"שינוי משמעותי" • האם השר כץ מקדם 'רפורמה' בביטוח הלאומי?

    עו"ד אלי מאור 2 Comment on "שינוי משמעותי" • האם השר כץ מקדם 'רפורמה' בביטוח הלאומי?

    הרפורמה של השר חיים כץ בוועדות רפואיות בביטוח לאומי | עו"ד אלי מאור עם ההשלכות

    עו"ד אלי מאור
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת נאומו של שר העבודה והרווחה והממונה על המוסד ביטוח לאומי, השר חיים כץ בוועידת המשפט של לשכת עוה"ד שהתקיימה השבוע, הודיע השר על קידום רפורמה חסרת תקדים בוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי. מטרת הרפורמה היא בין היתר קיצור משך הזמן של הטיפול בכל תובע ותובע בביטוח לאומי, ובמקביל שיפור הבקרה על איכות התשובות שניתנות. במסגרת דבריו ציין השר כץ כי מבחינתו במצב כיום, התהליך לקבלת קצבת נכות מביטוח לאומי הוא כמו "עונש", למי שנאלץ לפנות עקב מצבו הרפואי לביטוח לאומי.

    האם יש ברפורמה המוצעת בוועדות הרפואיות חידוש של ממש?

    היה והרפורמה שמתכנן השר כץ, תעבור במלואה ובהתאם לכוונת השר, הרי שיש כאן לראשונה מזה שנים, מהפכה של ממש, בדרך מימוש הזכויות מול ביטוח לאומי של ציבור הנפגעים וביטול "עינוי הדין", שנגרם עד כה לחלק ניכר מציבור התובעים בביטוח לאומי.

    כך לדוגמא, בהתאם לרפורמה המוצעת ע"י השר, מי שנפגע ב"תאונת עבודה", יקבל כנוהל "דמי פגיעה" (דמי ימי מחלתו לאחר תאונת עבודה) מביטוח לאומי וזאת תוך 7 ימים בלבד מיום הגשת תביעתו, וזאת בשל קביעת מדדים אחידים של השר במסגרת הרפורמה, למשך זמן התגובה.

    כמו כן, בכוונת השר גם לקבוע מדד למשך הזמן שבו ביטוח לאומי יקבע לכל נפגע בעבודה נכות רפואית, וזאת בפרק זמן שבין חודש לחודשיים. לדברי עו"ד מאור מניסיונו, כיום בחלק מהסניפים של ביטוח לאומי, משך הזמן עד לקבלת מועד לבדיקה ראשונה ע"י ועדה רפואית בביטוח לאומי, יכול להגיע ללמעלה משלושה חודשים, וקביעת הנכות בהתאם לכך לכחצי שנה, כך שמדובר בקיצור זמן משמעותי לטובת ציבור הפונים, הסובל מליקוי רפואי.

    עו"ד אלי מאור (בני ברק), המומחה בתביעות בפני ועדות רפואיות בביטוח לאומי



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      סוף סוף…
      הגיע הזמן!

    2. 1

      אין צורך בוועדות רפואיות של ביטוח לאומי. מספיק הערכה מרופא מטפל. בכל מיקרה "אחוזי נכות" מזכים בגרושים.