חילולי השבת • שלזינגר ללביא בשידור חי: "אתה אשם"

    צבי מילר 4 Comment on חילולי השבת • שלזינגר ללביא בשידור חי: "אתה אשם"

    הירשמן: "כמה טיפשים הכניסו את מועצת החכמים למצב הזה" • שלזינגר למוטי לביא: "אתה אשם" • וגם: האם אלעל מחללת שבת? • האזינו

    יהודה שלזינגר, מרדכי לביא
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "יש אנשים שמפמפמים את עניין חילולי השבת הרבה זמן, לא יודע מהי מטרתם, אין ספק שיש פער עצום בין איך שגדולי ישראל רואים את העניין, לבין אלו המלבים, כמובן שלא כל חילול שבת נעשה בצדק, אבל יש כאן גם אילוצים שאין ברירה", את הדברים אמר מאיר הירשמן בראיון למוטי לביא, והוסיף "אי אפשר להגיע למצב שלא יהיו כלל חילולי שבת, קשה להחליט מה כן מותר ומה לא, מזה מנסים לחמוק, לא רצוי לתת הכשר לחילולי שבת. אנחנו לצערנו לא חיים במדינת הלכה, הרוב כרגע חילוני, וצריך ללמוד לחיות עם זה. כמובן שאם מאשרים יש בעיות גם של חילול השם".

    "אני לא יודע אם מועצת החכמים תוכל לחלץ את הסיפור מהמצב שכמה טיפשים הכניסו אליו. מי שליבה את העניין, אני מקווה מאד שזה רק טיפשות ולא מעבר לכך" כך הירשמן.

    לעומתו, העיתונאי יהודה שלזינגר מפנה אצבע מאשימה לאנשי התקשורת ואומר למוטי לביא, "אתה אשם, אתה וכל אנשי התקשורת, אתם לא נותנים לחכי"ם שלכם לעבוד על זה בשקט, אתם כל הזמן דוחקים אותם לפינה, יש פה עניין של רווח והפסד, זוהי הממשלה הטובה ביותר לחרדים בהיסטוריה של מדינת ישראל, וזה גם וודאי לא יגרום לשמירת שבת".

    "לעזוב את הממשלה, זוהי לא באמת אופציה שתמנע את חילולי השבת, ואולי אף תגביר אותם", מסכימים השניים, והירשמן מוסיף "הדיבורים על השבת הם פרובוקציה, גם באלעל בזמנו היו חילולי שבת, שאחרי מחאה כביכול פסקו, כולם יודעים, שהחברה טסה עם כל מיני קומבינות ושטיקים".

    "בסופו של דבר מה שיקרה, התקשורת החרדית תשתף פעולה עם החכי"ם החרדים, על מנת לא לעשות נזק, בדיוק כמו שקרה בנושא התקציבים" מסכם שלזינגר. האזינו לראיון המלא.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      סוף סוף דעה נורמליות ולא סתם מתלהמות.

    2. 2

      איך אתם לא מתביישים לתת לאדם כמו מוטי לביא לשדר אצלכם!

    3. 1

      הוא צודק מאה אחוז מוטי לביא צריך לשמור על הפה שלו ולא להוציא כל הייטם לבחוץ