סערה בוועדת חוץ וביטחון

    איתי גדסי No Comments on סערה בוועדת חוץ וביטחון

    סערה בוועדת החוץ והביטחון בדיון מהיר על כוונת רשות השירות הלאומי לשנות את הליך ההצהרה של בנות דתיות

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערה פרצה היום בועדת החוץ והביטחון, בדיון מהיר שיזמו מספר ח"כים בעקבות הפרסום על כוונת רשות השירות הלאומי לשנות את הליך ההצהרה של בנות דתיות.

    השר אורי אריאל: שיהיה ברור, אני כשר והעובדים של רשות השירות הלאומי לא תומכים בשום צורה בהשתמטות. אנחנו שירתנו בצה"ל ואנחנו בעד צה"ל, רואים בצה"ל דבר קדוש. היה אתמול דיון שהשתתפו בו גורמים שונים כולל משרד המשפטים, עלתה שם הצעה שאנחנו תומכים בה, שההצהרה תינתן כל אחד בעירו במקום שיקבע, נניח במועצה הדתית. בת שתרצה להגיע ולהצהיר תוכל להגיע למקום שהוא לא בתוך בית הדין הרבני אלא בצורה שהיא יותר נגישה וגם יותר אפשרית מבחינת נסיעות הוצאות וכל המשתמע. לסיכום – אנחנו רואים שליחות בשירות הלאומי אזרחי דבר חשוב ודרך טובה למי שלא תגיע לשירות".

    רם זהבי מהמנהל לחינוך דתי ממשרד החינוך: "מערכת החינוך הדתית מחנכת להלימה בין התנהגות לבין תפיסה דתית לבין הלכה. מחנכת לשמירת צוות ולהתנהגות דתית. פסק ההלכה של מועצת הרבנות הראשית קובע שגיוס הבנות הוא לא לפי ההלכה. אנחנו מלמדים את פסקי ההלכה. יחד עם זאת התהליכים החינוכיים שלנו מאפשרים ומכוונים כל תלמיד לבחירה אישית".

    תא"ל ערן שני, ראש חטיבת התכנון באכ"א: "בהחלט יש היקף מסוים של בנות שעושות שימוש ציני בחוק. צה"ל מעודד את הבנות הדתיות להתגייס לצבא ומאפשר להן השתלבות ללא שינוי באורח חייהן. הנוהל הוא שמי שלמדה במוסד דתי יכולה להעביר לנו הצהרה עצמאית באמצעים שונים, ואנו גם מקבלים הצהרות במרוכז מהאולפנה. למה במרוכז? כי בשנים האחרונות הפקסים מקשים על הציבור. אנחנו כרגע עובדים על מהפכה טכנולוגית שתאפשר לכל אחת להעביר הצהרה באופן עצמאי מבלי להזדקק לפקס אלא באמצעות הטלפון"

    בעקבות הדברים הללו פרצה סערה:
    ח"כ מיקי לוי אמר "איך יכול להיות שהחינוך הדתי נגד גיוס לצה"ל"?
    ח"כ עליזה לביא אמרה "אתם מחבלים בעתיד של הבנות הדתיות"
    ח"כ מיכל רוזין אמרה "מערכת החינוך שלכם קוראת לא להתגייס לצה"ל
    בתגובה אמר ח"כ מוטי יוגב "מערכת החינוך שלכם קוראת לא להתגייס לצה"ל'
    ח"כ מיכאלי ביקשה בתגובה לומר לפרוטוקול: "מעולם לא קראתי לא לשרת בצה"ל הגיע הזמן שהבית היהודי יפסיק עם ההכפשה הזו".

    עו"ד דרור גרניט משרד המשפטים: "קיימנו דיון אצל המשנה ליועמ"ש דינה זילבר על ההצעה להביא את הדיינים לבתי הספר ואנחנו הצפנו הרבה שאלות משפטיות שונות לגבי כל השלבים של התהליך ואיך הוא מתרחש. סברנו שהשאלות מעוררות קשיים רבים על עצם ההגעה של הדיינים לבתי הספר. לכן עלתה בדיון הצעה שהיא מחשבה ורעיון – שההנגשה של שירותי הדיינים תהיה במקום אחר שהוא לא בבית הספר".

    ראש השירות הלאומי אזרחי שר שלום ג'רבי אמר: 'כל סידור שיהיה מחוץ לבית הספר, אני מברך על כך'.

    לאחר הדיון מסר אבנר פורת מחותם שהשתתף בדיון: "הינו היום בדיון וועדת חוץ וביטחון על היוזמה להביא לבתי הספר ולאולפנות דיינים, כדי להקל על הבנות שרוצות להצהיר בשביל לקבל פטור משרות צבאי. הדיון נערך לבקשתם של אלו שסוברים שאין לזה מקום משום שזה יצור לחץ על הבנות. הבעיה שלהם זה עם עמדת החמ"ד, וכך הם תקפו את נציג החמ"ד ואת ראש רשות השרות הלאומי, יש להם בעיה עם זה שהחמ"ד מחנך את בנותיו, בהתאם להחלטות מועצת החמ"ד, בהתאם להחלטות הרבנות הראשית לשרות לאומי ולא לשרות צבאי".

    "הדבר הזה הזוי, דווקא אלו שבדרך כלל מבקשים להנגיש את שרותי הדת, כשזה לא מסתדר עם האג'נדה שלהם, הם מבקשים דווקא להקשות על הבנות לקבל את הדבר הפשוט, את הדבר שלו הם זכאיות על פי חוק, את הפטור".



    0 תגובות