הפיתוחים שהוצגו בפני מזכ"ל האו"ם במוזיאון ישראל

    איתי גדסי No Comments on הפיתוחים שהוצגו בפני מזכ"ל האו"ם במוזיאון ישראל

    מזכ"ל האו"ם ביקר במשותף עם ראש הממשלה במוזיאון ישראל בכנס חדשנות | במהלך הביקור הוצגו בפניהם פיתוחים מעניינים בתחומים שונים

    ראש הממשלה ומזכ"ל האו"ם צילום: עמוס בן גרשון, לע"מ
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, השתתפו באירוע חדשנות בו הוצגו טכנולוגיות ישראליות במוזיאון ישראל. הטכנולוגיות החדשניות הן בתחומי האנרגיה, מים, כלכלה וטכנולוגיה. לפני כן ביקרו בבית הכנסת "צדק ושלום" מסורינאם שהועבר למוזיאון והוקם בו מחדש. בית הכנסת הוקם במאה ה-18 על ידי יהודים פורטוגזים שהגיעו מהולנד לסורינאם.

    הפיתוחים שהוצגו היו "Water-Gen". טכנולוגיה המספקת מקור זול, זמין ומתחדש של מי שתיה טריים נקיים על ידי הפקתם ישירות מהאטמוספירה. Water-Gen בונה שותפויות עם הודו, ארה"ב, ברזיל ומקסיקו באמריקה הלטינית, אוסטרליה, וייטנאם, תאילנד, הפיליפינים, חבר המדינות, מדינות אפריקאיות וסין על מנת למקסם את השימוש בטכנולוגיה באזורים בהם אספקת חשמל אינה קיימת או אינה מספיקה על ידי חיפוש מקורות אנרגיה חלופיות.

    פיתוח נוסף שהוצג הוא "Innovation: Africa". עמותה ישראלית הפועלת לטובת הבאת טכנולוגיות סולריות, מים וחקלאות מישראל ליישובים כפריים באפריקה. מאז הקמתה ב- 2008 השלימה את הקמתם של 150 מתקנים סולריים המספקים תאורה, גישה למים נקיים, חינוך משופר, אכסון בקירור לחיסונים ותרופות וביטחון תזונתי ליותר ממיליון אנשים בכפרים המרוחקים ביותר באפריקה.

    פיתוח מימי נוסף היה "Aqwise". החברה מובילה בעולם בתחום פיתוח והטמעת פתרונות לטיפול במים ובמי שפכים עבור שווקים תעשייתיים ומוניציפאליים שונים. בשני העשורים האחרונים, סייעה Aqwise לעיריות, לשירותי מים ולתאגידים רב-לאומיים להתמודד עם רגולציות משתנות, לאפשר שימוש חוזר במים ובאנרגיה, ולהקטין את טביעת הרגל האקולוגית שלהם. באמצעות שימוש בטכנולוגיית של Aqwise, מטוהרים יותר מ-300 מיליון קוב מי שפכים בשנה ביותר מ-500 מתקנים ב-50 מדינות על פני חמש יבשות.

    פיתוח נוסף היה בתחום בגז "HomeBiogas". חברה שפיתחה והפיקה את מערכות ה"ביוגז" הביתיות היעילות, הזולות והידידותיות ביותר למשתמש בשוק כיום. מערכת "ביוגז" מפיקה גז בישול נקי ודשן נוזלי טבעי עבור צמחי בית מפסולת מזון ומבעלי חיים. עד היום, מכרה HomeBiogas יותר מ-1,000 מערכות ביותר מ-70 מדינות ברחבי העולם.

    פיתוח שיסייע בתחום בדיקות הדם הוא: Sight Diagnostics. פיתוח שמתמחה בשימוש בטכנולוגיות של ראייה ממוחשבת ולמידת מכונה בתחום פיענוח בדיקות דם על מנת להנגישו. החברה פיתחה את מכשיר המיקרוסקופ האוטומטי הראשון בעולם לאבחון מלריה.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "אני חושב ששינוי הגישה של האו"ם כלפי ישראל חשוב לא רק לישראל, אלא גם לאו"ם, וודאי לחלקים המרכיבים אותו. אני מקווה שביקור זה בישראל וכאן במוזיאון הזה ובתערוכה הזאת יסייעו לקידום רעיונות גדולים אלה".

    מזכ"ל האו"ם השיב: "חשוב לזכור את התרומה העצומה של העם היהודי לתרבות העולמית, למדע העולמי, לפילוסופיה העולמית, לציוויליזציה העולמית. אני סבור כי תרומה זאת היא שמאפשרת לכם, להיות הכלכלה מבוססת ידע המצליחה בעולם"



    0 תגובות