לקראת תשעה באב: הנשיא לומד עם הרפורמים

    בנצי לייזרוביץ 9 Comment on לקראת תשעה באב: הנשיא לומד עם הרפורמים

    בהודעה שיצאה מטעם לשכת הנשיא נאמר כי הנשיא יקיים לימוד משותף עם זרמים שונים ביהדות – בעוד "הזרמים הרפורמיים" קיבלו מקום של כבוד, החרדים נעדרו מהמודעה

    נשיא המדינה, רובי ריבלין צילום: לע"מ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעוד רוב אישי ציבור המשמשים בתפקידים ממשלתיים ורשמיים נמנעים להיפגש במוצהר עם נציגים רפורמיים וקונסרבטיבים, נשיא המדינה מודיע על כוונתו להיפגש עם נציגים שכאלו ל"לימוד משותף" בנושא "תשעה באב" תחת הכותרת "לימוד בנושא בית מדרש ומשמעות של מחלוקות". כך עולה מהודעה שיצאה מבית הנשיא.

    לדברי ההודעה, באירוע יופיעו הרבה נעמה קלמן – דיקנית היברו יוניון קולג', ד"ר שמעון נבו ועקנין "ראש הישיבה החילונית" בינ"ה בבאר שבע, אבינועם בר יוסף, אסתי רוזנברג, נתן שרנסקי ועוד.

    מתוכן ההודעה עולה כי אף גורם חרדי לא ישתתף בכנס הלימוד ונראה כי הרוח הנושבת – "רוח המפקד", אינה ליברלית דיו, להכיל את האמונה היהודית המסורה מדורי דור.



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 9

      לא צריך להגיב בבכיינות. לחרדים באמת אין מה לחפש שם.

      1. קראות, רפורמה. חרדיות. וכוווולם בכלל תינוקות שנשבו. ועל כלל ישראל מוטל לקרבם בעבותות אהבה. וישובו לדת האמת.

    2. 7

      הנשיא ריבלין והיהדות רחוקים כמזרח ממערב

    3. 6

      מי אמר שחרדים לא הוזמנו? ודאי שהוזמנו, אבל הם מחרימים את כל הזרמים הליברלים (רפורמים, קונסרבטיבים וכו'). ולעניין המשפט האחרון בכתבה: היהדות בגרסתה החרדית ודאי אינה "מסורה מדור לדור": זוהי יהדות בגרסת המאה ה-18 למניינם באזורים מסוימים במזרח אירופה. היהדות באזורים אחרים ובתקופות אחרות להיתה דומה למה שאנו מכירים כיום כיהדות חרדית, ולעתים היתה שונה בתכלית השינוי, הן במנהג, הן בהלכה, הן בלבוש, הן במזון, הן באורח החיים, הן בלשון, הן בלימוד, הן בתפילה והן בקהילה. גם היום, אגב, בתחומה של האורתודוקסיה יש זרמים ומנהגים שונים בתכלית מהחרדיות – כך שאין נמצא לומר שדווקא זוהי הדרך "המסורה מדור לדור" ואי אפשי אחרת.

      1. רפורמי קטן, לידיעתך, חרדים לדבר ה' זה מופיע כבר בנביא, והערך של חרדים לדבר ה' הוא עקבי וממשיך במסורת מדור לדור ואינו תלוי במנהג ובאוכל ובכל שאר הירקות שממלאים את מוחך.
        ועוד עדכון לידיעתך, גם המבזים והשונאים לחרדים מסוג אנשים שכמותך זה גם מסורת עתיקה ומופיעה בנביא:

        {ה} שִׁמְעוּ דְּבַר יְהוָה הַחֲרֵדִים אֶל דְּבָרוֹ אָמְרוּ אֲחֵיכֶם שֹׂנְאֵיכֶם מְנַדֵּיכֶם לְמַעַן שְׁמִי יִכְבַּד יְהוָה וְנִרְאֶה בְשִׂמְחַתְכֶם וְהֵם יֵבֹשׁוּ: (ישעיה ס"ו,ה)

        אכן זה כנגד זה עשה ה'!

    4. 5

      בן עמינו בחר בטיפשות

    5. 4

      בן עמינו בחר בשטויות

    6. 3

      מעניין יהיה לראות אותו בוכה על חורבן ירושלים. הרפורמים לא יבינו על מה הוא בוכה והם יצחקו…