נציג רשות המסים נזף: ח"כים היזהרו בדבריכם

    איתי גדסי No Comments on נציג רשות המסים נזף: ח"כים היזהרו בדבריכם

    תיקון טעות: בישיבת ועדת הכספים האחרונה התבקשה הוועדה לאשר עמותות לקבלת הקלות מס. ח"כ מיקי לוי העלה את שמו של יו"ר עמותת "חן לחיים" ככזה הדרוש בדיקה וזאת בשל שמו הזהה לשם של אדם שהואשם בפלילים • לאחר בדיקה התברר: אין כל קשר בין האנשים והעמותה תזכה להקלה • נציג רשות המסים נזף: "קורא לחברי הוועדה לנהוג ביתר זהירות בנוגע להעלאת חשדות לגבי מנהלי עמותות"

    ועדת הכספים • אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שבישיבה קודמת בנושא אישור הקלות במס הכנסה על תרומות לעמותות חברתיות, עיכבה ועדת הכספים, את בקשת עמותת 'חן לחיים – תמיכה וסיוע לילדים חולים' מבת-ים שנוסדה ב- 2012, עקב בקשתו של ח"כ מיקי לוי לבדוק חשדות לפלילים לכאורה של העומד בראשה, בשל שמו. מה שהתברר למפרע כבקשה שלא נתבררה היטב קודם, מאחר ולבד משמו של ראש העמותה, יניב בן דוד, הזהה לשמו של איש שהורשע בפלילים, אין כלום, אישרה היום (שני) הוועדה את ההטבה לעמותה, לאחר בדיקה חוזרת של רשות המיסים לגבי מנכ"ל העמותה, יניב בן-דוד. נציגי רשות המיסים עדכנו את חברי ועדת הכספים, כי ממצאי הבדיקה שקיימו, עולה כי אין כל חשדות לפלילים או חקירות משטרה ביחס למנכ"ל העמותה וכי הם ממליצים לאשר לעמותה את ההטבה.

    בישיבה הקודמת של ועדת הכספים בנושא ביקש חבר הוועדה, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) לעכב את בקשת עמותת 'חן לחיים' לצורך קיום בדיקה מחודשת בעניין העומד בראשה, אף שאינו רוצה להטיל דופי במישהו, אלא שמבדיקה שהוא עצמו קיים מצא שנקשרות חקירות משטרה ביחס לאדם העונה על אותו שם של מנכ"ל העמותה. ח"כ לוי הוסיף, ש"במידה ויתגלה כי אין ממש בטענות, שהבקשה של העמותה תעלה לדיון עם הבאת רשימת עמותות נוספת והוא עצמו יצטרף לאישור הבקשה".

    מנהל תחום בכיר מוסדות ציבור ומלכ"רים ברשות המיסים, ארז אורעד, עדכן את חברי הוועדה לגבי הבדיקה שקיים ביחס לעמותה וביחס לעומד בראשה, יניב בן-דוד, ואמר: "כפי הנראה מדובר בטעות עקב קיומם של אנשים אחרים בעלי אותו שם ואילו לגבי יניב בן-דוד העומד בראש עמותת 'חן לחיים', אין כל חשדות לפלילים ולא מתנהלת ולא התנהלה כנגדו כל חקירה משטרתית. על-כן, אני ממליץ לאשר לעמותה שהוא עומד בראשה את ההטבה". אורעד הוסיף: "אני קורא לחברי הוועדה לנהוג ביתר זהירות בנוגע להעלאת חשדות לגבי מנהלי עמותות. רשות המיסים מבצעת בדיקות טרם הבאת רשימות עמותות שמבקשות את ההקלות במס לוועדת הכספים. בכל מקרה, בדקנו את העמותה שעומד בראשה מר יניב בן-דוד, ומצאנו שאין כל בעיה לגביו או לגבי העמותה והיא מתנהלת עפ"י חוק ועומדת בכל הדרישות והסטנדרטים המאפשרים להעניק לה את ההקלה במס".

    ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) קרא לרשות המיסים "לפעול בדרך שתמנע הישנות של מקרים מעין אלו". ח"כ רחל עזריה (כולנו) הציעה ש"מכאן ולהבא בישיבות העוסקות באישור הקלות במס לעמותות, חברי הכנסת החברים בוועדה לא יאמרו שמות של אדם, בין אם הוא יו"ר או מנכ"ל עמותה, לפרוטוקול ויעבירו את בקשתם לקיום בדיקת עומק בעניינו של מישהו ישירות לרשות המיסים. כך נוכל להימנע מהדבקת תווית שלילית למישהו או לעמותה מסוימת שלא בצדק".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר: "אני פונה לחברי הוועדה, שרואים את רשימות העמותות טרם הדיון במליאת הוועדה, ובמידה שמי מהם נתקל בשם מסוים וחושש שמדובר באדם נגוע בעניינים פליליים, שלא להעלות את זה כאן בוועדה, במהלך הדיון, אלא לפני-כן, להעלות את זה בפני ארז אורעד. להשתדל לעשות את זה קודם לדיון על-מנת להימנע ככל הניתן מהישנות טעויות מעין אלו". יחד עם זאת ציין גפני, "אין בכך משום כוונה לפגוע בסמכות וחובת ועדת הכספים או מי מחבריה, לבחון את רשימות העמותות המבקשות לקבלת הטבות".

    בסיכום ביקש יו"ר הוועדה גפני להתנצל בפני מנכ"ל עמותת 'חן לחיים' ואמר: "אני מתנצל בשם הוועדה בפני מר יניב בן-דוד, אבל זה חלק מהתפקיד של הוועדה ואני מקווה שהתקלה הזו לא תישנה. העמותה של בן-דוד תקבל מעתה את ההטבה כחוק". חברי הוועדה אישרו את מתן הטבת המס לעמותה פה-אחד.

    תגובת יו"ר עמותת "חן לחיים", יניב בן דוד: "אני רוצה להודות לחברי הכנסת שאישרו את הבקשה. אני מקווה מאוד שהמקרה שלי יהיה המקרה האחרון בו מעלים שם לבדיקה ללא שום בדיקה מוקדמת שיכולה לחסוך הרבה עגמת נפש והכפשות. מאחל להם ולכולנו שנה טובה ומבורכת בעשייה".



    0 תגובות