מפקד מחוז ירושלים: אנחנו צופים רגיעה בהר הבית, "אבל שלא ינסו אותנו"

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on מפקד מחוז ירושלים: אנחנו צופים רגיעה בהר הבית, "אבל שלא ינסו אותנו"

    במסיבת עיתונאים ברחבת הכותל המערבי הבהיר ניצב יורם הלוי: "ראש הממשלה הנחה אותנו במפורש להגן על הר הבית ולעשות כל שניתן על מנת למנוע את הפיגוע הבא. המשמעות: בדיקה של כל אדם חשוד שייעצר בשער וייבדק כפי שאנחנו יכולים לבדוק" • המפכ"ל: "אני קורא לכולם לא להפעיל אלימות ולא לעורר הפרות סדר"

    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר היום במסיבת עיתונאים בעקבות הסרת כל אמצעי האבטחה שהוצבו בימים האחרונים בכניסות להר הבית כי הוא מצפה מחר ליום רגוע בהר הבית, אך אם לא תהיה רגיעה – המשטרה תפעל בנחרצות כלפי המתפרעים. "שלא ינסו אותנו" אמר.

    "במהלך הלילה הסרנו את שאריות הברזלים שהצבנו בימים האחרונים שהיוו פלטפורמה למצלמות ולמגנומטרים שהוסרו בהחלטה של הדרג המדיני. כשהתקבלה החלטה על הסרת המגנומטרים והמצלמות, הברזלים הללו לא היוו יתרון ולכן הוריתי להסירם הלילה. העבודה התבצעה ע"י עיריית ירושלים שעזרה לנו בתקופה האחרונה הם הוסרו לחלוטין. לכן בוקר הזירה חזרה לקדמותה" אמר.

    "ראש הממשלה הנחה אותנו במפורש להגן על הר הבית ולעשות כל שניתן על מנת למנוע את הפיגוע הבא. אנחנו כרגע משתמשים באמצעים בהם השתמשנו בעבר. המשמעות היא בדיקה של כל אדם חשוד או כל אדם שנראה שיכול להפר את הסדר. הוא ייעצר בשער וייבדק כפי שאנחנו יכולים לבדוק".

    "בדקות האחרונות הבנו שההר חוזר לשגרה וישנה קריאה למתפללים לחזור להר. נמשיך להיות שם ולנהל את שגרת החיים ביום הזה מתוך ידיעה ברורה שיהיו כאלה שיחגגו וינצלו את המעמד הזה. אנחנו רואים את שמחת הניצחון אצל מי שניסה במהלך השבוע להראות ריבונות אחרת" אמר והדגיש: "זו ריבונות ישראלית. זה המקום שאנחנו נממור עליו בכל מצב, בכל שלב ובכל מעמד. אנחנו צופים שמחר יתקיימו קריאות של שמחה. יגיעו מחר הרבה יותר מתפללים".

    "אם ינסו אותנו וינסו להיות חזקים מהכוחות המשטרתיים, אם יש כאלה שינסו מחר להפר את הסדר, לפגוע בשוטרים או לפגוע באזרחים, שלא יהיו מופתעים שיהיו גם נפגעים במהלך האירועים. אני באותה נשימה קורא להרגעת הרוחות שאף אחד לא ינסה אותנו מחר. אנחנו מצפים שתהיה תפילה רגועה, והיה ולא, אנחנו נגיב כמו שאנחנו יודעים. שלא יהיו מופתעים אם יהיו נפגעיים או פצועים.

    מאוחר יותר אמר מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, כי "האחריות על הביטחון בהר הייתה ונשארה של  משטרת ישראל. ככל שניתן תהיה תפילה חופשית בהר הבית. אני קורא לכולם לא להפעיל אלימות ולא לעורר הפרות סדר", דברי המפכ"ל במסיבת עיתונאים ברחבת הכותל המערבי.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תתפסו אותי אני חזק – חה חה חה

      התעסקתם עם החרדים בפעילות יזומה עכשיו תתעסקו עם רוצחים אמתיים… בכבוד…בימי שישי אחר הצהרים