השר לשירותי דת, דוד אזולאי: מערכת משפטית קשה מעכבת מינוי רבנים

    אבי יעקב No Comments on השר לשירותי דת, דוד אזולאי: מערכת משפטית קשה מעכבת מינוי רבנים

    בפאנל מיוחד שעסק בעיר ירושלים במהלך ימי העיון של רבני ישראל שע"י מוסדות אריאל, השתתפו בכירי עיריית ירושלים שהתלוננו: יש מי שמנסה לחלן את העיר • פינדרוס הסביר את פרשת המו"מ עם ברקת על השכונות המתחרדות: "התלבטנו האם ליצור הסדר או להילחם. היה משא ומתן, ראש העיר ניצל מציאות כדי להעביר את ההחלטה בועדה המחוזית. אני יכול להבטיח שנמצא את הפתרונות לתלמידים החרדים בגילה ובגבעת מרדכי"

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במלון רמדה בירושלים נערך השבוע פאנל מיוחד, במסגרת ימי העיון של רבני ישראל שעל ידי מוסדות "אריאל". בימי העיון השתתפו רבני ערים, רבני שכונות ורבני מושבים מכל רחבי הארץ, בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, אישי ציבור ועוד. ימי העיון עסקו בעיר הקודש והמקדש ירושלים, לציון חמישים שנה לאיחוד העיר ולציון ימי בין המצרים בהם מתאבלים על חורבן הבית.

    ביום ראשון נערך פאנל מיוחד בהשתתפות השר לשירותי דת דוד אזולאי ובכירי עיריית ירושלים, ובהם ממלא מקום ראש העיר יצחק פינדרוס, סגן ראש העיר יוסי דייטש, המשנה לראש העיר דב קלמנוביץ וחבר הנהלת העיר משה לאון. את הפאנל הינחה מנהל התוכניות והחדשות של "קול חי", בצלאל קאהן.

    בדבריו בפני משתתפי ימי העיון, אמר השר לשירותי דת דוד אזולאי, כי משרדו עושה מאמצים רבים למנות רבני ערים בכל עיר בה אין רב עיר. לדבריו, "יש לנו מערכת משפטית קשה. המדינה חסכה הרבה כסף משנים רבות שרבנים לא כיהנו בערים השונות. בסיועו של יו"ר ועדת הכספים, הרב משה גפני, אנחנו נאבקים להקצות את הכספים שנחסכו, לטובת הרבנים שימונו ולעדכון שכרם של הרבנים הקיימים.

    בפאנל שעסק בעיר ירושלים אמר ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, כי בעירייה יש מערכת שלמה של פקידים, "שעושה כל מה שאפשר כדי לחלן את ירושלים. הם מוצאים לזה תקציבים מחברות עירוניות וחוסמים בצורה מתוחכמת את הבניה לחרדים".

    פינדרוס התייחס בהרחבה למשבר השכונות המתחרדות, ואמר כי יש לראש העיר, ניר ברקת, אג'נדה ברורה שלא יהיו בתי ספר חרדים בשכונות המעורבות והחילוניות. בדבריו, הסביר את המו"מ שהתנהל בין "דגל התורה" לברקת, ואמר: "התלבטנו האם ליצור הסדר או להילחם. היה משא ומתן, הוא ניצל מציאות כדי להעביר את ההחלטה בועדה המחוזית. אני יכול להבטיח שנמצא את הפתרונות לתלמידים החרדים בגילה ובגבעת מרדכי".

    סגן ראש העיר יוסי דייטש אמר, כי "כוחות גדולים עם הרבה כסף מנסים לשנות את אופי האוכלוסיה". בהתייחסו לחילולי השבת המתרחבים בעיר, ציין כי כיום אין כמעט בילויים בשבת בירושלים, אך יש התרחבות של חילולי השבת בעיר. צריך לבצע פעילות משותפת עם הרבנים להסברה מול בעלי החנויות בשבתות". יש רוב דתי במועצת העיר ואפשר עם הרוב הדתי לשנות את המציאות בעיר".

    המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ אמר, כי יש לחשוב כיצד מתאחדים לתמוך במועמד מוסכם לראשות העיר בקדנציה הקרובה. "נושא ראשות העיר הוא דרמטי בירושלים. ראש העיר הוא המלך של העיר".

    חבר הנהלת העיר, משה לאון אמר: "כי אסור שירושלים תהיה תל אביב. צריך להרחיב את הקדושה ולימוד התורה בירושלים. גם החילונים מרגישים את האווירה הקדושה בירושלים".

    במהלך ימי העיון שמעו הרבנים הרצאות מפי אישים שונים, ובהם הרב ישראל גליס שסיפר מסיפורי ירושלים, כשהוא מלווה בשירה ווקאלית של החזן ישראל פרנס; הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף; רבה של העיר העתיקה הגאון הרב אביגדור נבנצל; הרב הראשי הגאון הרב ישראל מאיר לאו; הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון הרב שלמה משה עמאר ועוד.

     

    האזינו לפאנל המלא:

     



    0 תגובות