תוסר האפליה – גם תושבי בני ברק ישותפו במיזם 'ביטחון תזונתי'

    איתי גדסי No Comments on תוסר האפליה – גם תושבי בני ברק ישותפו במיזם 'ביטחון תזונתי'

    מנכ"ל משרד הרווחה הגיב לפניית ח"כ הרב ישראל אייכלר והודיע כי גם בני ברק תשתתף במיזם ביטחון תזונתי שיזם משרד הרווחה

    ח"כ ישראל אייכלר צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת מיזם 'ביטחון תזונתי' של משרד הרווחה יחולקו עשרות מיליוני שקלים עבור משפחות במצוקה ברבים מערי הארץ. במיזם לא נכללה העיר בני ברק.

    יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ הרב ישראל אייכלר כינס דיון, אליו הוזמנו כל הגורמים הרלוונטיים, ובו העלה את התלונה החמורה על כך שהעיר בני ברק לא נכללה בפיילוט התזונתי, זאת למרות המצב הסוציו-אקונומי הנמוך של רבים מתושבי העיר.

    ח"כ הרב אייכלר שכנע את ראשי משרד הרווחה שאם בני ברק לא נכללת ברשימת הערים הזכאות להשתתף בפיילוט למיזם, אין זו אלא אפלייה והדרת חרדים: "אם עושים מיזם ומוציאים את בני ברק, זאת אפליה על רקע עדתי חרדי ואנחנו חייבים למחות על כך" אמר הרב אייכלר במהלך הדיון בוועדה. יתירה מכך, הוסיף: "לא רק למחות – אלא אנחנו לא נשלים עם זה. זה יותר חושב מנושא התאגיד ושידורים בקול ישראל. על זה מפרקים ממשלה וכאן אנחנו צריכים כיהודים שמייצגים את עניי ישראל במקסימום, ואין הבדל בין עני כזה או עני אחר. לקחת ולהפלות ציבור עני כמו בני ברק – אני חושב שזה עוול גדול מאוד".

    לאחר הדרישה הבלתי מתפשרת של הרב אייכלר, הודיע מנכ"ל משרד הרווחה הד"ר אביגדור קפלן במכתב מיוחד ששלח לח"כ הרב ישראל אייכלר "הריני לעדכנך" כותב קפלן "כי בכוונת המשרד להרחיב את פיילוט המיזם לביטחון תזונתי, כך שיכלול כמות מוגדלת של משפחות. במסגרת הגדלת הפיילוט האמורה צפוי המשרד לצרף רשויות מקומיות נוספות למיזם בהתאם לקריטריונים שנקבעו, עליהן נמנית העיר בני ברק"

    יו"ר הועדה לפניות הציבור הודה למנכ"ל ולשר ולכל מי שתיקן את העוול נגד ילדי החרדים. "צריך אומץ ציבורי לתקן עוול חברתי נגד חרדים ועל כך מגיע תודה והערכה" אמר ח"כ הרב אייכלר וסיים בדרישה לראות את הנושא בא על תיקונו: "מניסיון מר במקרים אחרים, ועל מנת שלא תשקע ההחלטה במעמקי הבירוקרטיה, אבקש לקבוע תאריך-יעד ברור להוספת העיר בני ברק לרשימה".



    0 תגובות