טסים? 8 טיפים לאוכל כשר בחו"ל שאתם חייבים לשנן

    עדי וויץ 2 Comment on טסים? 8 טיפים לאוכל כשר בחו"ל שאתם חייבים לשנן

    טיולי חו"ל ביולי אוגוסט מזמנים אינסוף אתגרים • הרצון לשמור על כשרות מהודרת ולהנות מאוכל כשר במהלך הטיול לא תמיד קל • טיפים שתטוסו עליהם

    צרפת צילום: ויקיפדיה
    22:48
    16.04.24
    פנחס בינדר No Comments on הרב נויגרשל במסר מיוחד על הלילה הניסי במוצאי שבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התחזית: עשרות אלפי ישראלים יעברו בנתב"ג בחודשי יולי אוגוסט כשמתוכם אלפי חרדים.
    הדילמה: איך עוברים טיול מושלם מבלי דאגות של אוכל כשר והכי חשוב שיהיה אכיל

    • ראשית כדאי לדעת כי יש קבוצה גדולה של מוצרים שמותר לאכול ללא חשש כשרות בכל מקום בחו"ל: ירקות, פירות, פירות יבשים כמו תמרים, צימוקים, שזיפים, חמוציות ועוד, פיצוחים ואגוזים טבעיים, ביצים, פריכיות אורז, דגים כשרים, קטניות יבשות ועוד. באתר "מטיילים בכיפה" התפרסמה רשימת מוצרים כזאת שערך הרב זריצקי, מומחה כשרות עולמי.

    • למרבית הקהילות היהודיות בעולם, בעיקר באירופה, יש רשימת כשרות המכונה "הליסט". ברשימה הזו יש מוצרים שנבדקו ע"י רבני הקהילה או משגיחים מטעמם והתגלו ככשרים. כך אפשר לקנות גם מוצרים "רגילים" ללא חותמת כשרות, שניתן להשיג בכל סופר או חנות. את הרשימות ניתן להשיג גם באינטרנט, לדוגמא: שוקולד "לינדט" נבדק ע"י הקהילה החרדית בברלין ואושר ככשר, למרות שאין עליו חותמת או סימן כשרות. החיסרון, מבחינת התיירים הישראלים, הוא העובדה שהמדריך כתוב לרוב בשפה המקומית. אבל גם לזה מצאו פתרון: לאחרונה יצא מדריך כשרות לאוסטריה ובו רשימת כשרות מתורגמת לעברית.

    • בית חב"ד – חב"ד מרושתת עם בתי חב"ד כמעט בכל נקודה ברחבי הגלובוס. כך שגם אם היעד שלכם נידח ואין בו קהילה יהודית, פעמים רבות תמצאו בו בית חב"ד שיתן לכם מענה לאוכל כשר ולסעודות שבת. את רשימת בתי חב"ד בעולם אפשר למצוא באתר. טיפ: שימו לב שיש בתי חב"ד שפעילים רק בשבתות, או רק בתקופות מסוימות בהן יש תיירות באזור. חשוב לבדוק מראש את זמני הפעילות ולוודא במייל שבית חב"ד פעיל בתקופה שתבקרו במקום.

    • חנויות ומסעדות כשרות בחו"ל – ביעדים עם קהילה יהודית מבוססת לא תתקשו למצוא חנויות ומסעדות כשרות. תוכלו למצוא אותם אפילו בחיפוש פשוט בגוגל או באתרים לתיירות כשרה. טיפ: חשוב לבדוק היטב אם אכן מדובר במקום כשר. גוגל מציג פעמים רבות בתוצאות החיפוש של מסעדות כשרות גם מסעדות שאינן כשרות, רק שהן ישראליות או בעלות שם או תפריט ישראלי. (התופעה ההזויה ביותר שנתקלתי בה הייתה של מסעדה בבודפשט המגדירה עצמה כ"מסעדה ישראלית" ומגישה מאכלי טריפה לחלוטין).

    • שירות משלוחים – KOSHER4U הינה חברה המציעה שירות משלוחים של מוצרים כשרים בכל רחבי אירופה. זהו פתרון מעולה לשוהים במקומות ללא אף נקודה יהודית. ניתן לקנות מוצרי מכולת, בשר ומוצרי חלב, ירקות נטולי חרקים, ארוחות מוכנות ויינות. המוצרים ארוזים בצורה חכמה המספקת גם את המוצרים הצוננים בבטחה ברחבי היבשת (מוצרים טריים נארזים באריזות קלקר עם קרח בפנים. האריזות יכולות לשמור את המוצרים קרים עד 48 שעות).

    • שירות משלוחי אוכל מוכן – KOSHWHERE הינו אתר המספק אוכל מוכן כשר לכל מקום בעולם (כמעט) מקייטרינג מקומי.

    • להביא מהבית – פתרון החביב על אלה המעוניינים לחסוך, ואולי גם מעדיפים להכין לבד את ארוחותיהם. יש אפשרות לקחת במזוודה מוצרי מזון ארוזים הנשמרים היטב גם אחרי כמה שעות טיסה. מוצרים כמו קורנפלקס, קרקרים, חטיפים ואפילו מנות חמות יכולים להיות פתרון מעולה וזול. רק קחו בחשבון שבחברות התעופה רבות משקל המזוודה מוגבל, ולא כדאי "לבזבז" אותו על אוכל. טיפ: חשוב לדעת שאסור להכניס לאיחוד האירופי מוצרים מהחי כמו בשר ומוצרי חלב. פעמים רבות נתפסים ומסתכנים במקרה הטוב בהחרמת המטען, ובמקרה הפחות טוב בקנס כספי.

    • מלון כשר – בתקופת הקיץ (וגם קצת בחורף בעונת הסקי) יש קבוצות מאורגנות של נופש במלונות כשרים למהדרין. אפשר לברר מראש אם יש אפשרות לסעוד במלון, ואז להתארח בדירה או בצימר סמוך ולאכול במלון.
    אז להיכן שתצאו ומה שתחליטו לאכול, העיקר שיהיה כשר. בתיאבון ולבריאות!

    הכותבת: עדי וייץ – בעלת הבלוג "מטיילים בכיפה"



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      "צהר" פירסמו רשימת מוצרים לכל העולם. יש גם אפליקציה להיכנס. מומלץ.

    2. 1

      חברים, נעזרתם בחבד? אל תשכחו לתת תרומה. תחשיבו את זה כחלק מהוצאות הטיול.
      מרבית הבתי חבד ממומנים על ידי תרומות בלבד, ותרומתכם חיונית עבורם. עבורנו.
      צבי.
      מטייל שנהנה רבות, ונהנה לקחת חלק.