מרגש • ההקלטה שהציתה את הניצוץ היהודי

    בנצי לייזרוביץ 5 Comment on מרגש • ההקלטה שהציתה את הניצוץ היהודי

    בלעדי – ההקלטה של ראש הישיבה הגרש"י בורנשטיין זצוק"ל, שהציתה את הניצוץ היהודי | הסיפור המלא וההקלטה

    הגאון הגדול רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצוק"ל
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הכל מתחיל בטלפון שמקבל בעל הזכויות על הקלטה של ראש הישיבה הגאון רבי שמואל יעקב בורנשטיין זצ"ל ממומחה הכשרות, הרב שמואל אידלמן, ובפיו בקשה: "הרשה לי להעביר ההקלטה" כשנשאל למי, ענה הרב אידלמן "מדובר באדם שכרגע אינו שומר מצוות". התמיהה גברה. מה לאיש שאינו שומר תורה ומצוות ולהקלטה של הגרש"י בורנשטיין זצ"ל?

    בעל הזכויות סיכם עם הרב אידלמן להיפגש ואנו הצטרפנו לפגישה. הגענו לפתח משרדו, עמדנו מול הרב שמואל אידלמן שסימן לנו לשבת. ולאחר ששוחח עם מגדל זיתים בירדן ויבואן חומרי גלם לתעשיית היין כשהוא מקריא ליבואן נתונים שונים מתוך האנליזות שמולו, נחשפנו לסיפור מרתק.

    "ישנו יבואן מסוים" סיפר הרב "אמנם הוא מאוד מענטש אך לאורך השנים תמיד הביע תרעומת בכל מה שריח כשרות ויהדות נודף הימנו. הוא יכול לדאוג בחיוך למאה טפסים הקשורים לאבטחת איכות, לאגף הטכנולוגיה, להנהלת חשבונות, לכלכלן וכדו' אך כשהוא נדרש לדאוג לתעודות כשרות למוצר מסוים או לספק לי חומר מקצועי על מנת לבחון וכדו' הוא נתקף בקושי לשתף פעולה".

    "בהיותו זכיין של מספר חברות חשובות בעולם המזון, אנחנו בולעים את היחס ומתמקדים בכל דרישות הכשרות בלא לוותר לו על קוצו של יו"ד חלילה, כך התנהלו היחסים לאורך כמה שנים" מספר הרב.

    "אתמול קבעו לו פגישה אתי לשעה 12:00 אך בטעות המזכירה לא העלתה את הפגישה ללו"ז ולכן הופתעתי כשנכנס למשרד, הסברתי לו שאני חייב לענות על כמה מסמכים דחופים והוא מוזמן לשבת ולהמתין ומיד אתפנה לבדוק את התעודות החדשות שהציג, הוא כובד בקפה שאותו שתה כמובן בלי ברכה, שערו שיבה ויפה ועושרו הרב ניכר היטב במראהו ובשעונו אליו הקפיד להביט בשעון כל דקה כדי לרמוז על זמנו היקר. היות והייתי חייב לסיים דברים דחופים בטלפון הוא המתין".

    הרב אידלמן עוצר ומסביר את הרקע, "בחודש אלול כמו כל יהודי על מנת להיות מוכן טוב יותר ליום הדין אני משלב בלו"ז בין פגישה לסיור והזמנים הפנויים, כמה דקות של הלכה, כמה דקות של 'מוסר', כך שהיום כולו הוא בחזקת אלול, גם את הכנת השיעור היומי אני מחלק לאורך היום והדבר גורם לישיבה הקדושה להיות חלק מהמשרד".

    "אתמול בבוקר, נכנסתי למשרד והפעלתי את ההקלטה של מרן הראש ישיבה זצ"ל והלב כולו נתמלא בזיכרונות של הראש ישיבה זצ"ל, הותרתי את ההקלטה על ווליום נמוך ברמקול כשזה בלופ חוזר שוב ושוב. כשסיימתי את השיחה בטלפון הרמתי את הראש מהמסמכים, ופתאום ואני רואה את האדם המכובד הזה כשעיניו מצועפות דמעות כשרות ויהודיות".

    "נדהמתי" מספר הרב אידלמן "הוא סימן לי שלא אדבר מילה ושהוא רק רוצה להקשיב. נשמה שנתת בי טהורה היא.. ואתה עתיד ליטלה ממני.. נשמה שנתת בי טהורה היא.. הרגע היה גדול ומרגש…"

    "הרגשתי שניצוץ גדול פרץ בו וככל שהניצוץ פרץ והפך להבה פורצת גיל ומעמד הוא הוזיל דמעה ראשונה על הלחי המגולח (כנראה בסכין) ואחר כך הגיע דמעה שניה ושלישית והשיטפון הפך להיות מטהר לב ומקרב נפשות".

    "עברו כמה דקות מיוחדות והטלפון שצלצל עצר את הרגע המיוחד הזה, הוא התעשת וביקש לאשר לו חומר גלם מסוים, הוא השאיר טפסים והלך".

    "כשיצא, התקשרתי למשגיח שעבד אצלו בעבר הרחוק שסיפר לי, לתדהמתי, שבעברו הוא היה יהודי חסידי. אמת שהתקשתי להאמין שאדם זה שלאורך שנים שידר אנטי בכל נושא דת, עצמו היה שומר מצוות אך חזקה עליי עדותו של חברי".

    "היום כשהגעתי למשרד ראיתי הודעה ממנו שנשלחה בשעה 7:01 בבוקר, 'היי, אם זה מעניין אותך הנחתי היום תפילין תהיה נחמד ותשלח לי את הקטע הזה של אתמול' הוא כתב לי. אז באופן חריג ביקשתי מבעל הזכויות בהקלטה רשות לשלוח לו" הביט הרב אידלמן בפנינו והתשובה באשר לאישור ההעברת ההקלטה היתה מיותרת.

    האזינו להקלטה המרגשת:



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      רבינו הצדיק כל כך מתגעגעים וכל כך כמהים אל הימים שזכינו בך
      ת.נ.צ.ב.ה

    2. 3

      אני שכנה של הרב אידלמן, הסיפור אמיתי!!!! ממש מרגש!!!!!!! אשריכם ישראל!!!