התפרעויות בהר הבית; דגל אש"ף הונף והורד ע"י לוחמי מג"ב

    שלמה ריזל ובנצי ליזרוביץ' 3 Comment on התפרעויות בהר הבית; דגל אש"ף הונף והורד ע"י לוחמי מג"ב

    לאחר שהורדו כל אמצעי האבטחה שהוספו לאחר הפיגוע שהתרחש לפני כשבועיים, נכנסו היום מוסלמים רבים להר הבית והחלו לצעוק ולהתפרע • במהלך ההתפרעויות הונף דגל אש"ף בהר הבית ולוחמי מג"ב ששהו במקום הורידו את הדגל תוף שהם סופגים קריאות מהקהל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם כניסת מתפללים לתוך שטח הר הבית בשעות האחרונות, החלו ידויי אבנים לעבר השוטרים, במהלכם אבנים בודדות נפלו ברחבת הכותל. אין נפגעים ובהוראת מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, כוח משטרה שהיה ערוך במקום הדף את פורעי החוק ופיזר אותם תוך שימוש באמצעים. שוטר נפגע מאבן שפגעה בראשו והוא מטופל במקום.

    דגלי אש"ף שהונפו בשטח ההר הוסרו מיד על ידי השוטרים.

    המשטרה הודיעה כי היא ערוכה בכוחות מתוגברים בתוך שטח הר הבית, בשערים ובמבואות ובכל אזור אגן העתיקה במטרה לשמור על הביטחון והסדר "נגיב ביד קשה לכל ניסיון להפר את הסדר ולפגוע באזרחים ובשוטרים" נאמר במשטרה.

    מוקדם יותר, אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי: "אם ינסו אותנו וינסו להיות חזקים מהכוחות המשטרתיים, אם יש כאלה שינסו מחר להפר את הסדר, לפגוע בשוטרים או לפגוע באזרחים, שלא יהיו מופתעים שיהיו גם נפגעים במהלך האירועים. אני באותה נשימה קורא להרגעת הרוחות שאף אחד לא ינסה אותנו מחר. אנחנו מצפים שתהיה תפילה רגועה, והיה ולא, אנחנו נגיב כמו שאנחנו יודעים. שלא יהיו מופתעים אם יהיו נפגעים או פצועים".

    לאחר מכן, אמר מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, במסיבת עיתונאים ברחבת הכותל המערבי, כי "האחריות על הביטחון בהר הייתה ונשארה של  משטרת ישראל. ככל שניתן תהיה תפילה חופשית בהר הבית. אני קורא לכולם לא להפעיל אלימות ולא לעורר הפרות סדר".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מדינה של משוגעים . כואב לראות איך הם מצליחים לנווט את החוקים לפי מה שהם רוצים .
      ובושה ובזיוון גדול למדינה על ההתנהלות הזאת טפו

    2. 2

      שועלים הלכו בו.
      ימח שמם ויאבד זכרם.

    3. 1

      לפחות הערבים גברים להתמודד עם הכיבוש שלהם בפנים לא כמו היהודים שהיו מתגנבים לבריטים בלילה החזק שורד