המדינה לבג"צ: תחבורה ציבורית בשבת אינה שירות חיוני

    איתי גדסי 1 Comment on המדינה לבג"צ: תחבורה ציבורית בשבת אינה שירות חיוני

    פרקליטות המדינה קיבלה את עמדת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שיש להגן על עמדת הממשלה לשימור הסטטוס קוו בנושא התחבורה הציבורית בשבת ולדחות את העתירה הדורשת להתיר תחבורה ציבורית חופשית בשבת

    קמפיין המעודד תחבורה ציבורית בשבת • אילוסטרציה
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר מאמץ ממושך פרקליטות המדינה קיבלה את עמדת השר ישראל כץ, שיש להגן על עמדת הממשלה לשימור הסטטוס קוו בנושא התחבורה הציבורית בשבת ולדחות את העתירה הדורשת להתיר תחבורה ציבורית חופשית בשבת. הפעלת תחבורה ציבורית בשבת אינה שירות חיוני, כך קובעת המדינה בתגובה לעתירה לבג"צ שהוגשה על ידי ח"כ תמר זנדברג ותנועת "ישראל חופשית" שדרשו להתיר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

    בתשובתה מציינת המדינה כי "במישור המשפטי הסדר מתן הרישיונות לנסיעה בשבת מבוסס על איסור עקרוני לתת רישיון כאמור. האיסור מבוסס על הוראת המחוקק שלפיה על השר להתחשב ככל שניתן במסורת ישראל בכל הנוגע לתנועת כלי רכב בשבת".

    עוד מציינת המדינה כי "מתן רישיונות לנסיעה בשבת במקרים ספורים המפורטים בתקנות הוא אפוא חריג, ומשכך הוא מפורש בצמצום על ידי המשיבים. לפיכך החלטת הרשות שלא לבצע בחינה כללית יזומה לגבי העילות שבגינן היא רשאית לאשר רישיון לנסיעה בשבת, ולהסתפק בעניין זה בבחינה נקודתית על פי הצרכים שיובאו בפניה מצויה במתחם הסבירות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      החוזרים בתשובה – זו התשובה