סדר היום של גבאי אושר במזכירות 'העבודה'

    איתי גדסי No Comments on סדר היום של גבאי אושר במזכירות 'העבודה'

    להתחיל מהתחלה? יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, ביקש סדר יום בועידת המפלגה שתתכנס בשבועות הקרובים ומזכירות המפלגה אישרה • שקיפות, שיריון, שליטה וגם, משהו אחד שבוז'י יזם

    יו"ר העבודה, אבי גבאי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכירות לשכת מפלגת העבודה התכנסה היום אחר הצהריים והחליטה לאשר את סדר היום שהציע היו"ר, אבי גבאי, לועידת המפלגה שתיערך בשבועות הקרובים.

    ההצעות שיועלו לדיון בועידה ואושרו היום הם להעביר את סמכויות הניהול של המפלגה לידי היו"ר בפיקוח הנהלת המפלגה, דבר שיאפשר ליו"ר לשאת באחריות לפעילות המפלגה, ולוודא כי הינה ערוכה לקראת הבחירות לכנסת, הן מהבחינה הכספית והן מהבחינה הארגונית על מנת להוביל לניצחון בבחירות ולהרכבת הממשלה הבאה. עדכון סמכויות באופן כזה יאפשר למזכ"ל המפלגה לממש את תפקידו הפוליטי המחבר והאחראי על סניפי המפלגה, מחוזותיה והחוגים הפעילים בה, המהווים את ה"שטח" הפוליטי. בנוסף, על פי ההצעה שאושרה היום, המזכ"ל ינהל את המערך המוניציפאלי של המפלגה.

    בנוסף, הצעה שהובאה על פי המציעים "על מנת לחזק את יחסי העבודה בין יו"ר המפלגה לעבודת הסיעה וחבריה בכנסת, ולהבטיח את עבודתה היעילה של הסיעה בכנסת", מבקשת כי יו"ר הסיעה, יושבי ראש הועדות בכנסת וחברי הועדות בכנסת ייקבעו על פי החלטת יו"ר המפלגה. סעיף זה אושר בכפוף לאישור ועדת החוקה של המפלגה.

    כמו כן, יתבקשו בוועידת המפלגה להצביע על הצעה שתשנה את רשימת המפלגה לפי רצון יושב הראש. "רשימת המועמדים לכנסת היא נכס מרכזי בפניית המפלגה לציבור הבוחרים. רשימת המועמדים שתציג המפלגה חייבת להיות חזקה ואיכותית אשר תגדיל את סיכויי המפלגה למשוך אליה כוחות וקהלים נוספים. במסגרת בניית הרשימה יש לייצר את היכולת לגייס לשורות המפלגה חברים חדשים, אשר יחזקו את מעמדה הציבורי של המפלגה וירחיבו את קהליה" נכתב והוצע "כי יו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה רשאי יהיה לשבץ ארבעה מועמדים ברשימה לכנסת. השיבוץ יעשה כך שלא יותר משניים מהם ישובצו בין עשרת המקומות הראשונים והיתר בעשירייה השנייה או השלישית. מועמדים אלו יכול שיהיו חברי מפלגה, או מי שאינם חברי המפלגה במועד שיבוצם. 4 המקומות המוקצים ליו"ר יהיו חלק מההסכמות, במידה ויהיו,  לחבירה לסיעות אחרות. עוד אושר היום כי מיקומו של מזכ"ל המפלגה ברשימת המועמדים של המפלגה לכנסת ייקבע במקום ה-11".

    בנוסף, העלה גבאי הצעה לאשר את הארכת תקופת כהונתה של הועידה לתקופה נוספת של עד 18 חודשים מיום בחירתו של היו"ר החדש. "זאת על מנת ליצור תקופת יציבות ואחדות השורה במפלגה, ולאפשר לה הן מבחינה כלכלית והן מבחינה ארגונית להתמקד בהכנות לבחירות הכלליות".

    לסיום, הצעה להגברת השקיפות הציבורית המבקשת לפרסם את הדוחות הכספיים של המפלגה מדי שנה, "פרסום פומבי של סיכומים והחלטות של מוסדות המפלגה ופרסום דו"ח מפורט לציבור שיסכם את עיקרי הפעילות של המפלגה" נאמר בהצעה שאושרה לעלות לוועידה.



    0 תגובות