נחשף: המכתב שאובמה השאיר לטראמפ

    איתי גדסי 2 Comment on נחשף: המכתב שאובמה השאיר לטראמפ
    9:50
    18.04.24
    מוטי הלפרין No Comments on החשש לבחורי הישיבות ושיחת ההרגעה של מזכיר הממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רשת CNN מפרסמת את תוכן המכתב אותו השאיר נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

    "נשיא נכבד" כתב אובמה "ברכות למירוץ המרשים שלך. מליונים שמו את תקוותם בך, וכולנו, בלי קשר למפלגה, צריכים לקוות לגידול ברווחה ובביטחון בעת כהונתך. זוהי משרה ייחודית, בלי מדדי הצלחה ברורים, אז נראה לי שכל עצה שלא אתן – לא תהא מועילה במיוחד. ובכל זאת, הרשה לי להציע מספר הרהורים משמונה השנים שחלפו".

    "ראשית, שנינו התברכנו, בדרכים שונות, במזל רב. אבל לא כולם כך. לכן זה תלוי בנו לעשות כל שאנו יכולים לעשות, כדי לבנות עוד סולמות להצלחה לכל ילד ומשפחה שמוכנים לעבוד קשה. שנית, המנהיגות של אמריקה בעולם היא חיונית. זה תלוי בנו, דרך מעשים ודוגמא אישית, לשמור על הסדר הבינ"ל, שצמח מאז תום המלחמה הקרה, ואשר עליו תלוי גם העושר והביטחון שלנו".

    "שלישית, אנו רק 'תושבים זמניים' במשרד. זה הופך אותנו לשומרים של מוסדות דמוקרטיים ומנהגים – שלטון החוק, הפרדת רשויות, הגנה שווה וחירויות אזרחיות – שאבותינו נלחמו עליהם ושפכו דמם עליהם. על אף המאבקים הפוליטיים היום-יומיים, זה תלוי בנו להשאיר את המכשירים הדמוקרטיים הללו חזקים לפחות כפי שקיבלנו אותם".

    "ולבסוף, קח זמן בתוך המירוץ של האירועים והאחריויות, לחברים ומשפחה. הם יעזרו לך להתגבר על הקשיים הבלתי נמנעים. מישל ואני מאחלים לך ולמלניה כל טוב, בעודך יוצא להרפתקה גדולה זו, ודע כי אנו נכונים לעזור בכל דרך שנוכל. בהצלה ודרך צלחה, ב.א".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      קרע לגזרים את העולם הערבי – התנהג בחד צדדיות בנושא הישראלי פלסטיני לטובת הפלסטינים היה חלש במדניות החוץ – ובסוף כהונתו הכניס מכות ככל יכולתו ליהודים

      1. ובכל אופן נחמד לגלות שהיה בו קצת אדם חוץ מהבהמיות שלו