לקח ללב • החייאה מוצלחת לבן 60

    חיים כץ No Comments on לקח ללב • החייאה מוצלחת לבן 60

    צוות מרפאת 'כללית' בעלי המלאכה בבני ברק הציל את חייו של מטופל בהחייאה מוצלחת

    קופת חולים 'כללית' צילום: גל תעשיות שלטים
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקוח בן 61 של מרפאת בעלי המלאכה של שירותי בריאות כללית הגיעה למרפאה ביום ראשון בבוקר עם תלונות על כאבים בחזה ומזיע בצורה קיצונית.

    אחות המרפאה מזל דהן מיד לקחה אותו לבצע בדיקת אקג. מנהל המרפאה, ד"ר יצחק הבר, ראה את תוצאות הבדיקה והבין שמשהו לא כשורה."ראיתי שיש הפרעת קצב קשה. הרגעתי אותו ונתתי לו אספירין ללעוס, וביקשתי שיזמינו במידי ניידת טיפול נמרץ".

    הצוות מבין מיד שמשהו לא כשורה. הלב שלו הפסיק לפעול והוא הופך לבן. "ישר קפצתי על המיטה והתחלתי לבצע עיסויים. במשך שלוש דקות. אחרי שלוש דקות של עיסויים הדופק שלו חזר", מספר ד"ר הבר. אבל הדופק היה גבוה מאוד – מעל 200. הצוות חיבר למטופל עירוי נוזלים וכמה דקות לאחר מכן גם הגיעה ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לבית החולים. המטופל יצא בחיים מהמרפאה למרות המצב הקשה.

    בבית החולים המטופל הועבר מיד לחדר הניתוח לעבר צינתור ולאחר שהייה בטיפול נמרץ, מצבו מוגדר טוב. בלילה המטופל כבר התקשר נרגש לד"ר הבר להודות לו ולצוות כללית בעלי המלאכה על שהצילו את חייו. "הייתה פה התרוממות רוח גדולה. היו שם כמה דקות של חרדה אמיתית לחייו של המטופל. אם הוא היה בביתו, ולא היה נכנס למרפאה, לא בטוח שהיה עדיין בחיים", סיפר ד"ר הבר.

    ד"ר הבר שיבח את האחות מזל דהן, שחזרה לאחרונה מפנסיה למספר משמרות במרפאה, ותפקדה באופן מרשים שזר להציל את חייו של המטופל. וגם למנהלת המשרד אסתר סעדון על קור הרוח ולד"ר אריאלה מרקוביץ והאחות אוקסנה קוסטנבאום.



    0 תגובות