפלגות, ויציגו את הדברים בפני גדולי ישראל. גם חברי הכנסת החרדים הוזמנו לישיבה החשובה.

    ראשון הדוברים היה שר הפנים, אריה דרעי, שסיפר על השינוי שחל בממשלה לאחר הודעת כינוס המועצת והדיון בנושא חילולי השבת. העבודות בשבת לחודש הקרוב בוטלו לחלוטין וסמכויותיו של משרד הפנים בנושא חוק העזר צפויות להתחזק.

    נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן אמר בפתח דבריו בכינוס: "אי אפשר להבין איך בכלל אנו צריכים להתכנס ולדון בנושא השבת. השבת היא סגולתו של הקדוש ברוך הוא. היא האות בין עם ישראל לאביהם שבשמים. השבת היא היום של הקב"ה. עלינו להאהיב את השבת הקדושה על כל יהודי ויהודי".

     

    כינוס המועצות 01

    כינוס המועצת

    ח"כ ישראל אייכלר אמר לאולפן קול חי שהוקם במקום "ישנה בעיה. אם בעבר היו באים לראש הממשלה ואומרים לו 'יש בכחך לעצור את חילולי השבת' והוא היה עוצר, היום יש את הרשות השופטת שמחליטה".

    הרב יצחק גולדקנופף, יו"ר ועדת השבת, אמר בשידור חי: "אם הציבור היה מתייחס לשבת כמו שמתייחסים לגיוס, השופטות לא היו מוציאות פסק כזה".

    אולפן קול חי

    אמש נפגשו חברי ועדת הארבעה, חברי הכנסת יואב בן צור, אורי מקלב, ישראל אייכלר ומיכאל מלכיאלי עם מנכ"ל משרד העבודה והרווחה בנושא השבת. במהלך הישיבה הציגו אנשי המשרד את צמצום העובדות – כפי שהם רואים זאת – בשנה האחרונה, ולדבריהם ישנה ירידה במספר חילולי השבת, חברי הכנסת הציגו את העבודות המתקיימות מידי שבת על ידי רכבת ישראל, על פי הסיכום לא יתקיימו עבודות חדשות עד לאחר תקופת חגי תשרי כמו כן סוכם כי תשונה הוועדה המיוחדת לאישור עבודות בשבתות הפועלת במשרד הרווחה כך שיינתן לה כלים מקצועיים וסמכויות בכדי למנוע חילולי שבת, מעורבות הוועדה תהייה כבר בשלבי התכנון והגשת הבקשות לעבודה בשבת תהיה בהקדם ולא בסמוך לשבת קודש זאת בכדי שניתן יהיה לבחון בעיין מקצועית האם מדובר בצורך הכרחי, שכן כיום הבקשות מועברות סמוך לשבת ולא ניתן לבדוק זאת.

    בתוך כך, לקראת כינוס המועצות, קרא היום (ה') בכיר ב"יהדות התורה" לחברי מפלגת "הבית היהודי" להצטרף למאבק על קדושת השבת. כזכור, השר אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ביקשו להצטרף לדיונים בנושא השבת. השר אריאל אף אמר את הדברים אמש לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית".

    היום אמר ל"קול חי" בכיר ביהדות התורה, כי "אף אחד לא מונע מחבר הכנסת סמוטריץ' להצטרף למאבק. "הוא מוזמן להגיע לכל פגישה בעניין השבת, אולם ראשי סיעתו לא מעדכנים אותו בפרטי ההתפתחויות. אם השר אריאל מבקש להגיע לכינוס המועצות, כדאי שיקח בחשבון כי גדולי ישראל יורו לו לפעול, בעניין השמיטה, בהתאם להלכה – לאחר שהוא פעל בניגוד לדעתם", דברי הבכיר ב"יהדות התורה".

    IMG-20170907-WA0041

    IMG-20170907-WA0037

    IMG-20170907-WA0036

    IMG-20170907-WA0042

    IMG-20170907-WA0044



    1 תגובות

    מיין תגובות