שמש זה לא משחק, ילדים

    חיים כץ No Comments on שמש זה לא משחק, ילדים

    הכל נאמר ונכתב ותויק ועדיין אנשים מעדיפים להתנהל כמו בת יענה ולשכוח מכללי הבטיחות בשמש • משננים את הכללים בלי סוף • שמש זה לא רק ויטמין די

    צילום: Yaakov Naumi/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי שאנחנו יוצאות עם הילדים החמודים אל השמש, כדאי לנו לחשוב מעט על הנזקים העלולים להיגרם במהלך השהות תחת כיפת השמים. הכוונה היא נזקים כתוצאה מחשיפה לשמש, כמובן. חשוב לדעת שהעור של הילדים והתינוקות שלנו, רגיש לקרינת שמש פי 3 מעורם של מבוגרים? הסיבה לעובדה הזו, היא בגלל מערכת הפיגמנטציה שלהם שאינה מפותחת דייה. כמות הקרינה אליה נחשפים ילדים היא אחד מהגורמים המרכזיים לנזקי עור בגיל מאוחר יותר. לכן חשוב לנקוט באמצעי הגנה מוגברים, שהראשון בהם הוא צמצום שעות חשיפתם לשמש.

    1. משרד הבריאות, ממליץ לא לחשוף תינוקות מתחת לגיל חצי שנה לשמש כלל.

    2. השתמשי בתכשירים המיועדים לילדים ולתינוקות. תכשירים אלו מכילים רק מסננים פיזיקליים. כמו כן, יש להעדיף תכשירים שאינם מכילים חומרי בישום ותוספות צבע, העלולים לגרום לאלרגיות וצריבה בעיניים.

    3. יש להקפיד על מריחת המקומות הרגישים, כמו אף, אוזניים ועורף.

    4. לפני כל יציאה מהבית יש לבדוק שהילדים לבושים נכון: כובע על הראש, ביגוד המגן על העור ומשקפי שמש מיוחדים לילדים.

    5. ברכישת קרם הגנה, יש להביט על המדד הסטנדרטי SPF המציין את רמת ההגנה של תכשיר השיזוף מפני קרני UVB. המדד מאפשר לנו לדעת את משך הזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני אדמומיות בהשוואה למשך הזמן שבו יאדים העור ללא תכשיר הגנה. כך לדוגמא, אם עורך מאדים תוך 10 דקות מרגע חשיפתו לשמש, עם תכשיר הגנה SPF 15 הוא יאדים לאחר פי 15 דקות, כלומר אחרי שעתיים וחצי.

    6. כדי להפיק תועלת מקסימאלית ממקדם ההגנה, חשוב למרוח אותו כחצי שעה לפני החשיפה לשמש. כדי להימנע מ"כתמי שיזוף", מומלץ להימרח לפני הכניסה למים וגם במהלך השהות בו.

    המידע באדיבות כללית שירותי בריאות.



    0 תגובות