המדינה משיבה לבג"ץ: "הדרך המתאימה – דיון בכנסת"

    איתי גדסי No Comments on המדינה משיבה לבג"ץ: "הדרך המתאימה – דיון בכנסת"

    המדינה משיבה לבג"ץ באשר לקצבאות הנכים ואומרת: "במהלך החודשים האחרונים נערכה בדיקה יסודית ומקצועית בנוגע לגובה קצבאות הנכות בישראל" | בנוסף, מדגישה המדינה: "בעת הזו אין מקום להתערבות שיפוטית בעניין"

    אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המדינה הגיבה לבג"ץ באשר לקצבאות הנכים. בתגובה שהוגשה ציינה המדינה כי במהלך החודשים האחרונים נערכה בדיקה יסודית ומקצועית בנוגע לגובה קצבאות הנכות בישראל, תוך בחינת האפשרות להגדיל את גובה הקצבאות המשולמות ולהעביר תקציבים נוספים לציבור האנשים עם מוגבלות. עוד צוין כי המדינה רואה חשיבות רבה בבירור הסוגיה לעומקה, ברגישות הנדרשת נוכח ייחודיותו של ציבור האנשים עם מוגבלות – בשר מבשרה של מדינת ישראל – ובשים לב לאילוצים הקיימים.

    בנוסף, צוין בעמדת המדינה כי נבחנים בחיוב מספר כיווני פעולה אפשריים, אשר ישפרו את רמת חייהם של ציבור האנשים עם מוגבלות בישראל, וזאת בכפוף למציאת מקור תקציבי מתאים כחלק מדיוני חלוקת תקציב ההתאמות וסדרי העדיפויות לשנת 2018, על פי חוק תקציב המדינה לשנים 2018-2017. עוד צוין כי ראש הממשלה, שר האוצר ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים אף הביעו דעתם כי יש מקום להגדלת התקציבים שיוקצו לציבור האנשים עם מוגבלות בישראל.

    בהתאם לכך, עמדת המדינה הינה כי מדובר בעתירה מוקדמת, אשר אינה מגלה עילה להתערבותו של בית המשפט הנכבד, וזאת מאחר שסוגיית העלאת קצבאות הנכות עודה מצויה על המדוכה, וכי מכל מקום העלאת קצבת הנכות תצריך תיקון חקיקה. המדינה הבהירה כי, מעבר לכך שבעת הזו אין מקום להתערבות שיפוטית בעניין, הדרך המתאימה לבירור סוגיה חשובה וכבדת משקל זו היא באמצעות קיום דיון ציבורי בכנסת ישראל, ולא במסגרת התערבות שיפוטית.



    0 תגובות