'דן' נכנעה – קמפיין בעד תחבורה ציבורית בשבת יככב באוטובוסים

    איתי גדסי 5 Comment on 'דן' נכנעה – קמפיין בעד תחבורה ציבורית בשבת יככב באוטובוסים

    שנה אחרי שנפסל: קמפיין נרחב לתחבורה ציבורית בשבת יככב על אוטובוסים • חברת דן נכנעה במסגרת הסדר לאחר עתירה שהגישה התנועה הרפורמית אך בקמפיין לא תוזכר המילה "תחבורה בשבת" • דובר "דן" איתן פיקסמן: "דן כחברה אינה מעוניינת לפגוע ברגשות ציבור זה או אחר"

    קמפיין המעודד תחבורה ציבורית בשבת • אילוסטרציה
    10:20
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on ועדה מיוחדת בצה"ל תבחן את הוקרת החטופים והאזרחים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שנה אחרי שחברת "כנען מדיה", מונופול השילוט הפרסומי על גבי האוטובוסים של חברות התחבורה הציבורית "אגד" ו-"דן", פסלה קמפיין של תנועת "ישראל חופשית" לתחבורה ציבורית בשבת בטענה ל"חשש משריפת אוטובוסים על ידי חרדים", וכי "אינה יכולה לצאת במסע פרסום נגד הרגולטור (שלה)", יעלה השבוע קמפיין חדש בנושא התחבורה בשבת.

    לאחר פסילת הקמפיין בספטמבר 2016, הגישה תנועת "ישראל חופשית" תביעה באמצעות היחידה המשפטית של המרכז הרפורמי לדת ומדינה נגד "כנען מדיה" וחברות האוטובוסים "אגד" ו-"דן", בטענה כי החברות – כגופים המוכרים שטחי פרסום לציבור, כחברות ציבוריות ולפי חוק איסור אפליה במוצרים ובשירותים – מחויבות לנהוג בשוויון, ואינן יכולות להפלות ולפסול פרסומות על סמך השקפת עולם או חשש לנזק כלכלי. אותה תביעה הסתיימה לאחרונה בהסדר פשרה, במהלכו נכנעו החברות, ובעקבותיו עולה הקמפיין הנוכחי.

    עם זאת, בקמפיין לא תוזכר המילה "תחבורה בשבת" כפי שדרשה יוזמת הקמפיין, אלא תחבורה ציבורית בסופ"ש. בקמפיין הקודם דרשו ב"ישראל חופשית" לפרסם את המסר "לא סוגרים שבת! דורשים תחבורה ציבורית 24/7", אך הוא נפסל על ידי חברת כנען מדיה. מנכ"ל חברת כנען מדיה אוהד גבלי, אמר אז בתגובה כי החברה החליטה שלא לאשר את הקמפיין של ישראל חופשית. "אנחנו, כמדיניות, לא מעלים מסרים שעשויים לפגוע ברגשות של נוסעים באוטובוסים. לא מדובר רק בנוסעים חרדים אלא בנוסעים דתיים בכלל. אני לא יכול לתקוע באוטובוסים שלט שקורא להפעיל אותם בשבת. אנחנו בהחלט חוששים שאנשים שייפגעו מהשילוט, יפגעו בו או שישחיתו את האוטובוסים".

    הקמפיין החדש יעלה על גבי האוטובוסים של "דן" ברחבי הארץ החל מתחילת השבוע, עם גרסאות מתחלפות סביב התבנית "אוטובוס בסופ"ש – זה הכי הגיוני בעולם". עם זאת הקמפיין לא יכלול אוטובוסים בריכוזים החרדים כמו בני ברק, והוא יופץ ב-10 ערים בעלות רוב חילוני: אשדוד, ראשל"צ, אריאל, נהריה, חדרה, מודיעין, יבנה, כפר סבא, נתניה וערד.

    מעניין מה יאמר שר התחבורה ישראל כץ על הקמפיין המתנהל נגדו על גבי אוטובוסי "דן". תוך שבמקביל מתנהל בג"צ הנידון בימים אלו נגד שר התחבורה בעניין זה, אשר הוגשה על ידי "ישראל חופשית" המרכז הרפורמי לדת ומדינה, ח"כ תמר זנדברג, עמותת חדו"ש ועוד, נוכח סירובו להפעיל את סמכותו ולבחון הפעלה של תחבורה ציבורית בשבת.

    דובר "דן" איתן פיקסמן מסר: "דן כחברה אינה מעוניינת לפגוע ברגשות ציבור זה או אחר. אנו כפופים להחלטות החוק ולהנחיות הריבון".



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      חרדיות קראות רפורמה. וכווולם בכלל תינוקוס' שנשבו. ועל כלל ישראל מוטל לקרבם בעבותות אהבה. וישובו לדת האמת. כך נראה מדברי החזו""א במורידין ולא מעלין.

    2. 4

      טוב מאוד רפואה שלמה

    3. 2

      שיחזרו לשפיות שוטים שהם מחזיקים ידי עוברי עבירה נשאר לנו רק לבוז למנהלי החברה על רכרוכיותם…

    4. 1

      ???? "מתחשבים בחרדים ובדתיים בכלל" … הלואי…