חיזבאללה הביס את אלקעידה בארבעה ימים

    שלמה ריזל No Comments on חיזבאללה הביס את אלקעידה בארבעה ימים

    הוכרזה הפסקת אש בזירת הלחימה בין חיזבאללה לאלקעידה • כמו כן, ניסוי של איראן בשיגור טיל נושא לווין

    מחבל חיזבאללה • אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוכרזה הפסקת אש לשלושה ימים בערסאל, אחרי שאנשי אלקעידה הסכימו להניח את נשקם. הוסכם להחליף שבויים, פצועים וגופות. לוחמי אלקעידה התחייבו לעזוב את השטח הלבנוני ובכך חזרו עם משפחותיהם לשטח סוריה, כנראה למחוז אידליב, שם נמצאת המפקדה המשותפת להם ולארגוני מורדים אחרים.

    מדובר בניצחון ענק של חיזבאללה. קרב ערסאל מעשית נגמר, נכון לעכשיו אמנם, למרות שנותרו כיסי התנגדות קטנים: מתוך הכוחות המיוחדים של חיזבאללה – גדוד רד'ואן, היה רק הרוג אחד ורוב ההרוגים היו מכוחות הניוד של חזבאללה, גדוד טאיבה שאיבד 22 מחבלים. הקרב היה קשה במתאר טרשי, עם מעט מים, הרבה מערות, קניונים והרים. בארבעה, חמישה ימים חיזבאללה הצליח לכבוש שטח גדול וקשה ולחסל כיסי התנגדות שהיו שם מאז 2014.

    כמו כן, בשעה שכל העיניים נשואות אל צפון קוריאה והניסוי הבליסטי המתקרב שהכנותיו נצפו מבעוד מועד, הכתב הביטחוני של "פוקס ניוז" מדווח שהפנטגון בטוח שאיראן נחושה לבצע בקרוב שיגור רקטי שמטרתו שליחת לווין לחלל. האיראנים עוטפים את ניסויי הטילים הבליסטיים שלהם בתוכניות אזרחיות תמימות כשיגור לווינים וכדומה. ואכן, לאחר זמן מה דווח כי איראן ערכה ניסוי בטיל היכול לשאת לווין.



    0 תגובות