- רדיו קול חי - -

רה"מ: חשוב שהציבור החרדי שאני רוחש לו כבוד לא יקופח

ראש הממשלה נתניהו הגיע היום בבוקר לחנוכת גבעה חדשה בת 1000 יחידות דיור בביתר עילית.

בדבריו התייחס ראש הממשלה לבניה בהתיישבות ואמר "אנחנו פועלים במרץ לטובת ההתיישבות בכל חלקי הארץ.

"הנה, ראש הסגל שלי, יואב הורוביץ, היה הבוקר, לא רחוק מכאן, בנתיב האבות יחד עם ראשי המועצה והתושבים, על מנת לנסות למזער נזקים במסגרת החוק. ואתמול כינסנו את כל הגורמים – משרדי הביטחון, השיכון והאוצר כדי להביא בהקדם לחידוש העבודות להקמת היישוב עמיחי  למפוני עמונה. מגיע להם בית ובהקדם. אין ממשלה שעושה יותר למען ההתיישבות בארץ ישראל, מהממשלה בראשותי" אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס למגזר החרדי ולעיר ביתר עילית ואמר "חשוב לי שהציבור החרדי שאני רוחש לו כבוד עמוד לא יקופח. כולנו שווים. הציבור החרדי הוא חלק מהמדינה וחלק מהעם וצריך לקבל את מה שמגיע לו באופן הגון ושוויוני.

נתניהו הוסיף: "בשבת הקרובה אקרא עם משפחתי את פרשת ואתחנן וההפטרה נחמו עמי. זו נחמתנו לראות בבניין ירושלים.

"בלי רוח אין רציפות לדורות, אין עם ועתיד. למיטב התרשמותי בביתר יש מהכל, רוח וחומר, תורה וקמח, ישיבות בתי מדרש ורבים שיוצאים לעבודה… אתם יכולים למחוא כפים, זה אפילו רצוי וחשוב. יש הערכה גדולה ליכולת שלכם לחכמה ולעומק".

שר הפנים אריה דרעי שנאם לאחר ראש הממשלה אמר כי הממשלה פועלת בתחומי הדיור ופתרון המצוקה. אך יש צורך להמשיך ולתכנן עוד 9000 יחידות דיור לעיר ביתר עילית.

השר דרעי לנתניהו בביתר: "הממשלה ברשותך עושה הרבה, אך המצוקה בציבור החרדי גדולה. ראשי ערים חילונים מסרבים לבנות לחרדים. זוגות צעירים הם מבקשי מקלט".

צפו בשידור חי מהטקס