בקהילת עטרת חכמים מרגיעים: "הרב לא חש בטוב"

    אבי יעקב No Comments on בקהילת עטרת חכמים מרגיעים: "הרב לא חש בטוב"

    לאחר שנפוצו שמועות על מצבו של הרה"ג חיים רבי רב קהילת עטרת חכמים בחולון, בקהילה מרגיעים: "הרב לא סובל ייסורים, אך עדיין יש צורך בתפילות"

    צילום: יעקב כהן
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בקהילת "עטרת חכמים" בחולון בראשות הרה"ג חיים רבי שליט"א, מרגיעים את הציבור מהשמועות שנפוצו על מצבו של הרב. אך מבקשים מהציבור להמשיך להעתיר בתפילה לרפואתו של הרב חיים בן שרה.

    בעלון געת זקנים שיו"ל על ידי הקהילה נכתב כי "ההיסטריה האוחזת בכולנו לאור ממצאי הבדיקות של אבינו רוענו הרב חיים רבי שליט"א, מצריכה אותי לסכם אתכם יחד את תפקידנו בשעות מיוחדות אלו.

    "אך לפני זה, למי שלא מעורב כל כך בפרטי הדרמה, וטוב שכך… להלן הנתונים:

    "לאחר בדיקות דם שגרתיות, הומלץ לרב לעבור בדיקה מורכבת יותר שתגלה אם אכן יש משהו מיותר בגופו אשר יש צורך להוציאו/ להשמידו/ להתעלם ממנו. בבדיקה התברר שאכן יש דבר שכזה, ובימים אלו כולנו המתנה מורטת לחוות דעת הרופאים הדגולים בקשר להמשך הדרך.

    "לאחר דיון קצר החליט הרב לאשר את פרסום העניין לאברכי הכולל, וכל זאת בכדי לזכות בתפילותיהם ובחיזוק רוחני לו יזכו בעקבות המצב. ואכן, בכולל התקבלו קבלות, נשאו תפילות וכל אחד לקח לו ולמשפחתו חיזוקים כלשהם לכבוד ולתפארת הרב חיים בן שרה לרפואה שלימה.

    "אך כאן התחילה הדרמה… תלמידים החשים כבני הרב ממש, ואף יותר… מיהרו להיכנס ללחץ, ו'להבין' שמצבו הבריאותי האמתי של הרב מוסתר מהציבור, ושישנם "מקורות מהימנים" המגלים על בעיות חמורות יותר, ועל סכנות שאין כאן המקום לפורטן. משהו בממדים של "מי יודע אם תפילה יכולה לעזור"…

    "משום כך, בסופה של עצרת סליחות לרפואת של הרב. עצרת שאורגנה על ידי אברכי הכולל, בהשתדלותו הנמרצת של האברך היקר רבי נסים זריהן והעומדים לימינו. אמרתי בפני הקהל את הקבלות אותן אנו מקבלים על עצמנו, והוספתי שמצבו של הרב אינו "מזעזע" כמפורסם, וראויות התפילות שתסייענה לכולנו לעבור תקופה זו בשלום ובמהרה.

    "אולם כנראה ששמועות נכונות מופצות בצורה הרבה פחות מוצלחת מאחיותיהן הכוזבות, והנה אנו קמים מידי בוקר לשמועות זוועה בקשר למצבו של הרב, שמועות שאף בחלקן נאמרות בשמי או בשם "מקורבים ממקורבי הרב" שגילו את אזנו של אי מי בפרטים "האמתיים", והוא טורח ומעבירם לאחרים ב'סודי סודות' בכל אמצעי המדיה והטכנולוגיה הקיימים.

    "אז לאחר שנרגענו יחסית, וברור לנו כיום שהרב אינו סובל יסורים כלשהם בגופו, ואף את הנצרך לטיפול נעבור יחד בערת ה' ובישועתו ועל ידי תפילות וקבלות אותם נקדיש לרפואתו השלימה. נשאר לנו לברר, מה תפקידו של תלמיד בימים בהם רבו "אינו חש בטוב", וזקוק הוא לטיפול רפואי כלשהו לאורח חיים עתידי בריא ומרומם יותר בעזרת ה'.

    "הדבר הראשון, אותו כבר הזכרנו הוא תפילות לרפואתו השלימה של הרב.

    "הדבר השני, קבלות טובות אותן יקדיש כל אחד לפי רמתו הרוחנית לרפואתו של הרב. כאשר אנו בכולל ובקהילה קבלנו על עצמנו בעזרת ה' ובלי נדר: א. עניית "אמן, יהא שמיה רבה" בכל כחנו, ב. ברכת "אשר יצר" מתוך הכתב או בעיניים עצומות, ג. חיזוק באהבת ישראל, ובפרט ב'אהבת חינם' למי שלא זכאי לאותה אהבה.

    "והדבר השלישי, חזרה בתשובה! כלומר, יפשפש כל אדם במעשיו, ויאמר: "בשלי הסער הגדול הזה" (יונה א, יב). לא בעוון חברי, לא בעוון הדור ולא בכל אפשרות אחרת שאינה תלויה בי. וכמאמר חז"ל בקידושין (מ' ע"א-ב) "לעולם יראה אדם עצמו, כאילו חציו חייב וחציו זכאי. עשה מצוה אחת, אשריו! שהכריע עצמו לכף זכות. עבר עבירה אחת, אוי לו! שהכריע את עצמו לכף חובה… רבי אלעזר בן רבי שמעון אומר: לפי שהעולם נידון אחר רובו, והיחיד נידון אחר רובו, עשה מצוה אחת, אשריו! שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף זכות. עבר עבירה אחת, אוי לו! שהכריע את עצמו ואת כל העולם לכף חובה.

    "וזאת עלינו להבין, כי 'בעיה רפואית' ככל שתהיה, אין היא בגדר 'עונש' לאדם גדול. משום שככל יכלתו ימשיך הוא בעבודת ה' הפרטית שלו, ולהיפך, יחוש הוא עוד יותר קרבת ה' וחיזוק בעקבות כך. העונש האמתי הוא לנו התלמידים, אנו – שלא נוכל להנות מאורו כבראשונה, אנו – שלא נוכל להתחזק מדברי התורה, ואנו – שלא נהנה יום יום ושעה שעה מההגנה הרוחנית לה אנו זוכים בעקבות היותנו תלמידיו ותלמידי תלמידיו.

    "וכדברי הגמרא במסכת שבת (ל"ג ע"ב) "בזמן שהצדיקים בדור, צדיקים נתפסים על הדור". וכמו שניחם ריש לקיש את רב חייא בר אבא בכך שחשוב הוא להיות נתפס על אנשי דורו (כתובות ח' ע"ב).

    "ועל מה יש לנו לחזור בתשובה? הלא כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים את התורה… אין כאן מישהו שחוטא ופושע במודע חלילה, ואם כך במה עלינו להתחזק באופן מעשי כאן ועכשיו?

    "וְהָיָ֣ה׀ עֵ֣קֶב תִּשְׁמְע֗וּן אֵ֤ת הַמִּשְׁפָּטִים֙ הָאֵ֔לֶּה וּשְׁמַרְתֶּ֥ם וַעֲשִׂיתֶ֖ם אֹתָ֑ם, וְשָׁמַר֩ ה֨' אֱלֹהֶ֜יךָ לְךָ֗ אֶֽת־הַבְּרִית֙ וְאֶת־הַחֶ֔סֶד אֲשֶׁ֥ר נִשְׁבַּ֖ע לַאֲבֹתֶֽיךָ. וַאֲהֵ֣בְךָ֔ וּבֵרַכְךָ֖ וְהִרְבֶּ֑ךָ, וּבֵרַ֣ךְ פְּרִֽי־בִטְנְךָ֣ וּפְרִֽי־אַ֠דְמָתֶךָ, דְּגָ֨נְךָ֜ וְתִֽירֹשְׁךָ֣ וְיִצְהָרֶ֗ךָ, שְׁגַר־ אֲלָפֶ֙יךָ֙ וְעַשְׁתְּרֹ֣ת צֹאנֶ֔ךָ, עַ֚ל הָֽאֲדָמָ֔ה אֲשֶׁר־נִשְׁבַּ֥ע לַאֲבֹתֶ֖יךָ לָ֥תֶת לָֽךְ. בָּר֥וּךְ תִּֽהְיֶ֖ה מִכָּל־הָעַמִּ֑ים, לֹא־יִהְיֶ֥ה בְךָ֛ עָקָ֥ר וַֽעֲקָרָ֖ה וּבִבְהֶמְתֶּֽךָ. וְהֵסִ֧יר ה֛' מִמְּךָ֖ כָּל־חֹ֑לִי, וְכָל־מַדְוֵי֩ מִצְרַ֨יִם הָרָעִ֜ים אֲשֶׁ֣ר יָדַ֗עְתָּ לֹ֤א יְשִׂימָם֙ בָּ֔ךְ וּנְתָנָ֖ם בְּכָל־שֹׂנְאֶֽיךָ".

    "על מה נתנו כל הברכות המדהימות הללו? מה הדבר שיכול לגרום לקבלת שכר בשפע עצום שכזה כאן בעולם הזה? מפרש רש"י הקדוש על פי המדרש: "המצות הקלות שאדם דש בעקביו". כלומר, דוקא הדברים הקטנים והקלים שעליהם אתה עובר "בלי כוונה", הם אלו שמפרידים בינך לבין אושר מושלם, ושכר אמיתי וטוב כאן בעולם הזה.

    "המצוות הקלות! מה הם המצוות הקלות שלך? תלי ברמתך הרוחנית! תפילה בציבור, תפילה שלימה, מוקצה בשבת, קביעת עיתים לתורה, התמדה יתירה, שמירת העיניים, דרגות בקדושה, בין אדם לחבירו, בין אדם לאשתו, בין אדם לבניו (במפרשים מוסבר דקאי גם על בין אדם לחבירו). אף אחד לא יוכל במקומך להגדיר את ה'מצוות הקלות' שלך…

    "וב'דעת זקנים' מבעלי התוספות הוסיף: וזהו שאמר דוד "למה אירא בימי רע עוון עקבי יסובני". אמר דוד: ממצוות חמורות שבתורה איני ירא, שאני קיימתים. אבל מצוות קלות ש'אדם דש בעקביו' אני מתיירא, אולי מפני שהיא קלה בזיתיה ולא חששתי לקיימה.

    "יבדוק נא כל אחד מאתנו במצוות הקלות השייכות לרמתו הרוחנית הנוכחית, יתקן ויקבל על עצמו לשפרן ולהתמיד בעשייתן בצורה המושלמת ביותר. נערוך בדק הבית גם בקרב בני הבית, כולל עם הקטנים יותר או פחות, ונשתף גם אותם בחיזוק. נקדיש את החיזוק הרוחני הזה לרפואתו שלימה של מורנו הרב חיים בן שרה לאורך ימים ושנות חיים בטוב ובנעימים. למעננו, למען בני ביתנו ולמען עם ישראל. ונזכה יחד לשמוע ולהתבשר בקרוב בבשורות טובות, במילוי כל המשאלות לעבודת ה' יתברך, אמן.



    0 תגובות