- רדיו קול חי - -

ח"כ גפני: "הציבור החרדי מוכיח שהוא יודע מהי הכרת הטוב"

צילום: אלי איטקין

במעמד רבנים ואישי ציבור, נערך טקס קביעת מזוזה במבנה החדש של ביה"ס התיכון וחטיבת הבינים לבנים של 'שובו' בפתח תקוה.

הטקס נערך בפתיחת שנת הלימודים בהשתתפות סגן שר החינוך, מאיר פרוש, ראש עיריית פתח תקוה עו"ד יצחק ברוורמן. יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף ליזרזון, מנכ"ל 'שובו' הרב חיים מיכאל גוטרמן, המשנה למנכ"ל החנה"ע הרב אברהם שוורץ, מ"מ רה"ע אריאל בוסו, נציג 'קרן וולפסון' הרב יוסף שולמן, חברי הנהלת העיריה מנחם שוורץ, ישראל פרידמן ואליהו ברוכי, אישי ציבור הורים ותלמידי בתי הספר. במבנה המשופץ הושקעו עד כה כ-600 אלף שקל.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בטקס, כי "נפלה בידי הזכות האדירה לחנוך בית ספר חדש לילדי 'שובו' שע"י החינוך העצמאי וכולי תקוה שכשם שכאן אנו רואים את ההתפתחות המרשימה והוספת ספסלים בבית הספר הגדול ביותר של הרשת החשובה הזו לחינוך וקירוב שנוסדה ע"י מרנן ורבנן גדולי ואדירי התורה זצוק"ל ויבדלח"א, כך נזכה לראות בכל בתי הספר של הרשת שתזכה למשאבים הנדרשים להתקיים להתפתח ולגדול בעז"ה".

קודם לכם ביקר פרוש בבית הספר היסודי של 'שובו' הסמוך, שם קיבלו את פניו מנהלי ביה"ס היסודי והתיכון, גב' בת שבע קפלר, הרב אליהו ברטל והגב' נעמי לוסטיג, מפקח הרשת הרב ניסן קפלן, הרב שמואל טירר ומאות התלמידים. הרב פרוש שוחח עם תלמידים והתרשם מאיכות התלמידים ומהעבודה הנפלאה הנעשית ע"י הסגל עם התלמידים וההורים. ראש העיריה מר ברוורמן אמר כי הצלחתה של 'שובו' היא הצלחה עבור תושבי פתח תקוה וכי בקרוב תקצה העיריה שטח חדש לבניית בית הספר היסודי והתיכונים בקמפוס משותף. הצהרה דומה השמיע מר ברוורמן בפני הורי כיתה א' ערב פתיחת שנה"ל.

ביום שישי, יום פתיחת הלימודים, ביקרו בבית הספר 'שובו' בעיר לוד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף לייזרזון, ראש העיר יאיר רביבו, ומנכל"י החינוך העצמאי ו'שובו', הרב אליעזר סורוצקין והרב חיים מיכאל גוטרמן. מאות התלמידים קיבלו את המשתתפים בקבלת פנים מרשימה בפתח בית הספר. המשתתפים נכנסו לכיתות שוחחו עם התלמידים וקיימו ישיבת עבודה בסיומה הכריז ראש העיר כי ביה"ס יזכה להמשך הסיוע הנדרש להתפתחותו.

ראש העיריה יאיר רביבו שהגיע לביקור, לאחר שנפצע לפנות בוקר כשניסה להנמיך את קריאות המואזין באחד המסגדים בעיר, אמר כי כשיצא מהמסגד שוב החלה לנקר במוחו השאלה האם יש עתיד לעיר הזו והאם יש לו עתיד בעיר. "הגעתי לכאן וכשאני רואה את ילדי החמד הקוראים שמע ישראל והמתחנכים בדרך הנפלא של בית ישראל לדורותיו אני שואב עידוד ואני בטוח כי זהו עתידה של לוד. הילדים האלה הם עתידנו והם הכח שנותן לי להמשיך להתמודד בקשיים האדירים של העיר המורכבת הזו". רביבו הוסיף כי יש המנסים לרפות את ידיו כדי שיערים קשיים על ההתיישבות החרדית באחיסמך אך "מנוי וגמור איתי להמשיך בכך ביתר שאת וביתר עוז".

ח"כ משה גפני אמר כי הוא מודה לראש העיר על הסיוע שנתן לביה"ס, "ואני מודה לו גם על העתיד". בהתייחסו להתיישבות באחיסמך אמר הרב גפני לרביבו כי הציבור החרדי הוכיח בעבר ויוכיח גם בעתיד כי הוא יודע מה זה הכרת הטוב וכי זהו הציבור הלויאלי ביותר למי שמכיר בייחודו ומקצה את המשאבים הדרושים במיוחד בתחום החינוך.

יו"ר החינוך העצמאי, הרב אברהם יוסף ליזרזון סיפר למשתתפים על יסודות רשת 'שובו' שע"י החינוך העצמאי, בהררי הקודש בביתו של הגר"א פאם זצ"ל בארה"ב: "כשסיפרתי לו על הקשיים בקליטת עולי מדינות חבר העמים בבתי הספר הרגילים של החינוך העצמאי זלגו מעיניו דמעות. הרבנית ע"ה דחקה בי שאפסיק. לפתע הוא שאג כארי כשגרונו נשנק: 'איך אעלה אל אבי והנער איננו איתנו'. כך נוסדה 'שובו' וכך אנו חייבים להמשיך ולהתייחס לתלמידים ולהורים ולהשיבם אל אביהם שבשמיים בנועם ובמתיקות. במקצועיות ובמסירות. דמעותיו של ה'חפץ חיים' של דורנו מלוות את הצלחתה של 'שובו'".

יצוין, כי במהלך השבוע ביקרו חברי הנהלת 'שובו' בבתי הספר ברחבי הארץ ובהם ביקורו המוצלח של יו"ר ההנהלה הרב יוסף הוך ומשפחתו בביה"ס בבת ים ובתל אביב. בביקור השתתפו סמנכ"ל הרשת הרב דוד איבגי והמפקחת הגב' ברכה וינברגר.

רשת 'שובו' מונה בפתיחת שנה"ל תשע"ח כ-6,500 תלמידים ב-28 בתי ספר יסודיים תיכונים וחטיבות ביניים ב-18 ערים ברחבי הארץ. לרשת נוספו השנה 807 תלמידים, רובם בכיתות א', ובחטיבות הבינים. חטיבות בינים חדשות נפתחו השנה במוסדות הרשת ברחבי הארץ, וזאת הודות לסיוע של 'קרן וולפסון'. בבאר שבע נפתחה השנה חט"ב לבנות, ובשנה הבאה תיפתח גם חט"ב לבנים. בתיכון בבאר יעקב לבנות נפתחה לראשונה השנה גם כיתה ז', ובביה"ס בנתניה, שם נקלטו כ-200 תלמידים מעולי צרפת, נפתחו השנה שני כיתות ח'. התחזקות ופתיחת כיתות בחטיבות הביניים ובתיכונים נרשמו גם בבית שמש בתל אביב ובראשל"צ. מנכ"ל 'שובו' הרב גוטרמן אמר כי גם בשנה זו מפעילה הרשת בשיתוף עם קרן וולפסון תוכניות קירוב רבות לתלמידים והוריהם בתחומים רבים, בנוסף הוכנסה התוכנית 'מופת' למצטיינים לבתי ספר נוספים וכי 'הודות ל'קרן וולפסון' אנו רואים הצלחה גדולה במעבר בין יסודי לתיכון. ההצלחה מתבטאת הן בקירוב, והן ברמת הלימודים הכלליים'.

צפו בגלריה שצילם אלי איטקין. צילום ועריכת וידיאו: דובי קורן.