רישוי המוכש"ר: משרד החינוך פרסם קול קורא

    איתי גדסי No Comments on רישוי המוכש"ר: משרד החינוך פרסם קול קורא

    משרד החינוך פרסם 'קול קורא' הקורא לציבור להגיש הערותיו בסוגיית הליכי הרישוי במוסדות החרדים

    פרוש ובנט צילום: Miriam Alster/FLASH90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת דיוני ועדת הרישוי פרסם משרד החינוך 'קול קורא' לציבור להעביר בשבועות הקרובים את התייחסותו ועמדתו בכתב בסוגיית הליכי הרישוי, כאשר הועדה תוכל להזמין את מגישי העמדות בהתאם לשיקול דעתה.

    מטרת פרסום ה'קול קורא' היא לקבל את עמדת הציבור, מנהלי מוסדות וארגונים השונים בנושאים אלו. המעוניינים להתייחס יעבירו את עמדתם בכתב למשרד החינוך תוך שלושה שבועות מיום פרסום המודעה. הוועדה תוכל להזמין את מי ממגישי העמדות לוועדה בהתאם לשיקול דעתה.

    נוסח כתב המינוי המלא, והמנדט שניתן לוועדה לדון בו, שעל פרטיו הציבור יכול להגיש את עמדתו, כדלהלן: "הוועדה בראשות מר עקיבא סלע תבחן את תהליכי הרישוי והבירוקרטיה למוסדות מוכרים שאינם רשמיים במשרד, חדשים ומחדשים, ובכלל זאת את יישום כללי הדיווח הקיימים, כללי תקצוב המוסדות והזיקה שבין הרישוי לתקצוב, תקצוב מוסדות חינוך ודרישת שנתיים פעילות לשם קבלת תמיכה במוסדות החינוך, אופן הטיפול במוסדות החרדיים לרבות מבנה החינוך החרדי, ותגבש המלצותיה".

    אתמול התכנסה הוועדה בשלישית, דנה בהליכי הרישוי בהשתתפות אנשי המקצוע ונציגי המוסדות החרדים שנטלו חלק בישיבה.

    כזכור ועדת הרישוי במשרד החינוך התכנסה מספר פעמים ודנה בהסרת חסמים ובירוקרטיה במוסדות המוכר שאינו רשמי. הוועדה מורכבת מנציגות מקצועית מטעם משרד החינוך, מוסדות החינוך החרדים וממשרדי הממשלה השונים.

    הוועדה הוקמה בעקבות ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה והליכוד, בו נכתב כי תוקם ועדת רישוי להסרת החסמים והבירוקרטיה בתוך 60 יום מיום הקמת הממשלה. הסוגיה האמורה הוכנסה להסכם הקואליציוני לאחר שהוצגו טענות מצד מנהלי מוסדות שקבלה על כך שמלאכתם נעשית קשה יותר לנוכח הקשיים המוטלים אל מפתנם. "כמו כן לא אחת הסדרת האישורים היתה כרוכה בהוצאות כספיות כבדות על אף שחלק ניכר מהפרוצדורות הללו משוללות כל היגיון", טענו.

    מי שהוביל ללא לאות מאז הקמת הממשלה ועד כה את קידום הקמת הוועדה ופעל במרץ מול כל הגורמים הרלוונטיים לזירוז ייסודה הוא סגן שר החינוך מאיר פרוש. עקב קשיים שהוערמו על ידי גורמים משפטיים שונים שפסלו את המועמדים שהציעה סיעת יהדות התורה וש"ס כחברים בוועדה, כינונה של הוועדה התעכב עד עתה.

    סגן שר החינוך פרוש אמר בתגובה כי "ישנה חשיבות רבה לשיתוף מנהלי המוסדות בגיבוש הליכי הרישוי למוסדות המוכש"ר והפטור. כולי תקווה שהוועדה המורכבת מאנשי מקצוע תסיים את עבודתה במהירות ובמקצועיות לטובת מוסדות החינוך החרדיים".



    0 תגובות