המתמידים חגגו בביתר עם ספר תורה מזהב • תיעוד ענק

    שלום בידרמן 1 Comment on המתמידים חגגו בביתר עם ספר תורה מזהב • תיעוד ענק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביתר לבשה חג ביום חמישי. ספר תורה מפואר במיוחד נדבת הנדיב הרב דוד רוטמן הוכנס להיכל ישיבת המתמידים, במלאת שנה לפטירת חותנו הרב יעקב לייב שטרן זצ"ל, מדמויות ההוד של ירושלים.

    מעמד 'כתיבת האותיות' החל כמה ימים לפני המעמד, בבתיהם של גדולי הדור שליט"א, ביניהם מרן הגראי"ל שטינמן שליט"א, מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א ועוד, והגיע לסיומו ביום חמישי האחרון בביתו של הנדיב, בעליו של קייטרינג "מעדני מלך" ומי שמשמש גם כמנהל הישיבה הגדולה – תורת ה', שע"י ישיבת המתמידים, בראשות הגר"י מינצברג שליט"א.

    לאחר מכן יצאה התהלוכה בהשתתפות אלפים מתושבי ביתר-עילית ומחוצה לה, שליוו את ספר תורה המהודר ומפואר, שעוטר בכתר זהב ייחודי ומיוחד, בשירים וריקודים ברחובה של עיר, בדרכה אל בית הכנסת המרכזי שע"י ישיבת המתמידים בשכונת הגפן, שם מתנוסס לתפארה ארון הקודש המרהיב והמפואר שאף הוא נתרם בעבר על ידי הרב דוד רוטמן ורעייתו. כך נתקיים בו מאמר חז"ל "תורה מפוארה בכלי מפואר".

    בבית הכנסת התקבל ספר התורה בשמחה רבה על ידי קהל האלפים, שרקדו לצלילי נגינתו של הזמר ארהל'ה סאמט ובעל המנגן אברהם קירשנבוים. בהמשך הוזמן הציבור הקדוש להשתתף בסעודה של מצווה שהתקיימה באולמות הפאר החדשים 'היכלי ביתר' ברח' הר"ן, לצד שולחנות ערוכים ברוב פאר כמיטב המסורת של בעל השמחה בעלי קייטרינג "מעדני מלך" המפורסמים.

    לצד ראשי קהילת המתמידים בראשות רבם הנערץ הגאון רבי לייב מינצברג שליט"א, פיארו את שולחן הכבוד בסעודה רבני העיר ביתר מכל המגזרים והחוגים, שאף נשאו מדיברותם והעלו על נס את העובדה שהנדיב מוסר את נפשו ומאודו למען התורה, וכפי שהגדיר זאת היטב הגר"י הירשמן שליט"א שהנחה את המעמד, באומרו שהמלך הצטווה לשאת עמו שני ספרי תורה, אחד שמונח בבית גנזיו והשני שיוצא ונכנס עמו, גם כאן ר' דוד נושא שני ספרי תורה, האחד זה שהכניס כעת לבית גנזיו – לארון הקודש המפואר שבנה, והשני – זהו ספר התורה, הישיבה הגדולה תורת ה', אותה הוא מנהל במסירות נפש, ונושא אותה על ליבו כל היום.

    גם במהלך המעמד הנעים הזמר אהרל'ה סאמט בשירה ובזמרה, כשבסיום האירוע התקיים קומזיץ מרגש בו השתתפו כל בני הישיבה הקדושה.

    צפו בתיעוד ענק ממצלמתם של קובי הר צבי, יהושע פרוכטר ונתי אלבר.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      דודי

      מזל טוב ענק

      מתלמידיך בחמדת התורה