הותר לפרסום: נעצרו שני ישראלים תומכי דעאש

    קובי פינקלר No Comments on הותר לפרסום: נעצרו שני ישראלים תומכי דעאש

    הותר לפרסום כי בחודש האחרון נעצרו שני אחים תושבי אום אל פאחם תומכי דעאש אשר הצהירו אמונים לארגון הטרור הרצחני

    סמל דעא"ש
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו במהלך החודש האחרון שני אחים תומכי המדינה האיסלאמית, אזרחים ישראלים, תושבי אום אל פחם. במהלך חיפוש בביתם של השניים אותר על גג הבית רובה מאולתר מסוג קרל גוסטב.

    שני האחים העצורים, הנם תושבי אום אל פחם: מחמוד עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 25 ונעים עבד אלכרים קאסם ג'בארין, בן 20.

    ממצאי החקירה, לרבות מספר רב של תמונות אשר נתפסו ברשותם, חיזקו את החשדות כי השניים תומכים ברעיונות ובאידיאולוגיה של ארגון המדינה האיסלאמית. במסגרת החקירה התקבל מידע לפיו מחמוד התכוון לצאת מהארץ, על מנת להצטרף לארגון המדינה האיסלאמית בסוריה. לצורך זה עמד מחמוד בקשר עם פעיל המדינה האיסלאמית בסוריה (תושב אום אל פאחם לשעבר), שהצטרף ללחימה בשנת 2014, הוא אשר היה גם אמור לסייע לו לצאת לסוריה.

    עוד העלתה החקירה כי נעים נשבע אמונים לראש ארגון המדינה האיסלאמית, "אבו בכר אלבגדדי", ובכך ראה עצמו כפעיל בארגון המדינה האיסלאמית.

    היום (שישי) הגישה פרקליטות מחוז חיפה לביהמ"ש המחוזי בחיפה כתב אישום המייחס למחמוד עבירה של מגע עם סוכן חוץ, ולנעים עבירה של החזקת נשק.

    משירות הביטחון הכללי נמסר כי הוא רואה בישראלים תומכי ארגון המדינה האיסלאמית, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ויוצאים ללחימה בשורותיו, כאיום ביטחוני חמור. לפיכך, אומרים בשב"כ "שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון המדינה האיסלאמית בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון".

    בתקופה זו מצוי ארגון המדינה האיסלאמית בנסיגה ואף במצוקה במרבית זירות הלחימה. המציאות בשטח עומדת בסתירה מוחלטת לתמונה החיובית כביכול שמנסה הארגון לשקף, בעיקר באמצעות הרשת, למועמדים פוטנציאלים להצטרף לשורותיו. יצוין כי פעילי הארגון השוהים בזירות הלחימה, חשופים לסכנת חיים מתמדת, תוך שהם מתמודדים עם תנאי מחייה קשים ביותר.



    0 תגובות