טיפים קרירים לחופש החם

    אתי קצבורג No Comments on טיפים קרירים לחופש החם

    אל תתייבשו! רגע לפני שאתם יוצאים מהבית: למישהו אכפת מכם • המדריך לטיול רגוע ובטוח

    אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    איך יוצאים עם הילדים בחום הכבד? "לאומית שירותי בריאות" עם מדריך קר במיוחד עבור גולשי "קול חי".

    התייבשות בשמש הישראלי היא סכנה אמתית, ורובינו איננו מודעים לכמה אנו מזיעים וכמה נוזלים ומלחים הגוף שלנו מאבד ביום שרבי. ב"לאומית שירותי בריאות" מזהירים כי בימים הבאים, אם חלילה נראים סימנים של מכת שמש שכוללים טמפרטורת גוף גבוהה, כאב ראש, בחילה, דופק מהיר, סחרחורת, חולשה ובלבול, יש לפנות לקבלת עזרה רפואית באופן מיידי ולא להתמהמה.

    אז איך למרות הכל שייך לצאת ולשרוד את החום הכבד ובפרט עם הילדים? מומחי "לאומית" גיבשו כאן במיוחד את הטיפים הטובים והנחוצים ביותר בימים אלו עבור כל אחד, ולא כל כך משנה היכן הוא נופש. בכל מקום חם, וגם בבית, שם, ממליצים ב"לאומית" לקרר את הבית על ידי סגירת תריסים ושימוש במאווררים ומאווררי תקרה. אם בכל זאת, אתם כמו כולם ולא מתחילים עם הילדים בבית אלא יוצאים גם בחום החוצה, התחילו לרשום או תגזרו ותשמרו:

    • יש לצאת מהבית רק בשעות הקרירות יותר של היום – מוקדם בבוקר או לקראת ערב.
    • לשתות הרבה. מומלץ במיוחד לשתות מים, ניתן לשתות מיצים טבעיים במידה, אם אינכם סובלים מסוכרת. הימנעו ממשקאות המכילים קפאין (כגון תה וקפה) וממשקאות אלכוהוליים. משקאות אלו משתנים ומייבשים.
    • כשחם לכם בצורה קיצונית, נסו למצוא היכן להתקלח במים פושרים, או לפחות להניח מגבת רטובה על הצוואר.
    • מומלץ ללבוש בגדים בהירים, העשויים מבד נושם וקליל (כגון כותנה) ולחבוש כובע רחב שוליים בכל יציאה מן הבית.
    • יש להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה של SPF30 לפחות לפני כל יציאה מהבית. הקפידו להימרח שוב פעם כל שעתיים אם הנכם נמצאים בחוץ.
    • מומלץ לאכול קרטיבים ופירות קרים על מנת לקרר את הגוף ולהכניס נוזלים לתוכו. אם הנכם סובלים ממחלת הסוכרת, יש להיוועץ עם דיאטנית.

    ב"לאומית שירותי בריאות" אומרים כי לרבים קשה לשתות את הכמות המומלצת רק במים, שכן הטעם אינו מגרה תמיד, ומעבר לכך – מים, מי ברז או מים מינרלים, אינם מחזירים את המלחים שמאבדים בזיעה.

    מאידך, גם משקאות ממוגזים אינם מומלצים תמיד שכן הם ממלאים את הקיבה בפחמן דו חמצני. האדם מרגיש שבע לפני שהחדיר לגופו מספיק נוזלים. כמו כן – המשקאות מלאים סוכר ולאו דווקא במלחים החסרים. אותו הדבר, גם בירה זה לא הכי טוב – הרבה קלוריות וכמעט אפס יתרונות. כן הדבר לגבי קפה ותה שהם דלים מאד במלחים וכמעט בלתי אפשרי לשתות כמות מספקת שלהם.

    לכן, הדבר הטוב ביותר לשתות תחת השמש הקופחת הוא מיצים, אשר בהם מלחים וללא חומרים כימים. אמנם ערכם הקלורי גבוה, אך ביום שרבי, יום בו אתם בחוץ למרות תנאי מזג אויר קשים, מזיעים, מתאמצים – זה הפתרון הטוב ביותר להחזרת נוזלים ומלחים לגוף. קיץ בריא ובטוח לכולם מצוות "לאומית שירותי בריאות", כי לנו זה אכפת.



    0 תגובות