ח"כים לארדן: "שקול מחדש את השינויים בכיבוי האש"

    איתי גדסי No Comments on ח"כים לארדן: "שקול מחדש את השינויים בכיבוי האש"

    ח"כ נאווה בוקר ומספר חכי"ם שלחו מכתב לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בבקשה לשקול מחדש את השינויים בתנאי סף להגשת מועמדות ללוחמי האש

    השר לביטחון פנים, גלעד ארדן
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגנית יו"ר הכנסת, נאוה בוקר, המשמשת כיו"ר ועדת המשנה לכבאות והצלה, שיגרה הערב מכתב לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בבקשה לשקול מחדש את השינויים של תנאי הסף להגשת מועמדות למכרז לוחמי אש. על פי השינוי המתוכנן, נציבות שירות המדינה תעלה את הסף הנדרש ממועמדים ללוחמי אש, על ידי דרישה ל"זכאות לבגרות".

    אל פנייתה של חה"כ בוקר הצטרפו חברי הכנסת אברהם נגוסה ואכרם חסון, והתריעו בפני פגיעה באוכלוסיות המוחלשות שבכללם בין היתר: בני המגזר הערבי, עולים חדשים ותושבי הפריפריה.

    לדבריהם, האחוז הנמוך של הזכאים לתעודת בגרות בקרב אוכלוסיות אלה, ימנע את השתלבותם של רבים מהם במערך הכבאות וזאת חרף מדיניות נציבות שירות המדינה המדגישה את חשיבותה של העדפה מתקנת.

    חברי הכנסת טוענים, כי שינוי הסטטוס, יצור מצב אבסורדי לפיו חייל קרבי שישתחרר משירות קרבי בו סיכן את חייו, יפסל בניסיונו להיקלט בכוחות החירום וההצלה. חברי הכנסת חתמו את מכתבם בבקשה למצוא דרכים חליפיות למיון המתמודדים והשבחת כוח האדם ברשות הכבאות וההצלה.

    ח"כ בוקר אמרה: "הדרישה שהגיעה מצד הרשות הארצית לכבאות והצלה, תפגע הן באוכלוסיות מסוימות ובשילובן במערך הכבאות והן ביכולת המקצועית של המערך. במקצוע מסוג זה ראוי לבצע מיון הבוחן בראש ובראשונה את יכולתם הפיזית של הלוחמים. אני מתקשה להבין כיצד הישגיהם של הלוחמים כתלמידים בבית הספר ישפיע על האופן בו יתפקדו כלוחמי אש" אמרה.

    בתוך כך, לוחמי אש מתחנות שונות פתחו במקפיין ויראלי ברשתות החברתיות בו הם מצטלמים עם שלט ובו רשום מספר האנשים שהצילו עם הסיומת "ואין לי תעודת בגרות".



    0 תגובות