- רדיו קול חי - -

האזינו: הכתב החרדי שהחל לשיר

הוא מוכר ככתב ועיתונאי, אך כעת הוא מתגלה גם כמלחין וזמר. שלום פרוינד בסינגל בכורה, חדשני ומרענן – "דרכה של תורה", בהפקה מוסיקלית מושלמת וייחודית של הזמר הנודע יהודה דים.

שום דבר לא את הכין את הכתב המוכשר שלום פרוינד לבאות ולטלטלות שעובר העיתון המכובד שבו הוא מועסק מזה כמה שנים – "יום ליום". אולם גם כעת, למרות השינויים הטכניים, שלום ממשיך בעבודתו כרגיל וביתר שאת.

"דרכה של תורה" • האזינו:

/wp-content/uploads/2017/08/שלום-פרוינד-דרכה-של-תורה-Shalom-Freund-Darka-Shel-Torah.mp3 [1]

בימים טרופים אלה גמלה בליבו ההחלטה לתת ביטוי לעוד כישרון חבוי אצלו – כשרון ההלחנה והשירה. מבחינתו של פרוינד, תחום המוזיקה אינו חדש לו, מסתבר שהוא כבר החל לשיר ולהלחין מגיל צעיר מאוד, ואם תשאלו בחצר החסידות מכנובקא-בעלזא אליה הוא משתייך, תגלו, כי עד לא מזמן הוא נחשב למלחין החצר, גם אם לא באופן רשמי.

בירור קצר העלה, כי אכן היה שר שירים חדשים שאותם הלחין לכבוד אירועי השמחה בחסידות מכנובקא-בעלזא, ואלפי החסידים היו מפזזים ורוקדים לצלילי שיריו של פרוינד בשמחות ואירועים שונים בבית האדמו"ר, שהיה משתעשע בהם באופן אישי – אלא שהפעם יוצא שלום פרוינד לדרך חדשה משלו, בה הוא מגיש את פרי ביכוריו מתוך רשימה מכובדת של לחנים מהסגנון החסידי העדכני שבאמתחתו.

"מדובר באחד השירים הראשונים שהלחנתי, עוד כשהייתי בחור ישיבה צעיר בגיל 16" – מספר פרוינד על הדרך שהובילה אותו אל השיר "דרכה של תורה". הוא מוסיף ומנמק: "לא חשבתי שדווקא השיר הספציפי הזה יהפוך לסינגל בכורה שלי, הלחן הזה היה טמון אצלי אי שם בזיכרון מה שנקרא ב'בוידעם', אבל בשבועות האחרונים לאחר שגמלה בליבי ההחלטה לצאת עם הסינגל הראשון שלי, ישבתי עם ידידי האמן והיוצר יהודה דים שהפיק עבורי את השיר, ועברנו יחד על מקבץ של לחנים שלי, ומתוך רשימה ארוכה של לחנים, יהודה נדלק במיוחד על המילים והלחן של "דרכה של תורה", מכיוון שמצא בו משהו ייחודי או איך שהוא אוהב לקרוא לזה – 'משהו שמבטא יציאה מהקופסה'". "למפרע", מסכם פרוינד, "מתברר, שיהודה דים נגע במיתר הנכון, ו"דרכה של תורה" יוצא לדרך המלך".

על העיבוד המוצלח שבו משולב ניחוח חסידי לצד צלילים מעולם המוסיקה הבינלאומית, מנצח המעבד ג'ף הורביץ, ועל ביצועו של השיר מככבים טובי הנגנים, אבי סינגולדה על הגיטרות ואבי אבידני על התופים. על המקהלות נמנים: יהודה דים, אבי אינברג, אבי ז'אנו וסיני מעודה. קלידים, סינטי, מיקס ומאסטרינג: ג'ף הורביץ.

הסינגל מושק עם קליפ מילים בצילום ועריכה מיוחדת של שירלי ון-דן ברג, ובימים אלו הוא מחולק לעיתונאים ושדרנים בצירוף מארז של ארוחה קטנה אישית וייחודית, שמנסה לפרש את מילות המשנה לא רק באמירה אלא גם בטעם.