ועדת הכספים דורשת מחברת טבע להשהות פיטורי עובדים

    איתי גדסי No Comments on ועדת הכספים דורשת מחברת טבע להשהות פיטורי עובדים

    חברי הכנסת: "תרומת המפעלים בישראל להצלחת החברה גדולה למרות ששיעור העובדים כאן נמוך בהשוואה למפעלי החברה בעולם. פיטורי העובדים בישראל לא מוצדקים. לא זה מה שיציל את החברה!"

    ח"כ משה גפני צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחדות דעים בוועדת הכספים נגד כוונת חברת טבע לפטר 350 עובדים במפעלי החברה בישראל. כך עלה מדיון שני שקיימה הוועדה בנושא היום (א'). יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע על הקמת צוות של שלושה חברי כנסת מטעם הוועדה שהוא יעמוד בראשו ושנוסף אליו יהיו חברים בו מהקואליציה, ח"כ אורן חזן (הליכוד) ומהאופוזיציה, ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).

    גפני שב וקרא לחברה להשהות את פיטורי העובדים, לפחות בשלושה חודשים, עד לאחר החגים, על-מנת לתת שהות לוועדה להתערב ולנסות למצוא פתרונות שיאפשרו להשאיר את העובדים בחברה, מבלי לפגוע בתהליכי ההתייעלות. גפני להנהלת החברה: "ועדת הכספים לא יכולה להתערב בשיקולי חברה מסחרית, אך מן הסתם אתם עוד תבואו לכאן עם בקשות. לא נתייחס עוד לחברת טבע בשוויון נפש, אם לא תלכו איתנו בעניין הזה של העובדים. יש לעשות הכל על-מנת למצוא דרכים למנוע פיטורין, תוך מתן אפשרות לחברה להתייעל".

    סמנכ"ל טבע והאחראי על הפעילות הלוגיסטית של החברה בישראל, דוד לוסטיג: "טבע נמצאת במשבר, מצמצמים את מצבת העובדים של החברה ב- 7,000 בעולם, בנוסף ל- 5000 עובדים שכבר צמצמנו ב- 2015 ו- 2016, סה"כ, 12 אלף עובדים. בשנים האחרונות חיזקנו את החברה בישראל, משקיעים 2 מיליארד ₪ במו"פ, יש 900 עובדי מו"פ בישראל, המרכז הגדול ביותר, טבע חברה גלובלית וככה רוצים להיות. מצד שני, צריכים לנקוט צעד נוסף שאומר פיטורי 350 עובדים, על-מנת לחזק את העובדים בישראל".

    ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) פנתה ללוסטיג: "האם החלטתם על הורדת שכר המנהלים בחברה?" והלה השיב: "בכוונתנו לנהל את הנושא ביעילות. שנת 2017, הכי קשה של טבע משקיעים 100 מיליון ₪ במפעל בכפר-סבא ו- 150 מיליון ₪ במפעל ברמת חובב, מנהלים תהליך היוועצות בצורה ישירה ועניינית וקוראים להסתדרות. יחד עם זאת אין לנו אפשרות לגרירת רגליים וכל עוד התהליך מתקיים נקיים אותו בצורה מסודרת ומכובדת בהתאם לערכיי טבע. תמיד פעלנו לקראת אפשרות של פיטורין בהידברות וניסיון להגיע להסכמות".

    יו"ר ועד העובדים במפעל החברה בכפר-סבא, אלירן קוזליק: "אין הידברות, כשיש הצלחות אנחנו לא מקבלים דבר ורק הם מתחלקים וכשיש כשלנות אנחנו הולכים הביתה. 2.8 מיליארד רווח ב- 2016, אז עם כל הכבוד עם רווח כזה, אז המנייה נפלה. חברת טבע חשובה לי מאוד, אני מתפרנס, הילדים שלי אוכלים מטבע, אך עשו רכישות כושלות ואני לא צריך לשלם על זה".

    ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "בימים האחרונים חבורה של שלומיאלים עם משכורות עתק, דרדרה את החברה הזו, יצרנית טובה, לחברה פיננסית כושלת, לעברי פי פחת. האשמה היא עליהם על המנהלים שביצעו השקעות פיננסיות הזויות. מי הולך להשקיע בחברה מקסיקנית מפוקפקת ובינתיים גורף סכומי עתק לעצמו. אני הייתי מצפה שתבואו עם הודעה על קיצוץ מ- 34 מיליון ₪ בשנה ליצחק פטרבורג. מה הפתרון שאתם זורקים הביתה את העובדים שמשתכרים שכר נמוך?! הפיטורין בטבע שזה חורבן של הרבה מאוד משפחות יורדים מתחת לרדאר נוכח האירועים שעל סדר היום ואני קוראת לכולם לגלות נוכחות שיא בעניין הזה, כולל ההסתדרות ושר האוצר".

    ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני): "יש ערך לנראות ולכן אני מדברת על השכר וחובת ההוכחה שאין צורך בחוק להגבלת שכר הבכירים היא עליכם ולא עלינו. במקרה הנוכחי של טבע היה צריך לגלות שותפות אמיתית וזה סולידריות כולל עם העובדים ושכולם יפחיתו שכר. הכתובת בטבע היתה על הקיר!".

    ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת): "יש לנו את הכלים לדרוש כי אנחנו מדינה, כי אנחנו הציבור הישראלי השקענו מיליארדים בחברה הזו, לא יכולים לדרוש את כל הדיבידנדים אבל לפחות המינימום של ההתייחסות לעובדים, שברווחים המנהלים מתחלקים ובכישלונות העובדים הולכים הביתה, בזה אנחנו יכולים להתערב". ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני): "אני חושש שפיטורי העובדים הם על-מנת להוציא עובדים מאוגדים ולהביא במקומם עובדים לא מאוגדים".

    ח"כ אורן חזן (הליכוד): "העובדים שמפוטרים כאן, ה- 350 כדי לפטור חוב או משהו לטבע העולמית? למה מרגיש לי ספין זול לתקשורת ולא כורח המציאות, שמיישרים קו. רוצה דוח כלכלי כמה כסף חוסכים בפיטורין האלה, לא זה מה שיציל את טבע. תודיעו שמעכבים את הפיטורין עד אחרי החגים".

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיכם את הדיון: "טבע היא חברה עסקית, היו פעולות עסקיות שאנחנו לא יכולים להתערב, למה השקיעו כל כך הרבה כסף בחברות כושלות. לא מעבירים ביקורת על חברת טבע, זה לא הנושא. אנחנו רוצים לדעת אם העובדים, חרף המשבר העולמי שהעובדים לא אשמים בו, עושים עבודתם והועילו לחברה בכל העולם, לא רוצים לעשות רע ולפגוע בחברה. מ"י עזרה לחברה מאוד, הרבה יותר מחברות אחרות שביקשו מאיתנו עזרה. סביר שחברת טבע תתאושש. מבקש לא לפטר עובדים עד אחרי החגים ולשבת לדיון, לא של גרירת רגליים. מבקש לדווח לנו אחת לשבוע. לא רוצה לאיים בשום דבר, אתם תצטרכו אותנו בהמשך, כשהחברה תתאושש ונעזור לכם, אם אכן רואים שאתם מדווחים לנו כל שבוע. אני ממנה שני אנשים שיהיו אתכם בקשר, ח"כ מיקי רוזנטל מהאופוזיציה, ומהקואליציה אני וח"כ אורן חזן. ואם במהלך התקופה הזו הדברים יתנהלו ברצינות ונקבל מידע מהוועדים. אין דבר כזה שאין פרישה מרצון, יש דבר כזה שלא משתלם פרישה מרצון ואתם צריכים לקחת בחשבון. לא נתייחס עוד לחברת טבע בשוויון נפש, תלכו איתנו בעניין הזה נהיה אתכם".



    0 תגובות