המדינה לבג"ץ: קיימו דיון בהיקף ההתערבות השיפוטית

    איתי גדסי 1 Comment on המדינה לבג"ץ: קיימו דיון בהיקף ההתערבות השיפוטית

    לאחר שבג"ץ הורה על ביטול חוק מס דירה שלישית, מבקשת המדינה מבג"ץ לדון בהיקף ההתערבות המשפטית האפשרית הליכי חקיקה ובחוקים, זאת מבלי לבקש לדון בביטול חוק מס דירה שלישית שבקרוב אמור להתחיל הליך חקיקה מחדש

    אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    20:01
    28.03.24
    הקבינט No Comments on דרמה במשבר הגיוס | הקבינט בדיון סוער

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המדינה מבקשת מבית המשפט העליון לקיים דיון בהלכה המשפטית העקרונית שנקבעה בפסק הדין בעניין היקף ההתערבות השיפוטית בהליכי החקיקה בכנסת, וזאת במספר גדול ככל הניתן של שופטי בית המשפט העליון. במסגרת הבקשה מסכימה המדינה כי, ככל שיתקיים דיון נוסף ועמדתה המשפטית תתקבל – ההלכה החדשה תהיה צופה פני עתיד בלבד, וכי היא לא תחול על חוק מס דירה שלישית שבוטל בפסק הדין.

    בבקשה הודגש כי המבקשים כולם, והיועץ המשפטי לממשלה בכללם, מחזיקים בעמדה נחרצת בדבר הצורך להוסיף ולפעול לטיוב הליכי החקיקה המתקיימים בכנסת ולחתור להליכים שיתנהלו באופן ראוי ויאפשרו העמקה ומיצוי של השיח בהליך החקיקה, לטובת הציבור. עוד מציינת המדינה כי יש לעגן עניין זה בחקיקה מתאימה או בתקנון הכנסת או לחלופין בנוהל עבודה מסודר.

    עם זאת, לדעת המדינה יש להבחין בין שאלת הצורך בקיום הליכי חקיקה תקינים וראויים לבין היקף הביקורת השיפוטית על הליכי החקיקה בכנסת, וטוענת כי ביטול חוק בשל פגם בהליכי החקיקה אמור להיעשות במקרים חריגים ונדירים ביותר, כאשר הליך החקיקה של חוק מס דירה שלישית אינו בא בגדרם.

    המדינה טוענת בבקשה, כי מתקיימות בעניין כל ארבע העילות החלופיות הקבועות בחוק לקיום דיון נוסף: מדובר בפסק דין שקבע הלכה משפטית שסותרת הלכה משפטית קודמת של בית המשפט העליון או שלמצער מחדש חידוש מהותי ביותר על ההלכה הקודמת, וכן כי מדובר בהלכה משפטית חשובה וקשה.

    כמו כן, מודיעה המדינה בעניין זה, שבכוונתו של שר האוצר לקדם בהקדם את חקיקתו מחדש של החוק שבוטל, החל משלב הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הבג"ץ הם שונאים ערבים אבל בשביל להקרא נאורים הם דופקים את היהודים