דרך הגב: כללים לרכישת ילקוט

    חיים כץ No Comments on דרך הגב: כללים לרכישת ילקוט
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פתיחת שנת הלימודים מתקרבת וכולנו נכנסים ל"כוננות בית הספר". בין היתר אנו רוכשים ציוד בית ספרי, כמו גם ילקוט. כאשר אתם עומדים בפני רכישת ילקוט, זכרו כי מדובר בקניה כבדת משקל (תרתי משמע). ילקוט איכותי ותקני הוא ערובה לשמירה על בריאות הגב של הילדים. עדיף לקנות ילקוט גב מאשר ילקוט נישא ביד אחת או על כתף אחת. כיוון שילקוט הגב אמור לשרת את הילדים לתקופת זמן ממושכת. ילקוט מאיכות ירודה עלול לגרום לנזק משמעותי לעמוד השדרה. אם כבר הזכרנו משקל, שימו לב להמלצת מכון התקנים: משקל הילקוט, כולל ספרים ומחברות, יהיה בכיתות א'-ב' 5.3 ק"ג, בכיתות ג'-ו' עד 5.5 ק"ג ובכיתות ז', ח' ותיכון עד 7 ק"ג.

    בראש ובראשונה, כאשר אתם מביטים על ההיצע הרב, יש לשים לב לפונקציות השונות שמציע הילקוט ולנוחות שלו. האופנתיות עומדת רק במקום השלישי. גב הילקוט צריך להיות אנטומי ומתאים למבנה הגב. עליו להיות קשיח, על מנת להעניק תמיכה לגב וגם כדי שהילדים לא יחושו בגבם את החפצים המונחים בתוך הילקוט. עם זאת הילקוט צריך להיות מרופד וגמיש בכדי שיהיה נוח לנשיאה. שטחי המגע של הילקוט עם הגב צריכים להיות מכוסים ברשת כדי שלא ייווצרו "איי זיעה" על גב הילד.

    כותפות הילקוט צריכות להיות רחבות (לפחות 4 ס"מ), קשתיות ומרופדות, כך שתתאפשר חלוקת עומס מקסימלית. מומלץ שתהיינה מרופדות בבד סופג זיעה. חשוב להדק את הכתפיות על ידי שינוי אורכן, כך שרוב שטחו של גב הילקוט יהיה צמוד לגב העליון ולא על האגן של הילדים. את העודף מהסרט של הכותפת קבעו היטב באבזמים, כדי שלא ישתרכו מהילקוט ויתנפנפו ממנו. החלק העודף של הסרטים עלול להיתפס במכונית חונה, או להוות מכשול כשהילקוט עומד על הרצפה.

    גם על החלוקה בילקוט כדאי לשים לב. לכיתות א'-ו' כדאי לרכוש ילקוט רב תאי ובו תא למחברות, לספרים ולמכשירי כתיבה. בילקוטים רבים יש תא נפרד לבקבוק שתיה ואף תא לאוכל. כשקונים ילקוט לבני נוער יש לבדוק האם הוא גדול דיו להכיל קלסרים, ספרים גדולים ותיקיות. כדאי לכם מאד, לקנות ילקוט עמיד בכביסה, שצבעו אינו דוהה. ורגע אחד לפני שאתן משלמות על הילקוט שעומד בכללים, חשוב לבדוק תו תקן ותעודת אחריות של יצרן הילקוטים. במקרה שתהיה בעיה כלשהי בתיק יהיה לכם למי לפנות ולהחליף את הילקוט.



    0 תגובות