נמצא מתווך לחוק הגיור

    איתי גדסי No Comments on נמצא מתווך לחוק הגיור

    לאחר סערת חוק הגיור ובקשת המדינה מבג"ץ שלא להחליט בנושא על רקע כוונתה להקים צוות שיגבש עמדה מוסכמת, הודיע היום ראש הממשלה: "השר לשעבר משה ניסים יפעל לגיבוש עמדה מוסכמת"

    השר לשעבר, משה ניסים צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    9:00
    24.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף נ"ו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה הודיע היום כי שר המשפטים והאוצר לשעבר, משה ניסים, נענה לבקשתו וכי הוא יפעל לגבש המלצות בסוגיית הגיור בישראל. ראש הממשלה אמר כי הוא מאמין שניסיונו העשיר של משה ניסים יסייע לגבש המלצות בסוגיית הגיור, תוך הסכמה רחבה, לחיזוק האחדות בקרב העם היהודי ותוך כיבוד מורשת ישראל.

    יצוין, כי מינויו של ניסים נעשה בהתאם להתחייבות המדינה לבג"ץ ועל רקע קידום חוק הגיור וכוונתו של רה"מ נתניהו להגיע להסכמה רחבה בסוגיה משמעותית זו.

    כזכור, בתחילת מושב הקיץ החלה סערה בעקבות חוק הגיור הממלכתי שעלה לשיח בממשלה בעקבות תזכיר החוק הממשלתי שהפיץ משרד הפנים, המציע לעגן בחקיקה את קיומו של מערך הגיור הממלכתי, שהוקם מכוח החלטות הממשלה, ואת פעילותו על פי העקרונות שנקבעו בהחלטת הממשלה שאימצה את דו"ח ועדת נאמן.

    בחוק הוצע לקבוע כי גיור שנערך בישראל יהיה מוכר רק אם נערך על ידי מערך הגיור הממלכתי, ולא תינתן כל נפקות חוקית לגיור שנערך בישראל שלא על ידי מערך הגיור הממלכתי. המשמעות היא שבתי דין פרטיים, גם חרדים לא יוכלו לגייר.

    המדינה הגישה לבג"ץ הודעה ובקשה משותפת לה ולעותרים בעניין סוגיית הגיור, שלא להכריע בעתירות, במקביל להתחייבות הממשלה להשעות כל מהלך לשינוי החקיקה בכנסת בתחום הגיור בתקופה זו. בהודעה שיצאה אז נאמר, כי "הסכמות אלו נועדו לאפשר קידום גיבוש הסכמות, ועל מנת לנסות להגיע לפתרון המחלוקות בנושא הגיור בישראל מתוך הסכמה רחבה, בשל הצורך לשמור על אחדות העם היהודי. ראש הממשלה הודיע כי לשם כך הוא יקים בהקדם האפשרי צוות לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה". אי ההחלטה בנושא הציפה זעם בקרב ראשי הסיעות החרדיות שבאחת מישיבות פורום ראשי המפלגות אף נטשו בזעם.

    כאמור, היום הודיע ראש הממשלה על מינויו של השר לשעבר משה ניסים שיפעל לגיבוש עמדה מוסכמת בנושא.



    0 תגובות