- רדיו קול חי - -

רבני המכון המדעי טכנולוגי נכנסו לבית נשיא מועצת חכמי התורה

משלחת נכבדה של ראשי ורבני המכון המדעי טכנולוגי להלכה, בראשות הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, רב קהל חסידים ברמות וראב"ד בד"ץ אונגוואר, נועדה לשיחה ארוכה וממושכת עם נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן שליט"א, שקיבלם בחום, בחביבות מיוחדת ובלבביות רבה.

חברי המשלחת הגישו לפני נשיא מועצת חכמי התורה את סדרת ספרי ההלכה הרבים, פרי עטו של הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין, העומד בראש המכון זה כיובל שנים, כולל החלק התשיעי של שו"ת "מעשה חושב" שיצא לאור זה עתה. הוא הביע את התפעלותו הרבה מסדרת הספרים, העוסקים בכל מכלול נושאי המדע והטכנולוגיה המתקדמים ובירורם לאור ההלכה, אשר כבר קנו את מקומם בשורה הראשונה בכותל המזרח של ספרות ההלכה והפסיקה התורנית האקטואלית, והם משמשים כספרי יסוד ואבני פינה לכל העוסקים בנושאים הלכתיים אלו.

רבני המכון הציגו בפני מרן הגר"ש כהן את מסכת הקשרים הענפה של ראש המכון, הגאון הגדול רבי לוי יצחק הלפרין שליט"א, עם מרן הראשל"צ הגר"ע יוסף זיע"א במשך עשרות בשנים, בהתייעצויות הלכתיות תכופות בכתב ובע"פ במכלול נושאים סבוכים ומורכבים, חובקי זרועות עולם, כאשר הערכתו העצומה וחביבותו המופלגת כלפי פעילות המכון והעומד בראשו באה לידי ביטוי בעשרות רבות של המלצות, מכתבי ברכה, הסכמות ואישורים הלכתיים, שיצאו מתחת ידו במהלך השנים.

במפגש החשוב השתתף גם הגאון רבי שמחה בונם לייזרזון, ראש ביהמ"ד להלכה "שולחן שלמה", אשר מתעסק שנים רבות בבירור מקחו וליבון משנתו ההלכתית של דודו זקנו עמוד ההוראה מרן הגרש"ז אויערבאך זיע"א. הוא פרס בפני נשיא מועצת חכמי התורה את דעתו של הגרש"ז אויערבאך בסוגיות הלכתיות אקטואליות שונות, כשבד בבד העלה בפניו את הקשר ההלכתי ההדוק שהיה במשך עשרות שנים בין המכון והעומד בראשו לבין מרן הגרש"ז אויערבאך זצוק"ל.

מרן הגאון רבי שלום כהן שליט"א שמע בקורת רוח מרובה על היקף הפעילות העצומה הרוחשת בין כותלי המכון המדעי טכנולוגי להלכה, המהוה כתובת מרכזית לכל הציבור היהודי ברחבי תבל, החל מרבנים ומורי הוראה יושבי על מדין, המבקשים לברר דבר ד' זו הלכה, וכלה בעקרות בית מן השורה, המעוניינות לברר על המיכשור הטכנולוגי החדיש במטבחן הביתי. הוא האזין בקשב רב לסקירה התמציתית שנמסרה לו, על ההתמודדות המתמדת והבלתי פוסקת עם כל אתגרי התקופה והשאלות החדישות העולות על הפרק דבר יום ביומו, וגילה ענין מיוחד בכמה מן השאלות האקטואליות המעניינות שעלו לאחרונה על שולחנם של רבני המכון.

במהלך המפגש היחודי העלה גם נשיא מועצת חכמי התורה שליט"א מספר נושאים הלכתיים אקטואליים, בנוגע לגדרי מעשה וגרמא בכח ראשון ובכח שני, ובנושאי טומאת כהנים בבתי חולים, ודן בהם ממושכות עם משלחת רבני המכון שליט"א.

יחד עם זאת זכו משתתפי המפגש לשעה של קורת רוח, במחיצתו של מרן הגר"ש כהן שליט"א, כאשר בשעת הכושר הזו, בהיות רוחו טובה עליו, העלה פרקי זכרונות מרתקים מימים עברו, עת הסתופף בצילם של גדולי עולם, מאורי הדורות האחרונים, ושאב מבאר תורתם של אדירי התורה גדולי הפוסקים המפורסמים, והזכיר כמה וכמה פרטים מעניינים משיחם ושיגם ומהמשא ומתן התורני שהיה לו עמם.

לאורך כל השיחה הממושכת חזר מרן הגר"ש כהן שליט"א, נשיא מועצת חכמי התורה, והדגיש את זכותם הכבירה של אנשי המכון המדעי טכנולוגי להלכה, מזכי הרבים, העוסקים בצרכי ציבור באמונה ופועלים גדולות ונצורות לטובת הכלל בכל המישורים, שלא על מנת לקבל פרס, וקרא עליהם כי הם "מצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד", כשהוא מחזק את ידיהם ומאציל עליהם מברכותיו להמשיך במלאכתם ביתר שאת וביתר עוז לתועלת כלל ישראל.