עוצרות נשימה: 12 עיירות הנופש הנדירות של אירופה

    עדי וייץ 2 Comment on עוצרות נשימה: 12 עיירות הנופש הנדירות של אירופה

    הערים הציוריות של אירופה | במשעולים ובדרכים פתלתלות קבלו את העיירות היפות באירופה על פי בחירתה של עדי וויץ | ואיך אפשר בלי: נקודה יהודית | הנאה מובטחת

    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שאמוני, צרפת
    שאמוני-מון-בלאן (Chamonix-Mont-Blanc) היא עיירת קיט במזרח צרפת, הממוקמת בסמוך לצומת הגבולות צרפת-שוויץ-איטליה. היא מחזיקה בתואר היישוב הגבוה ביותר בצרפת, ובפסגת המון בלאן, הגבוהה ביותר בהרי האלפים, שנמצאת בשטחה. העיירה הציורית והיפה מטופחת להפליא ומשמשת כאתר סקי מפורסם. היא גם יעד לאלפי מטפסי הרים שעולים אליה מדי שנה במטרה לכבוש את פיסגת המון בלאן. בתקופת מלחמת העולם השנייה פעל במקום מוסד בו הסתתרו עשרות ילדים יהודים מאימת הנאצים. הם טופלו בידי אומנות נוצריות ויהודיות וכך ניצלו חייהם.

    איך מגיעים: בטיסה ישירה מתל אביב לז'נבה, ומשם נסיעה של כשעה.

    אטרקציות באזור: תצפית על המון-בלאן מפסגת ההר הסמוך Aguille du Midi, אליו מגיעים באמצעות הרכבל הגבוה באירופה. באתר ניצבת גם קוביית זכוכית מיוחדת התלויה באוויר (לא לבעלי פחד גבהים), וממנה נשקף נוף מדהים של הרי האלפים. קרחון Mer de Glace – ים הקרח, האגם הלבן Lac Blanc, ובמרחק שעה נסיעה העיר אַנְסִי (Annecy) היפה.

    נקודה יהודית: אין. העיירה אקס-לה-בן במרחק כשעה וחצי נסיעה, העיר ז'נבה שבשוויץ במרחק שעה ורבע נסיעה.

    IMG-20170809-WA0065

    פורטופינו, איטליה
    עיירת נופש ציורית וקסומה על חוף הריביירה האיטלקית אשר בצפון מערב איטליה. העיירה היפהפייה על בתיה הצבעוניים והעתיקים בסגנון טוסקני שוכנת צמוד לחוף ובו נמל קטן. נמל פורטופינו נחשב בעיני רבים כאחד הנמלים היפים ביותר בעולם. החל משלהי המאה ה- 19 החלו תיירים בריטיים מן המעמד הגבוה לנפוש בפורטופינו, ובעקבותיהם תיירים מהעולם כולו. הכניסה לכלי רכב אסורה בפורטופינו (מחנים את הרכב בחניון בכניסה לעיירה).

    איך מגיעים: כשעה נסיעה מגנואה או שעתיים וחצי ממילאנו שבאיטליה. שלוש שעות נסיעה מניס שבצרפת.

    אטרקציות באזור: הנמל, מבצר בראון הצופה על פורטופינו, המגדלור, גנים בוטניים ושייט.

    נקודה יהודית: אין. הכי קרובה מילאנו או ניס.

    סנט מוריץ, שוויץ
    עיירת נופש ידועה ויוקרתית בהרי האלפים שבשוויץ, היושבת סמוך לאגם סנט מוריץ. זוהי עיירת הנופש וותיקה הנחשבת לאחד מאתרי הסקי המפורסמים ביותר בעולם. הודות למיקומה הגיאוגרפי, תושבי סנט מוריץ נהנים מיותר מ- 300 ימי שמש בשנה.

    איך מגיעים: נסיעה של כשעתיים וחצי מציריך, או שלוש שעות ממילאנו.

    אטרקציות באזור: הפוניקולר להר Punt Muragi, העיירה הקסומה סילס מריה ובה בית הנופש של אנה פראנק, נסיעה בקו הרכבת "ברנינה אקספרס" מסנט-מוריץ לטיראנו שבאיטליה.

    נקודה יהודית: בעיירה קיים מלון כשר ותיק במשך כל השנה.

    קולמר, צרפת
    עיירה היפה עד כאב באלזס שבצרפת, סמוך למשולש הגבולות צרפת-שוויץ-גרמניה. במרכז העיר העתיקה נמצא המדרחוב, המשמש כמעין מוזיאון פתוח לאמנות. בתי העיירה בנויים בסגנון עתיק ומיוחד ומרהיבים בצבעוניותם ובאדניות הפרחים שבחזיתם. קולמר מכונה גם "ונציה הקטנה". שם זה ניתן לה בשל התעלות העוברות בין הבתים ומזכירות את ונציה.

    איך מגיעים: טיסה ישירה לבאזל. משם נסיעה של כשעה.

    אטרקציות באזור: שייט בתעלות, בית הכנסת העתיק, המדרחוב.

    נקודה יהודית: בקולמר יש קהילה יהודית המחזיקה בית כנסת, חנות כשרה ואפילו קייטרינג.

    joao-branco-201904-(1)

    סירמיונה, איטליה
    עיר מבצר עתיקה ויפה השוכנת על חצי אי בקצהו הדרומי של אגם גארדה שבאיטליה. הכניסה לעיר עוברת דרך שער צלבני מרשים, שהינו חלק מהמבצר הצופה על העיר. העיר עתיקה ויפה, ובנויה כולה כמדרחוב. יש בה ממצאים ארכיאולוגיים מהתקופה הרומאית, והיצע גדול של מרחצאות ואתרי ספא. מלונות רבים שוכנים על החוף, ונהנים מנוף מרהיב אל האגם.

    איך מגיעים: טיסה ישירה לורונה, ונציה או מילאנו. ורונה הקרובה מבניהם ונמצאת במרחק פחות משעה נסיעה.

    אטרקציות באזור: מצודת סקאליג'רו, מערת קטולוס המהווה אתר ארכיאולוגי מרשים ואותנטי, שייט באגם.

    נקודה יהודית: בסירמיונה יש מלון כשר הפעיל במשך כל השנה, במלון חנות כשרה ופיצרייה.

    אויה, סנטוריני יוון
    אם יש גן עדן עלי אדמות, הוא נמצא בסנטוריני שביוון. קבוצת איים הרובצת על צוקים נישאים המזדקרים מהים התיכון, מתאפיינת במבנים לבנים בוהקים בסגנון יווני עם כיפות כחולות. הכפר אויה, כפר אמנים ציורי השוכן על הנקודה הצפונית ביותר באי, מהווה אטרקציה תיירותית ומוקד משיכה לתיירים המחפשים חופשה רגועה ושלווה עם מזג אוויר מושלם ונופים עוצרי נשימה.

    איך מגיעים: טיסות ישירות לסנטוריני בעונה, או טיסה עם עצירת ביניים דרך אתונה. משם נסיעה ברכב לאויה.

    אטרקציות באזור: המדרחוב, הקאסטרו – מצודה ונציאנית בקצה הכפר, עתיקות, שייט ואפילו השקיעה…

    נקודה יהודית: אין. הנקודה הקרובה ביותר היא אתונה, שבה בית חב"ד ומסעדה כשרה.

    aidan-meyer-133702

    בלד, סלובניה
    בלד היא עיירת נופש ציורית ויפה השוכנת לחופו של אגם בלד בצפון מערב סלובניה. באגם היפהפה מותר השייט בסירת משוטים בלבד. במרכז האגם אי קטן וציורי.

    איך מגיעים: טיסה ישירה ללובליאנה, וממנה נסיעה של כארבעים דקות.

    אטרקציות במקום: המבצר ובו מוזיאון היסטורי, שייט באגם, קניון וינטגר ובו מסלולים לאורך נהר, מפלים וצמחייה טבעית. כמו כן מהווה המקום נקודת יציאה נוחה לטיול באלפים היוליאניים.

    נקודה יהודית: אין. הנקודה הקרובה ביותר נמצאת בלובליאנה, שם יש בית חב"ד וקהילה יהודית קטנה.

    וילאר-סור-אולון, שוויץ
    וילאר-סור-אולון היא עיירה יפה השוכנת בגובה רב בקנטון וו הדובר צרפתית בשוויץ, סמוך לאגם ז'נבה.
    בחורף היא מכוסה בשלג ואלפי גולשים באים כדי להנות מסקי במדרונותיה. גם בקיץ העיירה ערה ותוססת והנופשים בה נושמים אוויר פסגות. בעיירה חנויות, בתי קפה, בתים ציוריים ובתי מלון.

    איך מגיעים: נסיעה של שעה וחצי מז'נבה, ושעתיים וחצי מציריך.

    אטרקציות במקום: מסלולי סקי וסנובורד,

    נקודה יהודית: בוילאר פעיל מלון כשר למהדרין בחודשי הקיץ (יוני יולי ואוגוסט), ובו בית כנסת.

    סאס-פה, שוויץ
    סאס-פה (Saas-Fee) היא עיירת סקי הגדולה ביותר בעמק סאס שבדרום שוויץ. העיירה שוכנת בגובה 1,800 מטר. זוהי עיירה ללא גישה לכלי רכב, ורק מכוניות קטנות חשמליות מוסעות בה, כך שהאוויר בה צלול ונקי.

    איך מגיעים: טיסה ישירה לז'נבה, וממנה נסיעה של כשלוש שעות.

    אטרקציות במקום: מדרום לסאס-פה נמצא הר אלילנהורן (Allalinhorn) שגובהו 4,027 מ', קרחון פה (Feegletscher) עליו יש מסלולי סקי הפועלים כל השנה ומאפשרים סקי גם בקיץ, מערת קרח, אגם מאטמארק, רכבל קרויצבודן ועוד.

    נקודה יהודית: בסאס אלמגל פעיל בקיץ מלון כשר למהדרין ובו בית כנסת ומקווה. בכל רחבי העמק שוהות בימות הקיץ משפחות יהודיות ומקיימות מנייני תפילה.

    saas

    קראנס מונטנה, שוויץ
    עיירת נופש וסקי בדרום מערב שוויץ. היא ממוקמת בלב האלפים השוויצריים, בגובה של כ -1,500 מטר, המאפשר נוף טוב על הרי האלפים. אתר הנופש הוא מיזוג של שני המרכזים של קראנס ומונטנה, והוא שייך לשש עיריות (צ'רמיניון, איקוניה, עדשה, מולנס, מונטנה ורנדוניה). Crans-Montana מפורסמת במירוצי סקי אלפיני, ולעתים קרובות היא נמצאת על גביע העולם. אתר הנופש שימש גם לעתים קרובות עבור מרוצי אופניים.

    איך מגיעים: טיסה לז'נבה. משם רכבת לעיר סייר, ומשם פוניקולר שעולה לקראנס מונטנה.

    אטרקציות במקום: מסלולי סקי, כולל הקרחון של פליין מורט. אגם ז'נבה, צרמט ונקיק גורנר.

    נקודה יהודית: בעונת הסקי בחורף ובתקופת הקיץ פעילים במקום מלונות כשרים למהדרין.

    קפרון, אוסטריה
    עיירה במחוז צל אם זה במדינת זלצבורג שבאוסטריה למרגלות הקרחון קיצשטיינהורן. קפרון היא יעד תיירותי מפורסם המכונה "צל אם זה-קפרון" ביחד עם צל אם זה השכנה. העיירה בעלת המראה הפסטורלי מאופיינת בבתיה המעניינים ובמגוון פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה ביניהן: טירת קפרון, מאגרי קפרון, קרחון העד קיצשטיינהורן, ערוץ זיגמונד טון, מתחם מגלשות הרים ועוד.

    איך מגיעים: כשעתיים וחצי נסיעה ממינכן, כשעתיים נסיעה מאינסברוק שבטירול (טיסות ישירות בעונת התיירות)

    נקודה יהודית: בקפרון פעיל מלון כשר למהדרין בחודשים יולי ואוגוסט. כמו כן, בתקופת הקיץ נופשות במקום מאות משפחות יהודיות מרחבי העולם המקיימות מנייני תפילה ודואגות למוצרים כשרים באזור.

    tran-mau-tri-tam-261867

    סרפהאוס, אוסטריה
    סרפהאוס היא עיירה קייט וסקי במדינת טירול, אוסטריה. היא ידועה כחלק מאזור הסקי סרפהאוס-פיס-לאדיס. העיירה הציורית והמטופחת משקיפה אל נוף הררי אלפיני קסום. התנועה המוגברת של רכבי תיירים בכפר הפריעה לתושבים ולכן נאסרה תנועת רכבים בסרפהאוס בעונת החורף. כדי לספק לתיירים אפשרות הגעה אל אתרי הסקי הוקמה הרכבת התחתית של סרפהאוס אשר השימוש בה הוא ללא תשלום.

    אטרקציות באזור: מפלי הלוכפוץ, מפלי סטובנפלד, העיירה זייפלד, קרחון קאורנטל, טירת נוינשוונשטיין ועוד.

    נקודה יהודית: בסרפהאוס פעיל מלון כשר למהדרין בחודשים יולי ואוגוסט. כמו כן, בתקופת הקיץ נופשות באזור מאות משפחות יהודיות מרחבי העולם המקיימות מנייני תפילה ודואגות למוצרים כשרים באזור.

    עדי וויץ – "מטיילים בכיפה", חו"ל כשר – כל אחד יכול
    http://www.metaylimbkipa.com/



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      גם בסאס גרונד יש הרבה יהודים ונוף מהמהם אני שם

    2. 1

      איזה מלון באזור סנט מוריץ פתוח כל השנה?