פיגוע דריסה בברצלונה: 13 הרוגים ועשרות נפגעים סמוך למסעדה יהודית במרכז העיר

    שלמה ריזל No Comments on פיגוע דריסה בברצלונה: 13 הרוגים ועשרות נפגעים סמוך למסעדה יהודית במרכז העיר

    פיגוע טרור מחריד בברצלונה: עשרות פצועים ו-13 הרוגים מרכב שדהר בשדרה מרכזית בה עוברים מדי יום כשני מיליון תיירים • רבה של ברצלונה, הרב מאיר בר חן: קיבלנו הנחיה לסגור את מוסדות הקהילה היהודית • מתעדכן

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בברצלונה אירע בשעה האחרונה פיגוע דריסה. רכב מסחרי דהר בשדרה בה עוברים ביום כשני מיליון תיירים כשהוא דורס למוות שני אנשים ופוצע עשרות אנשים. הפיגוע התרחש בסמוך למסעדה יהודית בשם "מכבי".

    במשטרת ברצלונה הגדירו רשמית את האירוע כטרוריסטי ומסרו כי "מכונית מסחרית לבנה עלתה על מדרכה ופגעה במספר אנשים במחוז לאס רמבלאס".

    כוחות הביטחון ביקשו לסגור את המטרו ותחנות האוטובוס הסמוכות לאזור התקרית

    ממשרד החוץ נמסר כי כרגע לא ידוע על נפגעים ישראלים באירוע בברצלונה. באזור ישראלים רבים. הקונסול בודק את הנושא.

    על פי הממצאים כרגע נראה שהמפגע הגיע מפלסה קטלוניה ודרס לאורך לפחות 300 מטר מהרמבלה. כאמור מדובר ברחוב בו עוברים 2 מיליון תיירים כל יום.

    דיווחים נוספים מהזירה מספרים כי כנראה 2 חמושים ירדו מהרכב הפוגע ונכנסו למסעדה סמוכה.

    המשטרה סגרה את האיזור ולפי הנראה האירוע טרם הסתיים.

    רבה של ברצלונה חבר הועדה המתמדת של ׳ועידת רבני אירופה׳ הרב מאיר בר חן אמר לפני דקות כי בהנחיות הביטחון שקיבל מיד לאחר הפיגוע נסגרו מוסדות הקהילה והרחוב כולו בשליטת המשטרה.

    הרב בר חן אמר כי ככל הנראה לא מדובר על פיגוע שכוון נגד יהודים וכי כמפקד זק״א הודיע לו מפקד משטרת ברצלונה כי באם יתברר שיש נפגעים חלילה יהודים הוא יודיע לו מיידית.

    ׳הטרור הוא טרור נגד כל אדם שנברא בצלם. ליבנו עם הנפגעים ואנו מאחלים להם רפואה שלמה ומהירה׳. הרב הוסיף כי הקהילה היהודית סומכת על שירותי הביטחון הספרדים שעושים הכל כדי לאבטח את מוסדות הקהילה׳.



    0 תגובות