ילדי סנדוויץ' • ככה שומרים על תזונה בריאה

    חיים כץ No Comments on ילדי סנדוויץ' • ככה שומרים על תזונה בריאה

    שבים ללימודים ובקשות הסנדוויץ' מתרחבות? • תזונה בריאה לא נוגדת טעם

    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנת הלימודים החדשה מתקרבת, וכולנו רוצות מאד שהיא תתחיל ברגל ימין, וכך תישאר לתמיד. הילדים שלנו שהתרגלו לארוחות במתכונת של חופשה, חוזרים לשעות ארוכות בבית הספר. וכדי שהם יוכלו להתרכז בלימודים, אנחנו צריכות לחשוב על הארוחות שיעזרו להם להתרכז.

    לתזונה טובה יש חשיבות רבה בכל הגילאים והשפעתה גדולה ביותר גם על בריאותם הגופנית, הנפשית והחברתית במיוחד בתקופת הגדילה. תזונה נכונה בתקופת הינקות, הילדות, וההתבגרות, מבטיחה גדילה והתפתחות תקינים של המוח והגוף, וכן משפיעה על הבריאות העתידית. תקופת הילדות והנעורים מתאפיינת בתהליכי גדילה והתפתחות. בתקופה זו יש למזון השפעה מרבית על בריאות הגוף, על מבנהו ועל תפקודיו, ובה גם נרכשים הרגלי התזונה והאכילה להמשך החיים. לתזונה יש השפעה גם על החשיבות המוטורית, הרגשית והחברתית.

    כדי לאפשר לילדים תזונה נכונה, חשוב להכין להם כריך עתיר בריאות וערכים תזונתיים, אבל כזה שלילד הוא יהיה טעים וערב לחיך, אחרת הפסדנו את המטרה. ארוחת עשר צריכה להכיל את כל רכיבי התזונה: פחמימה (עדיף כמובן מקמח מלא), חלבון (ביצה, טונה, גבינה ואפילו, לחילופין, פסטרמה), מנת שומן (מדי פעם) כמו אבוקדו, טחינה, או חומוס ביתי, מנת ירק ומנת פרי. גם לפני היציאה ללימודים, מומלץ לאכול משהו קליל כדי להעלות את רמת הסוכר בדם. העדיפות הראשונה, היא לאכול שתי פרוסות לחם מלא עם ממרח מזין. עם זאת, אפשר גם לצרוך דגנים עם חלב, כשהעדיפות כמובן לדגנים מלאים, ואם ניתן בשילוב אגוזים ושקדים. מומלץ גם להחליף את כוס השוקו בבוקר בכוס חלב.

    ואם אתם רוצים לחמם את הלב של הילדים שלכם, תוכלו להוסיף להם לארוחת הבוקר פתק אישי וחם מאימא, צל"ש על התנהגות יפה מאבא, פתקית שעליה רשום "לילד הנפלא בעולם – בתאבון. באהבה או סתם "שיהיה לך יום נפלא…" הפתק יחמם את הלב באמצע יום הלימודים וימסור ד"ש חם מהבית, שוודאי יעזור לילד ללמוד ביתר חשק, וגם יגביר את התיאבון. וגם מתכון מצוין לסנדוויץ פינוק:

    כריכי פלפלים וגבינה מלוחה/מירי זורגר
    מצרכים:
    6 לחמניות
    לפלפלים
    2 בצלים מטוגנים
    4 פלפלים בצבעים חתוכים לרצועות
    2 שיני שום כתושות
    4 כפות פטרוזליה קצוצה
    1 כפית מלח
    1/2 כפית פלפל שחור גרוס טרי

    למריחה:
    גבינה מלוחה למריחה
    מיני כדורי מוצרלה

    אופן ההכנה:
    את רצועות הפלפלים מקפיצים בשמן עד להשחמה קלה מערבבים עם הבצל המטוגן, הפטרוזיליה והשום הכתוש מתבלים ומניחים להצטנן בטמפרטורת החדר מעל כל סנדוויץ מורחים גבינה מלוחה מניחים בנדיבות את הפלפלים מפזרים מיני כדורים וסוגרים עוטפים בניר כסף



    0 תגובות