"אירוע לא חוקי" • כך מנסים למנוע את הפרובוקציה החודשית

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on "אירוע לא חוקי" • כך מנסים למנוע את הפרובוקציה החודשית

    דרישה משפטית מרב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, למנוע כממונה על המקום, את "תפילת" נשות הפרובוקציה | "עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום"

    יהודים כואבים אל מול טקס של נשות הפרובוקציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש חודש אלול ולקראת הפרובוקציות המתוכננות בכותל ע"י נשות הפרובוקציה המשתייכות לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, שלח עו"ד הראל ארנון המייצג את ארגון "נשים למען הכותל" דרישה לרב שמואל רבינוביץ' – רב הכותל והמקומות הקדושים וכן לנצ"מ חיים שמואלי, מפקד מרחב דוד במשטרת מחוז ירושלים דרישה לפעול באופן אקטיבי על מנת למנוע האירוע המתוכנן מאחר והוא אינו חוקי.

    במכתבו מציין עו"ד ארנון כי הטקס צפוי לכלול תפילה מעורבת, נשים וגברים יחד, ברחבה העליונה, וכן תפילה של "נשות הכותל" בעזרת הנשים, תוך התעטפות בטלית, הנחת תפילין, יחד עם תקיעה בשופרות, וכפי שניסיון העבר מלמד גם קריאה בספרי תורה.

    "הטקסים שמתכננים לקיים ארגון "נשות הכותל", התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית ברחבת הכותל בראש חודש אלול – אינם חוקיים. טקסיהם הבלתי – חוקיים של ארגונים אלה צפויים לפגוע פגיעה קשה בציבור המתפללות והמתפללים הרחב, העתיד להגיע בהמוניו לכותל לתפילות ראש חודש אלול. תפילת הציבור תיפגע קשות אם יגיעו נציגי הארגונים לקיים את טקסי המחאה שלהם בכותל, טקסים הגוררים התנגדות ציבורית עזה והתערבות משטרתית".

    לדברי עו"ד ארנון הפעולות המתוכננות הן בלתי – חוקיות מאחר וע"פ תקנות השמירה על המקומות הקדושים "עריכת טקס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום" כאשר גם הכנסת ספרי תורה מנוגדת גם לנוהל הכנסת ספרי תורה החל בכותל, ולפיו אסור להכניס ספרי תורה פרטיים לרחבה.

    עו"ד ארנון מציין עוד כי גם בג"צ מעולם לא הכיר בכות לקיום טקסי תפילה כפי שמתכננים הארגונים וכי בעתירות בעבר הוכרה להם זכות מצומצמת בלבד לתפילת נשים ברחבה העליונה בלבד ולא בסמוך לכותל כאחת עשרה שעות בשנה בלבד ורק לאחר שממשלת ישראל תקבע הסדרים ותנאים לתפילה זו . עו"ד ארנון מוסיף ומדגיש כי בג"צ מעולם לא הכיר בזכות כלשהי לתפילה מערובת באתר הכותל וכי אירוע שכזה מהווה הפרה בוטה של מנהג המקום.

    עו"ד ארנון ממשיך ודורש מהרב רבינוביץ בשם "נשים למען הכותל" כי הוא מתבקש להפעיל את סמכויותיו ע"פ תקנות השמירה ולהרחיק מרחבת הכותל את אנשי ונשי הפרובוקציה המשתייכים לתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית וכי הימנעות מהרחקתם אינה עולה בקנה אחד עם תקנות השמירה ועם תפקידו של הרב רבינוביץ כממונה עליהם.

    עו"ד ארנון שלח בנוסף פניה דומה לנצ"מ חיים שמואלי מפקד מרחב דוד במחוז ירושלים בדרישה להפעיל את סמכויותיו ולאכוף את החוק כאמור "למותר לציין כי סמכויותיו של הרב הממונה על הכותל אינן חופפות לסמכויותיה של המשטרה ואינן מחליפות אותן. למען האינטרס הציבורי, הרשויות האמונות על שמירת הסדר במקום הקדוש – הן הממונה על הכותל והן משטרת ישראל – נדרשות לפעול בתיאום מלא ובשיתוף פעולה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אבל את מי חוסמת המשטרה? את החרדים!