- רדיו קול חי - -

תופעה: "השבחי"ם הקבצנים"; המשטרה נלחמת

בפעילות יזומה שביצעו שוטרי משטרת ישראל אתמול בכפר ריינה אותרו ברכבו של חשוד מטמרה ארבעה שוהים בלתי חוקיים קטינים בגילאי 5 עד 11 מאזור ג'ינין, המגיעים לקבץ נדבות ולמכור פריטים קטינים בצמתים וברחובות תוך סיכון עצמי.

לאחרונה התגברה תופעת פושטי היד בצמתים וברחובות בערים ובכפרים בצפון בהם קטינים או נשים הנושאת פעוטות בידיהן מקבצים נדבות בזמן שהם עומדים בצד הכביש או מסתובבים בין כלי הרכב שעוצרים ברמזור או בעומס תנועה.

תופעה זו מסכנת באופן ממשי את חיי פושטי היד ואת ציבור משתמשי הדרך. בפעילויות שבוצעו לאחרונה על ידי שוטרי משטרת ישראל אותרו עשרות פעוטות,ילדים ונשים שעוסקים בקיבוץ נדבות או במכירת פריטים קטנים בצמתים וברחובות ביישובים.

בפעילות שבוצעה אתמול אותר רכב אשר נהגו נוהג לאסוף את הקטינים ברכבו ולהסיעם לנקודת יעד משתנה מדי יום .החשוד נעצר ובשעה זו מובא לדיון בבקשה להארכת מעצרו בבימ"ש שלום נצרת.

הקטינים (שלושה אחים וקרוב משפחה) שהיו מותשים מהחום הכבד, רעבים וצמאים נלקחו לתחנת המשטרה שם השוטרים הגישו להם אוכל ושתיה ובסיום יצרו קשר עם בני משפחתם שהמתינו להם במחסום שם הוחזרו הקטינים למשפחתם.

משטרת ישראל הודיעה כי היא "תמשיך במאבק עיקש כנגד התשתית המאפשרת הגעה ושהות של שב"חים בתחומי מדינת ישראל ותדאג למיצוי מלוא חומרת הדין עם מסיעי, מעסיקי ומליני שוהים בלתי חוקיים.