סקר חדש • הליכוד נשאר עם 30 מנדטים ויש עתיד עוקפת את המחנה הציוני

    איתי גדסי 3 Comment on סקר חדש • הליכוד נשאר עם 30 מנדטים ויש עתיד עוקפת את המחנה הציוני

    הסקרים ממשיכים להתפרסם משל אנו בתקופת בחירות | כולנו מתחזקת עם מנדט, המחנה הציוני צונחת בשמונה מנדטים, יש עתיד ממשיכה להיות סביב מספר המנדטים בסקרים, הבית היהודי מתחזקת מעט, יש מי ששומר על כוחו, יש מי שמאבד מעט ויש את הליכוד שנשארת עם 30 מנדטים

    ראש הממשלה ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו צילום: תומר נוברג, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר המצביע על מגמות משמעותיות במפלגות מסוימות לצד התייצבות של מפלגות אחרות, מתפרסם ב"מקור ראשון" הבוקר.

    על פי הסקר, מפלגת השלטון – הליכוד – נשארת עם אותה כמות מנדטים שקיבלה בבחירות האחרונות ועומדת על 30 מנדטים. לעומתה, מפלגת "המחנה הציוני" צונחת בשמונה מנדטים ל-16 בלבד. השאלה הגדולה שנשאלת היא האם כמות המנדטים המחמיאה שקיבלה בסקרים לאחרונה היתה על רקע הבחירות שהסתיימו ו"ההתלהבות" קצת ירדה? אם את השאלה הזו תשאלו את יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, סביר להניח שזו תהיה תשובה סגנון. מפלגתו אמנם קיבלה בבחירות האחרונות 11 מנדטים אך בסקרים לאחר זמן מה היא הצליחה לייצב את עצמה סביב ה-20 וזה בדיוק מספר המנדטים שהיא מקבלת בסקר הזה.

    שר האוצר, משה כחלון, זוכה ב-10 מנדטים ע"פ הסקרובכך מגדיל את כוחו במנדט אחד. אולי זה הודות לקמפיין החוצות שנראה לאחרונה ברחבי המדינה עם הכיתוב "נטו משפחה"? אולי סתם כך כי מנדט שלם של אזרחים החליטו להעתיק את מקום מושבם הפוליטי, אליו.

    מפלגת "הבית היהודי" זוכה בסקר הזה לארבעה מנדטים יותר מהמספר שקיבלה בבחירות האחרונות כך שמספר המנדטים הצפוי למפלגה, ע"פ הסקר, לו היו היו מתקיימות היום הבחירות האו 12. 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 6 מנדטים ואילו 'ש"ס', ע"פ הסקר, יורדת ל-4 מנדטים, פחות שלושה מהבחירות האחרונות.

    'ישראל ביתנו' מגבירה את כוחה במנדט נוסף ועומדת על 6 מנדטים על פי הסקר לעומתה, משמאל, מרצ נשארת עם אותם המנדטים ואותם המצביעים ככל הנראה ועומדת על 5 מנדטים.

    מפלגת 'הרשימה המשותפת' המאחדת את המפלגות הערביות בישראל, זוכה במספר זהה למספר המנדטים שקיבלה בבחירות האחרונות אך עולה השאלה האם חילוקי הדעות האידיאולוגים בין המפלגות הערביות המאוחדות תחת אותה רשימה לא יפרידו אותן לקראת הבחירות הבאות או אז יחזרו לרוץ בנפרד.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 6 מנדטים ואילו 'ש"ס', ע"פ הסקר, יורדת ל-4 מנדטים, פחות שלושה מהבחירות האחרונות.

    2. 2

      המחליף של ביבי הוא גפני ועד אז ביבי הטוב ביותר