צפו בח"כ אייכלר בכנסת: "מכריז על הקמת מדינה חילונית"

    איתי גדסי 4 Comment on צפו בח"כ אייכלר בכנסת: "מכריז על הקמת מדינה חילונית"

    בעיצומה של הפגרה התקיימה ישיבה בכנסת בנושא תחבורה ציבורית בשבת • ח"כ אייכלר בא מוכן: "צביעות משפטית" • הציג טענות: "אם משרד התחבורה מתעלם מהפרת החוק בשבת, אני כבר קורא לנהגים לבוא לתחנות ציבוריות בימות החול ולאסוף נוסעים שממתינים שם" • וגם, הכריז: "אני מכריז בזאת על הקמת מדינה חילונית בארץ ישראל"

    צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת המשנה לתחבורה ציבורית בראשות ח"כ דב חנין התכנסה היום לדיון בנושא 'הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת'. סביב שולחן הוועדה התאספו חברי כנסת לצד פעילי תחבורה ציבורית בשבת.

    ח"כ ישראל אייכלר תקף את מה שכינה "הצביעות המשפטית", תוך כדי בלימת טיעוניהם של חברי הוועדה, שלדבריו נוהגת איפה ואיפה: "אני רוצה לשאול שאלה, אם נארגן קבוצה שיתופית של נהגים שיאספו נוסעים שממתינים באמצע השבוע בתחנות בקור ובשמש מבלי שהם מקבלים מענה ראוי ממפעילי התחבורה המורשים, מה יעשו המשטרה והפקחים? מיד יעצרו את הנהגים. אם משרד התחבורה מתעלם מהפרת החוק בשבת, אני כבר קורא לנהגים לבוא לתחנות ציבוריות בימות החול ולאסוף נוסעים שממתינים שם. אם המדינה תתעלם ותאפשר את זה באמצע השבוע, נוכל לדון בנושא הערכי של השבת. אבל קודם כל יש פה עוול חוקי ואזרחי שבאמצע השבוע כופים את המונופול של חברות התחבורה שאינן מספקות את השירות כפי שנדרש מהן, ורק בשבת מותר להפר את החוק".

    אייכלר תקף את האבסורד הבלתי אפשרי לדעתו בו הוועדה מקיימת דיון על פעילות לא חוקית מול אנשים שמפרים את החוק מדי שבת: "על פי בסיס הטיעון הזה, אקיים דיון בוועדה לפניות הציבור על העלאת נוסעים באופן פיראטי בשאר ימות השבוע ושיבוא היועץ המשפטי ויגיד שאסור לי לדון בדברים בלתי חוקיים. זה בדיוק מה שעושים כאן עכשיו".

    הטונים סביב שולחן הוועדה החריפו כשאייכלר הטיח דברים קשים בפניהם של משתתפי הדיון: "אני לא מדבר בכלל על השבת עצמה, שאנו כיהודים מאמינים שהקב"ה נתן לנו את השבת כמתנה ואסור לנסוע בכלל, גם לא במונית, גם לא לעשן. אבל מייסדי הציונות, לא אני, הם קבעו שיהיה צביון יהודי למדינה. דיזינגוף ראש עיריית תל אביב עמד בעצמו לשמור שלא יכנסו רכבים לעיר בשבת. לנו כשומרי תורה, שמירת השבת הוא דבר מובן מאיליו, אבל עכשיו דנים על צביון המדינה. מה שנשאר מהצביון היהודי במדינה זה שאין תחבורה ציבורית בשבת. גם יהודים לא דתיים רוצים צביון יהודי, הם רוצים להרגיש אווירה של שבת. אם אתם רוצים לאפשר כאן תחבורה ציבורית בשבת, תכריזו על מדינת כל אזרחיה ללא שום זיקה לדת".

    אחד ממשתתפי הדיון הציג את עצמו כמצביע ליכוד, ואמר כי הוא סבור שעל המדינה לאפשר לאזרחיה לנסוע בכל זמן שיחפצו. בעוד הרוחות סוערות השיב לו אייכלר מיניה וביה: "אתה בוחר בליכוד? מה אמר מנחם בגין בכנסת כשהפסיק את טיסות אל-על בשבת? הוא ציטט את דבריו של אחד העם 'יותר מששמרו ישראל את השבת – שמרה השבת על ישראל', הדגל הישראלי לא יתנוסס בשמי אירופה בשבת, כי זה יהיה חילול כבודה של מדינת ישראל".

    את דבריו סיים ח"כ אייכלר: "אתם רוצים לבטל את הצביון היהודי של המדינה? תפסיקו את המלחמה בערבים, ותכריזו על מדינה חילונית ודמוקרטית על פני כל הארץ מן הים ועד הירדן." ובפרפרזה לדבריו של דוד בן גוריון אמר "אני מכריז בזאת על הקמת מדינה חילונית בארץ ישראל".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      כחיזוק לדבריו בדבר חברות התחבורה ציבורית אביא מקרה שהיה לי לאחרונה, חיכיתי לאוטובוס בשעת חצות ליל מירושלים לב"ב. שני אוטובוסים חלפו מבלי לעצור. נאלצתי ללכת לתחנה הבאה כדי לתפוס את האוטובוס הבא (השלישי).
      התלוננתי בחברה ודרשתי פיצוי, תגובת החברה היתה שהאוטובוסים לא עצרו כי היו מלאים והם יתגברו את הקו. והוסיפו שאין הם רואים סיבה לפצות אותי. (יש בידי את המכתב)
      האם תגבור הקו (יהיה או לא יהיה) יפצה אותי ושאר הממתינים??ת

    2. 3

      שוב "חכמת" אייכלר מביישת אותנו…

    3. 2

      חזזזזזזזק אין כמו איכלר בעולם!!!!!!!!

    4. 1

      אייכלר, אתה משתפר מיום ליום.
      תודה